Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Cieślikowska, D. (2010). Postrzeganie społeczne. W: M. Branka, D. Cieślikowska (red.), Edukacja antydyskryminacyjna: podręcznik trenerski (s. 75–107). Kraków: Villa Decius. Pobrane z: http://www.bezuprzedzen.org/doc/EdukacjaAntydyskryminacyjna_ebook.pdf
- Jasikowska, K. (2015). Po co nam edukacja globalna? W: M. Kuleta-Hulboj, M. Gontarska (red.), Edukacja globalna: polskie konteksty i inspiracje (s. 16–38). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
- Klus-Stańska, D. (2005). Między wiedzą a władzą: dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych. Problemy Wczesnej Edukacji, 2(2), 92–106.
- Klus-Stańska, D. (2006). Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych (s. 15–28). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
- Kuleta-Hulboj, M. (2015). Postkolonialna edukacja globalna w działaniu: inicjatywy Open Spaces for Dialogue and Enquiry i Through Other Eyes. W: M. Kuleta-Hulboj, M. Gontarska (red.), Edukacja globalna: polskie konteksty i inspiracje (s. 91–114). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
- Miller, A. (2006). Gdy runą mury milczenia: prawda faktów (J. Hockuba, tłum.). Poznań: Media Rodzina.
- Nowak-Łojewska, A. (2011). Od szkolnego przekazu do konstruowania znaczeń: wiedza społeczna młodszych uczniów z perspektywy nauczyciela. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
- Sikorska, M. (2009). Nowa matka, nowy ojciec, nowe dziecko: o nowym układzie sił w polskich rodzinach. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Solarz, M. W. (2009). Trzeci Świat: zarys biografii pojęcia. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
- Szkudlarek, T. (2011). Pedagogika krytyczna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika: podręcznik akademicki (T. 1, s. 363–377). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Średziński, P. (2011). Jak i kiedy mówić o Afryce na lekcjach historii? W: P. Średziński (red.), Czy Afryka jest krajem? (s. 25–36). Warszawa: Fundacja „Afryka Inaczej”. Pobrane z: http://afryka.org/edukacja/poradnik.pdf
- Zielińska, H. (2010). Rasizm. W: M. Branka, D. Cieślikowska (red.), Edukacja antydyskryminacyjna: podręcznik trenerski (s. 162–167). Kraków: Villa Decius. Pobrane z: http://www.bezuprzedzen.org/doc/EdukacjaAntydyskryminacyjna_ebook.pdf
Referencje
Cieślikowska, D. (2010). Postrzeganie społeczne. W: M. Branka, D. Cieślikowska (red.), Edukacja antydyskryminacyjna: podręcznik trenerski (s. 75–107). Kraków: Villa Decius. Pobrane z: http://www.bezuprzedzen.org/doc/EdukacjaAntydyskryminacyjna_ebook.pdf
Jasikowska, K. (2015). Po co nam edukacja globalna? W: M. Kuleta-Hulboj, M. Gontarska (red.), Edukacja globalna: polskie konteksty i inspiracje (s. 16–38). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Klus-Stańska, D. (2005). Między wiedzą a władzą: dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych. Problemy Wczesnej Edukacji, 2(2), 92–106.
Klus-Stańska, D. (2006). Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych (s. 15–28). Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Kuleta-Hulboj, M. (2015). Postkolonialna edukacja globalna w działaniu: inicjatywy Open Spaces for Dialogue and Enquiry i Through Other Eyes. W: M. Kuleta-Hulboj, M. Gontarska (red.), Edukacja globalna: polskie konteksty i inspiracje (s. 91–114). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Miller, A. (2006). Gdy runą mury milczenia: prawda faktów (J. Hockuba, tłum.). Poznań: Media Rodzina.
Nowak-Łojewska, A. (2011). Od szkolnego przekazu do konstruowania znaczeń: wiedza społeczna młodszych uczniów z perspektywy nauczyciela. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Sikorska, M. (2009). Nowa matka, nowy ojciec, nowe dziecko: o nowym układzie sił w polskich rodzinach. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Solarz, M. W. (2009). Trzeci Świat: zarys biografii pojęcia. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Szkudlarek, T. (2011). Pedagogika krytyczna. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika: podręcznik akademicki (T. 1, s. 363–377). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Średziński, P. (2011). Jak i kiedy mówić o Afryce na lekcjach historii? W: P. Średziński (red.), Czy Afryka jest krajem? (s. 25–36). Warszawa: Fundacja „Afryka Inaczej”. Pobrane z: http://afryka.org/edukacja/poradnik.pdf
Zielińska, H. (2010). Rasizm. W: M. Branka, D. Cieślikowska (red.), Edukacja antydyskryminacyjna: podręcznik trenerski (s. 162–167). Kraków: Villa Decius. Pobrane z: http://www.bezuprzedzen.org/doc/EdukacjaAntydyskryminacyjna_ebook.pdf