Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Adhikari, J., Mathrani, A., & Scogings, C. (2016). Digital Divide, BYOD Classrooms, Digital Divide in Learning, Formal and Informal Learning Contexts. Interactive Technology and Smart Education, 13(4), 2-13.
- Anderson, N. (2009). Equity and Information Communication Technology (ICT) in Education
- (Vol. 6), New York: Peter Lang Publishing Inc.
- Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T., (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
- Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., (2013). Dzieci w kulturze cyfrowej, Ars Educandi, X, 23-48.
- Bourdieu, P. (2006). Medytacje pascaliańskie. Warszawa: Oficyna Naukowa.
- Brandtzæg, P. B., Heim, J., & Karahasanović, A. (2011). Understanding the new digital divide - A typology of Internet users in Europe. International Journal of Human Computer Studies, 69(3), 123-138.
- Culen, A. L., & Gasparini, A. (2011). iPad: a new classroom technology? A report from two pilot studies. INFuture Proceedings, 199–208.
- Derry, S.J., Pea, R.D., Barron, B., Engle, R.A., Erickson, F., Goldman, R., Hall, R., Koschmann, T., Lemke, J.L., Gamon Sherin, M. & Sherin, B.L. (2010). Conducting Video Research in the Learning Sciences: Guidance on Selection, Analysis, Technology, and Ethics,
- Journal of the Learning Sciences, Vol. 19, 1, 3-53.
- Dewan, S., Ganley, D., & Kraemer, K. L. (2005). Across the Digital Divide: A Cross-Country Multi-Technology Analysis of the Determinants of IT Penetration. Journal of the Association for Information Systems, 6(12), 409-431.
- Dijk, V. (2006). Digital divide research, achievements and shortcomings. Poetics, 34(4-5), 221-235.
- Dylak, S. (2013). Architektura wiedzy w szkole, Warszawa: Difin.
- Haßler, B., Major, L., and Hennessy, S. (2016) Tablet use in schools: a critical review of the evidence for learning outcomes. Journal of Computer Assisted Learning, 32, 139–156.
- Henderson, S., & Yeow, J. (2012). iPad in education: A case study of iPad adoption and use in a primary school. In In 45th International Conference on System Science (HICSS) 2012 (pp. 78–87). IEEE.
- Hjorth, L., Burgess, J., Richardson I. (2012). Studying Mobile Media: Cultural Technologies, Mobile Communication, and the iPhone, New York: Routledge.
- Nowicki, T. (2016). Technologiczne transpozycje podmiotu i pracy, Teraźniejszość- Człowiek – Edukacja, Vol. 19, 2, 53-66.
- Pachler, N., Bachmair, B., Cook, J., & Kress, G. R. (2010). Mobile learning : structures, agency, practices: New York: Springer.
- Pegrum, M. (2014). Mobile learning. Languages, literacies, cultures, New York: Palgrave Macmillan.
- Säljö, R. (2010). Digital tools and challenges to institutional traditions of learning: technologies, social memory and the performative nature of learning, Journal of Computer Assisted Learning, 26, 53-64.
Referencje
Adhikari, J., Mathrani, A., & Scogings, C. (2016). Digital Divide, BYOD Classrooms, Digital Divide in Learning, Formal and Informal Learning Contexts. Interactive Technology and Smart Education, 13(4), 2-13.
Anderson, N. (2009). Equity and Information Communication Technology (ICT) in Education
(Vol. 6), New York: Peter Lang Publishing Inc.
Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., Nowicki, T., (2016). Smartfon i tablet w dziecięcych rękach. Być dzieckiem, nastolatkiem i rodzicem w kulturze mobilnej, Gdańsk: Wydawnictwo Naukowe Katedra.
Bougsiaa, H., Cackowska, M., Kopciewicz, L., (2013). Dzieci w kulturze cyfrowej, Ars Educandi, X, 23-48.
Bourdieu, P. (2006). Medytacje pascaliańskie. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Brandtzæg, P. B., Heim, J., & Karahasanović, A. (2011). Understanding the new digital divide - A typology of Internet users in Europe. International Journal of Human Computer Studies, 69(3), 123-138.
Culen, A. L., & Gasparini, A. (2011). iPad: a new classroom technology? A report from two pilot studies. INFuture Proceedings, 199–208.
Derry, S.J., Pea, R.D., Barron, B., Engle, R.A., Erickson, F., Goldman, R., Hall, R., Koschmann, T., Lemke, J.L., Gamon Sherin, M. & Sherin, B.L. (2010). Conducting Video Research in the Learning Sciences: Guidance on Selection, Analysis, Technology, and Ethics,
Journal of the Learning Sciences, Vol. 19, 1, 3-53.
Dewan, S., Ganley, D., & Kraemer, K. L. (2005). Across the Digital Divide: A Cross-Country Multi-Technology Analysis of the Determinants of IT Penetration. Journal of the Association for Information Systems, 6(12), 409-431.
Dijk, V. (2006). Digital divide research, achievements and shortcomings. Poetics, 34(4-5), 221-235.
Dylak, S. (2013). Architektura wiedzy w szkole, Warszawa: Difin.
Haßler, B., Major, L., and Hennessy, S. (2016) Tablet use in schools: a critical review of the evidence for learning outcomes. Journal of Computer Assisted Learning, 32, 139–156.
Henderson, S., & Yeow, J. (2012). iPad in education: A case study of iPad adoption and use in a primary school. In In 45th International Conference on System Science (HICSS) 2012 (pp. 78–87). IEEE.
Hjorth, L., Burgess, J., Richardson I. (2012). Studying Mobile Media: Cultural Technologies, Mobile Communication, and the iPhone, New York: Routledge.
Nowicki, T. (2016). Technologiczne transpozycje podmiotu i pracy, Teraźniejszość- Człowiek – Edukacja, Vol. 19, 2, 53-66.
Pachler, N., Bachmair, B., Cook, J., & Kress, G. R. (2010). Mobile learning : structures, agency, practices: New York: Springer.
Pegrum, M. (2014). Mobile learning. Languages, literacies, cultures, New York: Palgrave Macmillan.
Säljö, R. (2010). Digital tools and challenges to institutional traditions of learning: technologies, social memory and the performative nature of learning, Journal of Computer Assisted Learning, 26, 53-64.