Treść głównego artykułu
Abstrakt
i Portugalii. Tytułowa koncepcja “gramatyki szkolnictwa” (Tyack i Tobin, 1994) została tu wykorzystana do pogłębienia rozumienia wpływu przestarzałych podstaw celów i funkcji szkolnictwa na praktyki nauczania.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bowden, J., and Walsh, E. (Eds.) (2000). Phenomenography. Melbourne: RMIT University Press.
- Creswell, J.W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed). Boston et al.: Pearson.
- Dortins, E. (2002). Reflections on phenomenographic process: Interview, transcription and analysis. In A. Goody, J. Herrington, and M. Northcote (Eds.), Proceedings of the 2002 Annual International Conference of the Higher Education Research and Development Society Australia (HERDSA) (pp. 207–213). Canberra: HERDSA.
- McEwan, H. (1995). Narrative understanding in the study of teaching. In H. McEwan and K. Egan (Eds.), Narrative in teaching, learning, and research (pp. 166–183). New York: Teachers College Press.
- Freire, P. (1993). Pedagogy of the oppressed. New York: Continuum Books.
- Freire, P. (2005). Teachers as cultural workers: Letters to Those Who Dare Teach. Boulder: Westview Press.
- Fullan, M., and Levin, B. (2009). The fundamentals of whole-system reform: A case study from Canada. Education Week, 28(35), pp. 30–31.
- Linz, J.-J. (2000). Totalitarian and authoritarian regimes. London and Boulder: Lynne Rienner Publishers.
- Tyack, D., and Tobin, W. (1994). The “Grammar of Schooling”: Why has it been so hard to change? American Educational Research Journal, 31(3), pp. 453–479.
Referencje
Bowden, J., and Walsh, E. (Eds.) (2000). Phenomenography. Melbourne: RMIT University Press.
Creswell, J.W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed). Boston et al.: Pearson.
Dortins, E. (2002). Reflections on phenomenographic process: Interview, transcription and analysis. In A. Goody, J. Herrington, and M. Northcote (Eds.), Proceedings of the 2002 Annual International Conference of the Higher Education Research and Development Society Australia (HERDSA) (pp. 207–213). Canberra: HERDSA.
McEwan, H. (1995). Narrative understanding in the study of teaching. In H. McEwan and K. Egan (Eds.), Narrative in teaching, learning, and research (pp. 166–183). New York: Teachers College Press.
Freire, P. (1993). Pedagogy of the oppressed. New York: Continuum Books.
Freire, P. (2005). Teachers as cultural workers: Letters to Those Who Dare Teach. Boulder: Westview Press.
Fullan, M., and Levin, B. (2009). The fundamentals of whole-system reform: A case study from Canada. Education Week, 28(35), pp. 30–31.
Linz, J.-J. (2000). Totalitarian and authoritarian regimes. London and Boulder: Lynne Rienner Publishers.
Tyack, D., and Tobin, W. (1994). The “Grammar of Schooling”: Why has it been so hard to change? American Educational Research Journal, 31(3), pp. 453–479.