Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Anderson, B. (1983/1991). Imagined Communities: Reflections of the Origin and Spread of Nationalism (Revised Edition). London: Verso.
- Appiah, K. A. (2006). Cosmopolitanism: Ethics in a World of Strangers. New York, NY: W.W. Norton and Company.
- Apple, M. W., & Christian-Smith, L. K. (1991). The Politics of the Textbook. In M.W.
- Apple, & L. K. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 1–21). New York, NY: Routledge.
- Barton, K. C. (2012). School History as a Resource for Constructing Identities: Implications of Research from the United States, Northern Ireland, and New Zealand. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 93–107). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Berger, S. (2012). De-Nationalizing History Teaching and Nationalizing it Differently. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 33-47). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Cole, E. A. (2007). Transitional Justice and the Reform of History Education. The International Journal of Transitional Justice, 1 , 115–137.
- Cole, E. A., & Murphy, K. (2009). History Education Reform, Transitional Justice and Transformation of Identities. International Center for Transitional Justice.
- Carretero, M., Rodriguez-Moneo, M., & Asensio, M. (2012). History Education and the Constrution of a National Identity. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 1–14). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Carretero, M., Lopez, C., Gonzales, M. F., & Rodriquez-Moneo, M. (2012). Students Historical Narratives and Concepts about the Nation. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 153–170). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Dewey, J. (1934). The Need for a Philosophy of Education. In J. A. Boydston (Ed.), John Dewey: The Latter Works, 1925–1953 (vol. 2, pp. 234–372). Southern Illinois University.
- Fairclough, N. (1989). Language and Power. New York, NY: Longman.
- Foster, S. (2012). Re-Thinking History Textbooks in A Globalized World. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 49–62). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Fulbrook, M. (1997). Myth Making and National identity: the case of the GDR. In J. Hosking, & G. Schopflin (Eds.), Myths and Nationhood (pp. 72–87). London: C. Hurt & Co.
- Geuss, R. (1981). The Idea of a Critical Theory: Habermas and the Frankfurt School. Cambridge University Press.
- Green, A. (1995). Techincal Education and State Formation in Nineteenth-Century England and France. History of Education, 24(2), 123–139.
- Hall, S. (1992). The West and the Rest: Discourse and Power. In S. Hall, & B. Geiben (Eds.), Formations of Modernity (pp. 184–227). Cambridge: Polity Press.
- Hall, S. (2000). Who Needs Identity? In P. du Gay, J. Evans, & P. Redman (Eds.), Identity: A Reader (pp. 15–30). New York, NY: Sage Publications.
- Hansen, J. M. (2012). De-Nationalize History and What Have We Done? Ontology, Essentialism, and the Search for a Cosmopolitan Alternative. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 17–31). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Kemmis, S. (1991). Critical Education Research. The Canadian Journal for the Study of Adult Education, 5(Special Issue), 94–119.
- Kennedy, R. M. (2011). Toward a Cosmopolitan Curriculum of Forgiveness. Curriculum Inquiry, 41(3), 373–393.
- Lopez, C., & Carretero, M. (2012). Commentary: Identity Construction and the Goals of History Education. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 139–150). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Ministry of Education. (2014). Current and Modern History of the Arabs – Ninth Grade. Syrian Arab Republic: Public Organization for Publishing.
- Misco, T. (2014). Powerful Social Studies Unit Design: A Companion to Powerful Social Studies Teaching and Learning. The Clearing House, 87(6), 241–248.
- Moffett, L. (2015). Transitional Justice and Reparations: Remedying the Past: Research Handbook on Transitional Justice. Retrieved from http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2564520
- Philips, N., & Hardy, C. (2002). Discourse Analysis: Investigating Processes of Social Construction. London: Sage Publications.
- Pingel, F. (2010). UNESCO Guidebook on Textbook Research and Textbook Revision (2nd revised and updated revision). Paris: UNESCO.
- Rosa, A. (1994). Discussion of Chapters 6–9: What Do People Consume History For? (If They Do): Learning History as a Process of Knowledge Consumption and Construction of Meaning. In J. F. Voss, & M. Carretero (Eds.), Cognitive and Instructional Processes in History and the Social Studies (pp. 221–233). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
- Rosa, A. (2012). Commentary: What History to Teach? Whose History? In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 63–72). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Reisman, A., & Wineburg, S. (2012). Ways of Knowledge in the History Classroom: Supporting Disciplinary Discussion and Reasoning About Texts. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 171–188). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
- Sen, A. (2006). Identity and Violence: The Illusion of Destiny. London: Penguin Books.
- Slater, J. (1995). Methodologies of Textbook Analysis: Report on an Educational Research Workshop of History and Social Studies. In A. Dickinson; P. Gordon, P. Lee, & J. Slater (Eds). International Yearbook of History Education (pp. 179–189). New York, NY: Taylor & Francis Group.
- Smith, A. D. (1991). National Identity. London: Penguin Books.
- Syrian Education Commission. (2014). Current and Modern History of the Arabs – Ninth Grade (an edited and corrected edition of the original book published by the Syrian Ministry of Education). Istanbul: Syrian Education Commission.
- Van Dijk, T. A. (2001). Critical Discourse Analysis. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. Hamilton (Eds.), The Handbook of Discourse Analysis (pp. 352–371). Oxford: Blackwell Publishing.
- Voss, J. F., & Carretero, M. (1994). Introduction. In J. F. Voss, & M. Carretero (Eds.), Cognitive and Instructional Processes in History and the Social Studies (pp. 1–14). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
- Wodak, R., De Cillia, R., Reisigl, M., & Leibhart, K. (1999). The Discursive Construction of National Identity. Edinburgh University Press.
Referencje
Anderson, B. (1983/1991). Imagined Communities: Reflections of the Origin and Spread of Nationalism (Revised Edition). London: Verso.
