Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Biesta G. (2013). The beautiful risk of education, London: Paradigm Publishers.
- Cant S. (2014). Pomagając Muzeom Słuchać Ludzi Niesłyszących. Podręcznik i przewodnik dobrej praktyki. Stalowa Wola: Regionalne Muzeum w Stalowej Woli.
- Czajkowska-Kisil M., Siepkowska A., Sak M. (2014). Edukacja Głuchych w Polsce. W: M. Świdziński (red.), Sytuacja osób głuchych w Polsce. Raport zespołu ds. g/Głuchych przy Rzeczniku Praw Obywatelskich (s. 13-27). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Dryżałowska G. (1997,). Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna. Model kształcenia integracyjnego. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
- Dryżałowska G. (2008). Uczniowie niesłyszący w szkołach masowych i specjalnych. W: T. Żółkowska, M. Wlazło (red.), Pedagogika specjalna- koncepcje i rzeczywistość. Socjopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych (s. 113-118), t. 2. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
- Dunaj M., Rechowicz J. (2011). Osoba głucha w roli modelowej. W: E. Twardowska, M. Kowalska (red.), Edukacja niesłyszących. Publikacja pokonferencyjna (s. 123-132). Łódź: Polski Związek Głuchych.
- Galor Z. (2013). Nowa alienacja: kiedy wykluczeni stają się zmarginalizowani? W: A.M. Kłonkowska, M. Szulc (red.), Społecznie wykluczeni. Niewygodni, nienormatywni, nieprzystosowani, nieadekwatni (s. 27-44). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
- Janus A., Banaś A. (2015). Laboratorium muzeum. Pobrano 28 kwietnia 2017, z http://laboratoriummuzeum.pl/wp-content/uploads/2016/02/Laboratorium-muzeum-spolecznosc.pdf
- Januszewicz M., Jura M., Kowal J. (2014). Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji W: M. Sak (red.), Edukacja Głuchych (s. 8-16). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Kowalski P. (2014). Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa Głuchych. W: M. Sak (red.), Edukacja Głuchych (s. 126-130). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Krakowiak K. (1998). W sprawie kształcenia języka dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. Dla rodziców, lekarzy, logopedów, psychologów i nauczycieli. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
- Krakowiak K. (2006). Studia i szkice o wychowaniu dzieci z uszkodzeniami słuchu. Lublin: Wydawnictwo KUL.
- Krakowiak K., Panasiuk M. (1994). Stereotypy myślowe i mity społeczne a perspektywy kształcenia językowego głuchych W: S. Grabias (red.) Głuchota a język (s. 29-46). Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Polski Związek Głuchych.
- Podgórska-Jachnik D. (2013). Głusi: emancypacje. Łódź: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi.
- Prensky M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants, From On the Horizon, 5, 1-6.
- Sak M. (2011). W poszukiwaniu optymalnego modelu edukacji osób głuchych i słabosłyszących w Polsce. W: E. Twardowska, M. Kowalska (red.), Edukacja niesłyszących. Publikacja pokonferencyjna(s. 71-75). Łódź: Polski Związek Głuchych.
- Sak M. (2014). Kształcenie głuchych w szkołach masowych i klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami W: M. Sak (red.) Edukacja Głuchych (s. 67-81). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
- Simon N. (2010). The participatory museum. Pobrano 20 kwietnia 2017, z http://www.participatorymuseum.org/read/
- Szczepankowski B. (1999). Niesłyszący- głusi- głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa: Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne.
- Wójcik M. (2008). Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
- Wyczesany J. (2006). Pedagogika upośledzonych umysłowo: wybrane zagadnienia. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls.
- Zielińska J. (2005). Edukacja dzieci z uszkodzeniem słuchu w społeczeństwie informacyjnym. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Referencje
Biesta G. (2013). The beautiful risk of education, London: Paradigm Publishers.
