Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Aune, R. K., Basil, M. D. (1994). A relational obligations approach to the foot-in-the mouth effect. Journal of Applied Social Psychology, 24, 546–556.
- Bargh, J. A. (1984). Automatic and conscious processing of social information. W: R. S. Wyer, T. K. Srull (red.), Handbook of social cognition (vol. 3., s. 1–43). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
- Doliński, D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.
- Doliński, D. (2000a). Emocje, poznanie i zachowanie. W: J. Strelau (red.), Psychologia: podręcznik akademicki (t. 2, s. 368–394). Gdańsk: GWP.
- Doliński, D. (2005). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe “Scholar”.
- Doliński, D., Grzyb, T., Olejnik, J., Prusakowski, S., Urban, K. (2002). Dialog jako meta technika wpływu społecznego. Tryb komunikacji a efektywność techniki „liczy się każdy grosz”. Studia Psychologiczne, 40(3), 127–152.
- Doliński, D., Nawrat, M., Rudak, I. (1999). Monolog, dialog i uległość. Kolokwia Psychologiczne, 7, 169–191.
- Forgas, J. P. (1995). Mood and judgment: The affect infusion model (AIM). Psychological Bulletin, 117, 39–66.
- Forgas, J. P. (1998). Asking nicely? The effects of mood on responding to more or less polite requests. Personality and Social Psychology Bulletin, 24, 173–185.
- Howard, D. J. (1990). The influence of verbal responses to common greetings on compliance behavior: The foot-in-the-mouth effect. Journal of Applied Social Psychology, 20, 1185–1196.
- Kalecińska-Adamczyk, E. (2007). Dialog jako peryferyjny sygnał uległości w perswazji. Studia psychologiczne, 45, 4 , 29–30.
- Langer, E. J. (1975). The illusion of control. Journal of Personality and Social Psychology, 32, 311–328.
- Langer, E. J., Blank, A., Chanowitz, B. (1978). The mindlessness of ostensibly thoughtful action. Journal of Personality and Social Psychology, 36, 635–642.
- Petty, R. E., Cacioppo, J. T. (1986). Communication and Persuasion: Central and Peripheral Routes to Attitude Change. New York, NY: Springer-Verlag.
- Shwarz, N., Clore, G. L. (1983). Mood, misattribution and judgments of well-being: Informative and directive functions of affective states. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 513–523.
- Thayer, R. E. (1987). Energy, tiredness and tension effects of a sugar snack versus moderate excersise. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 119–125.
- Thayer, R. E., Newman, J. R., McClain, T. M. (1994). Self-regulation of mood: Strategies for changing a bad mood, raising energy and reducing tension. Journal of Personality and Social Psychology, 5, 910–925.
- Worth, L. T., Mackie, D. M. (1987). Cognitive mediation of positive affect in persuasion. Social Cognition, 5, 76–94.
Referencje
Aune, R. K., Basil, M. D. (1994). A relational obligations approach to the foot-in-the mouth effect. Journal of Applied Social Psychology, 24, 546–556.
Bargh, J. A. (1984). Automatic and conscious processing of social information. W: R. S. Wyer, T. K. Srull (red.), Handbook of social cognition (vol. 3., s. 1–43). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Doliński, D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.
Doliński, D. (2000a). Emocje, poznanie i zachowanie. W: J. Strelau (red.), Psychologia: podręcznik akademicki (t. 2, s. 368–394). Gdańsk: GWP.
Doliński, D. (2005). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe “Scholar”.
Doliński, D., Grzyb, T., Olejnik, J., Prusakowski, S., Urban, K. (2002). Dialog jako meta technika wpływu społecznego. Tryb komunikacji a efektywność techniki „liczy się każdy grosz”. Studia Psychologiczne, 40(3), 127–152.
Doliński, D., Nawrat, M., Rudak, I. (1999). Monolog, dialog i uległość. Kolokwia Psychologiczne, 7, 169–191.
Forgas, J. P. (1995). Mood and judgment: The affect infusion model (AIM). Psychological Bulletin, 117, 39–66.
Forgas, J. P. (1998). Asking nicely? The effects of mood on responding to more or less polite requests. Personality and Social Psychology Bulletin, 24, 173–185.
Howard, D. J. (1990). The influence of verbal responses to common greetings on compliance behavior: The foot-in-the-mouth effect. Journal of Applied Social Psychology, 20, 1185–1196.
Kalecińska-Adamczyk, E. (2007). Dialog jako peryferyjny sygnał uległości w perswazji. Studia psychologiczne, 45, 4 , 29–30.
Langer, E. J. (1975). The illusion of control. Journal of Personality and Social Psychology, 32, 311–328.
Langer, E. J., Blank, A., Chanowitz, B. (1978). The mindlessness of ostensibly thoughtful action. Journal of Personality and Social Psychology, 36, 635–642.
Petty, R. E., Cacioppo, J. T. (1986). Communication and Persuasion: Central and Peripheral Routes to Attitude Change. New York, NY: Springer-Verlag.
Shwarz, N., Clore, G. L. (1983). Mood, misattribution and judgments of well-being: Informative and directive functions of affective states. Journal of Personality and Social Psychology, 45, 513–523.
Thayer, R. E. (1987). Energy, tiredness and tension effects of a sugar snack versus moderate excersise. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 119–125.
Thayer, R. E., Newman, J. R., McClain, T. M. (1994). Self-regulation of mood: Strategies for changing a bad mood, raising energy and reducing tension. Journal of Personality and Social Psychology, 5, 910–925.
Worth, L. T., Mackie, D. M. (1987). Cognitive mediation of positive affect in persuasion. Social Cognition, 5, 76–94.