Appiah, K. A. (2006). Cosmopolitanism: Ethics in a World of Strangers. New York, NY: W.W. Norton and Company.
Apple, M. W., & Christian-Smith, L. K. (1991). The Politics of the Textbook. In M.W.
Apple, & L. K. Christian-Smith (Eds.), The Politics of the Textbook (pp. 1–21). New York, NY: Routledge.
Barton, K. C. (2012). School History as a Resource for Constructing Identities: Implications of Research from the United States, Northern Ireland, and New Zealand. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 93–107). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Berger, S. (2012). De-Nationalizing History Teaching and Nationalizing it Differently. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 33-47). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Cole, E. A. (2007). Transitional Justice and the Reform of History Education. The International Journal of Transitional Justice, 1 , 115–137.
Cole, E. A., & Murphy, K. (2009). History Education Reform, Transitional Justice and Transformation of Identities. International Center for Transitional Justice.
Carretero, M., Rodriguez-Moneo, M., & Asensio, M. (2012). History Education and the Constrution of a National Identity. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 1–14). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Carretero, M., Lopez, C., Gonzales, M. F., & Rodriquez-Moneo, M. (2012). Students Historical Narratives and Concepts about the Nation. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 153–170). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Dewey, J. (1934). The Need for a Philosophy of Education. In J. A. Boydston (Ed.), John Dewey: The Latter Works, 1925–1953 (vol. 2, pp. 234–372). Southern Illinois University.
Fairclough, N. (1989). Language and Power. New York, NY: Longman.
Foster, S. (2012). Re-Thinking History Textbooks in A Globalized World. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 49–62). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Fulbrook, M. (1997). Myth Making and National identity: the case of the GDR. In J. Hosking, & G. Schopflin (Eds.), Myths and Nationhood (pp. 72–87). London: C. Hurt & Co.
Geuss, R. (1981). The Idea of a Critical Theory: Habermas and the Frankfurt School. Cambridge University Press.
Green, A. (1995). Techincal Education and State Formation in Nineteenth-Century England and France. History of Education, 24(2), 123–139.
Hall, S. (1992). The West and the Rest: Discourse and Power. In S. Hall, & B. Geiben (Eds.), Formations of Modernity (pp. 184–227). Cambridge: Polity Press.
Hall, S. (2000). Who Needs Identity? In P. du Gay, J. Evans, & P. Redman (Eds.), Identity: A Reader (pp. 15–30). New York, NY: Sage Publications.
Hansen, J. M. (2012). De-Nationalize History and What Have We Done? Ontology, Essentialism, and the Search for a Cosmopolitan Alternative. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 17–31). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Kemmis, S. (1991). Critical Education Research. The Canadian Journal for the Study of Adult Education, 5(Special Issue), 94–119.
Kennedy, R. M. (2011). Toward a Cosmopolitan Curriculum of Forgiveness. Curriculum Inquiry, 41(3), 373–393.
Lopez, C., & Carretero, M. (2012). Commentary: Identity Construction and the Goals of History Education. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 139–150). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Ministry of Education. (2014). Current and Modern History of the Arabs – Ninth Grade. Syrian Arab Republic: Public Organization for Publishing.
Misco, T. (2014). Powerful Social Studies Unit Design: A Companion to Powerful Social Studies Teaching and Learning. The Clearing House, 87(6), 241–248.
Moffett, L. (2015). Transitional Justice and Reparations: Remedying the Past: Research Handbook on Transitional Justice. Retrieved from http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2564520
Philips, N., & Hardy, C. (2002). Discourse Analysis: Investigating Processes of Social Construction. London: Sage Publications.
Pingel, F. (2010). UNESCO Guidebook on Textbook Research and Textbook Revision (2nd revised and updated revision). Paris: UNESCO.
Rosa, A. (1994). Discussion of Chapters 6–9: What Do People Consume History For? (If They Do): Learning History as a Process of Knowledge Consumption and Construction of Meaning. In J. F. Voss, & M. Carretero (Eds.), Cognitive and Instructional Processes in History and the Social Studies (pp. 221–233). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Rosa, A. (2012). Commentary: What History to Teach? Whose History? In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 63–72). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Reisman, A., & Wineburg, S. (2012). Ways of Knowledge in the History Classroom: Supporting Disciplinary Discussion and Reasoning About Texts. In M. Carretero, M. Asensio, & M. Rodriguez-Moneo (Eds.), History Education and the Construction of National Identities (pp. 171–188). Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Sen, A. (2006). Identity and Violence: The Illusion of Destiny. London: Penguin Books.
Slater, J. (1995). Methodologies of Textbook Analysis: Report on an Educational Research Workshop of History and Social Studies. In A. Dickinson; P. Gordon, P. Lee, & J. Slater (Eds). International Yearbook of History Education (pp. 179–189). New York, NY: Taylor & Francis Group.
Smith, A. D. (1991). National Identity. London: Penguin Books.
Syrian Education Commission. (2014). Current and Modern History of the Arabs – Ninth Grade (an edited and corrected edition of the original book published by the Syrian Ministry of Education). Istanbul: Syrian Education Commission.
Van Dijk, T. A. (2001). Critical Discourse Analysis. In D. Schiffrin, D. Tannen, & H. Hamilton (Eds.), The Handbook of Discourse Analysis (pp. 352–371). Oxford: Blackwell Publishing.
Voss, J. F., & Carretero, M. (1994). Introduction. In J. F. Voss, & M. Carretero (Eds.), Cognitive and Instructional Processes in History and the Social Studies (pp. 1–14). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Wodak, R., De Cillia, R., Reisigl, M., & Leibhart, K. (1999). The Discursive Construction of National Identity. Edinburgh University Press.