Cant S. (2014). Pomagając Muzeom Słuchać Ludzi Niesłyszących. Podręcznik i przewodnik dobrej praktyki. Stalowa Wola: Regionalne Muzeum w Stalowej Woli.
Czajkowska-Kisil M., Siepkowska A., Sak M. (2014). Edukacja Głuchych w Polsce. W: M. Świdziński (red.), Sytuacja osób głuchych w Polsce. Raport zespołu ds. g/Głuchych przy Rzeczniku Praw Obywatelskich (s. 13-27). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dryżałowska G. (1997,). Rozwój językowy dziecka z uszkodzonym słuchem a integracja edukacyjna. Model kształcenia integracyjnego. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Dryżałowska G. (2008). Uczniowie niesłyszący w szkołach masowych i specjalnych. W: T. Żółkowska, M. Wlazło (red.), Pedagogika specjalna- koncepcje i rzeczywistość. Socjopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych (s. 113-118), t. 2. Szczecin: Uniwersytet Szczeciński.
Dunaj M., Rechowicz J. (2011). Osoba głucha w roli modelowej. W: E. Twardowska, M. Kowalska (red.), Edukacja niesłyszących. Publikacja pokonferencyjna (s. 123-132). Łódź: Polski Związek Głuchych.
Galor Z. (2013). Nowa alienacja: kiedy wykluczeni stają się zmarginalizowani? W: A.M. Kłonkowska, M. Szulc (red.), Społecznie wykluczeni. Niewygodni, nienormatywni, nieprzystosowani, nieadekwatni (s. 27-44). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Janus A., Banaś A. (2015). Laboratorium muzeum. Pobrano 28 kwietnia 2017, z http://laboratoriummuzeum.pl/wp-content/uploads/2016/02/Laboratorium-muzeum-spolecznosc.pdf
Januszewicz M., Jura M., Kowal J. (2014). Każdy ma prawo do nauki. Prawo głuchych do dostępu do języka i edukacji W: M. Sak (red.), Edukacja Głuchych (s. 8-16). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kowalski P. (2014). Rekomendacje organizacyjne dla szkolnictwa Głuchych. W: M. Sak (red.), Edukacja Głuchych (s. 126-130). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
Krakowiak K. (1998). W sprawie kształcenia języka dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem. Dla rodziców, lekarzy, logopedów, psychologów i nauczycieli. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
Krakowiak K. (2006). Studia i szkice o wychowaniu dzieci z uszkodzeniami słuchu. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Krakowiak K., Panasiuk M. (1994). Stereotypy myślowe i mity społeczne a perspektywy kształcenia językowego głuchych W: S. Grabias (red.) Głuchota a język (s. 29-46). Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Polski Związek Głuchych.
Podgórska-Jachnik D. (2013). Głusi: emancypacje. Łódź: Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Łodzi.
Prensky M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants, From On the Horizon, 5, 1-6.
Sak M. (2011). W poszukiwaniu optymalnego modelu edukacji osób głuchych i słabosłyszących w Polsce. W: E. Twardowska, M. Kowalska (red.), Edukacja niesłyszących. Publikacja pokonferencyjna(s. 71-75). Łódź: Polski Związek Głuchych.
Sak M. (2014). Kształcenie głuchych w szkołach masowych i klasach mieszanych z innymi niepełnosprawnościami W: M. Sak (red.) Edukacja Głuchych (s. 67-81). Warszawa: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich.
Simon N. (2010). The participatory museum. Pobrano 20 kwietnia 2017, z http://www.participatorymuseum.org/read/
Szczepankowski B. (1999). Niesłyszący- głusi- głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa: Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne.
Wójcik M. (2008). Wybrane aspekty społecznego funkcjonowania młodzieży niesłyszącej i słabosłyszącej. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Wyczesany J. (2006). Pedagogika upośledzonych umysłowo: wybrane zagadnienia. Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls.
Zielińska J. (2005). Edukacja dzieci z uszkodzeniem słuchu w społeczeństwie informacyjnym. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.