Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Cole, M. (1996). Cultural Psychology: A Once and Future Discipline. Cambridge, MA: The Belknap Press of Harvard University Press.
- Daniels, H., Cole, M., & Wertsch, J. V. (Eds.). (2007). The Cambridge Companion to Vygotsky. New York, NY: Cambridge University Press.
- Davydov, V. V. (1990). Types of Generalization in Instruction: Logical and Psychological Problems in the Structuring of School Curricula. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
- Engeström, R. (2014). The Interplay of Developmental and Dialogical Epistemologies. Outlines: Critical Practice Studies, 15(2), 119–138. Retrieved from http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/outlines/article/download/16834/14611
- Engeström, R., Batane, T., Hakkarainen, K., Newnham, D. S., Nleya, P., Senteni, A. & Sinko, M. (2014). Reflections on the Use of DWR in Intercultural Collaboration. Mind, Culture, and Activity, 21(2), 129–147. doi: 10.1080/10749039.2013.879185
- Engeström, Y. (1987). Learning by Expanding (2nd ed.). Helsinki: Orienta-Konsultit Oy.
- Engeström, Y. (2007). Putting Vygotsky to Work: The Change Laboratory as an application of double stimulation. In H. Daniels, M. Cole, & J. V. Wertsch (Eds.), The Cambridge companion to Vygotsky (pp. 363–382). Cambridge, MA: Cambridge University Press.
- Engeström, Y., & Engeström, R. (1986). Developmental Work Research: The approach and an application in cleaning work. Nordisk Pedagogik 6(1), 2–15.
- Engeström, Y., Lompscher, J., & Rückriem, G. (Eds.). (2005). Putting Activity Theory to Work: Contributions from Developmental Work Research. Berlin: Lehmanns Media.
- Engeström, Y., Rantavuori, J. & Kerosuo, H. (2013). Expansive Learning in a Library: Actions, Cycles and Deviations from Instructional Intentions. Vocations and Learning, 6(1), 81–106. doi: 10.1007/s12186-012-9089-6
- Gutiérrez, K., & Vossoughi, S. (2010). Lifting Off the Ground to Return Anew: Mediated Praxis, Transformative Learning, and Social Design Experiments.
- Journal of Teacher Education, 61(1–2), 100–117. doi: 10.1177/0022487109347877
- Leontiev, A. N. (1978). Activity, Consciousness, and Personality. Hillsdale, MI: Prentice Hall.
- Lorino, P., Tricard, B., & Clot, Y. (2011). Research Methods for Non-Representational Approaches to Organizational Complexity: The Dialogical Mediated Inquiry. Organization Studies, 32(6), 769–801. doi: 10.1177/0170840611410807
- Luria, A. R. (1979). The Making of Mind: A Personal Account of Soviet Psychology. Cambridge, MA: Harvard University Press.
- Nleya, P. & Batane, T. (2014). Botswana Expansive School Transformation Project (BeST): A Response to Serpell’s Commentary. Mind, Culture, and Activity, 21(3), 268–272. doi: 10.1080/10749039.2014.922991
- Pihlaja, J. (2005). Learning In and For Production: An Activity-Theoretical Study of the Historical Development of Distributed Systems of Generalizing. Helsinki: Helsinki University Press.
- Roth, W.-M. (2006). Learning Science: A Singular Plural Perspective. Rotterdam: Sense Publishers.
- Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.