Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Nalaskowski, A. (2009). Jałowa pedagogicznie poprawność. Nowa Szkoła, 8, 4–8.
- Wilber, K. (2008). Małżeństwo rozumu z duszą: integracja
- nauki i religii (H. Smagacz, tłum.). Warszawa: Jacek Santorski&Co Agencja Wydawnicza.
- Wilber, K. (2006). Integralna teoria wszystkiego: wizja dla biznesu, nauki i duchowości (C. Urbański, tłum.). Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.
- Błajet, P. (2006). Ciało jako kategoria pedagogiczna. Toruń: Wyd. UMK.
- Duraj-Nowakowa, K. (1992). Teoria systemów a pedagogika. Kraków: WN WSP.
- Duraj-Nowakowa, K. (1997). Modelowanie systemowe w pedagogice. Kraków: WN WSP.
- Duraj-Nowakowa, K. (1997). Źródła podejść do pedagogiki: zarys problem. Kielce: Wyd. ŚSW.
- Duraj-Nowakowa, K. (2008). Podejścia całościowe do pedagogiki: wybór. Rzeszów: Wyd. UR.
- Duraj-Nowakowa, K. (2009). Pedagogika społeczna między integracją a dezintegracją. Rzeszów: Wyd. UR.
- Kaliszewska, M. (2007). Tematy systemowe zajęć: propozycje własnych rozwiązań metodycznych w edukacji zdrowotnej uczniów młodszoszkolnych. W: A. Nitecka-Walerych (red.), Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
- Kaliszewska, M., Klasińska, B. (2008). Modernizacja dydaktyki akademickiej: perspektywa systemologiczna. W: A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie. Białystok: Trans Humana.
- Kaliszewska, M., Klasińska, B. (2010). Rozmowa o pedagogice systemowej na podstawie wybranych lektur. W: M. Kaliszewska, B. Klasińska (red.), Szkice systemowych ujęć pedagogiki. Kielce: Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego.
- Kaliszewska, M., Klasińska, B. (red.). (2010). Szkice systemowych ujęć pedagogiki. Kielce: Wyd. UHP JK.
- Przyborowska, B. (2007). Kultura organizacyjna oświaty w zmiennym otoczeniu. Olsztyn: Wyd. WSTiE TWP.
- Przyborowska, B. (2006). Natura, edukacja, kultura: pedagogia źródeł. Toruń: Wyd. Nauk. UMK.
- Kwieciński, Z. (1996). Dziesięciościan edukacji. W: T. Jaworska, R. Leppert (red.), Wprowadzenie do pedagogiki: wybór tekstów. Kraków: Of. Wyd. „IMPULS”.
- Kwieciński, Z. (2007). Między patosem a dekadencją: studia i szkice socjopedagogiczne. Wrocław: Wyd. Nauk. DWSE TWP.
- Kwieciński, Z., Kicowska, A. (red.). (2005). Dzielność i troska: studia zadedykowane prof. Eugenii Malewskiej. Olsztyn: Wyd. UWM.
- Kwieciński, Z. (1989). Młodzież na wczesnej ścieżce adaptacji i emancypacji: przyczynek w aspekcie edukacji i środowiska. Warszawa.
- Kwieciński, Z., Jaworska-Witkowska, M. (red.). (2008). Ku integralności edukacji i humanistyki: księga jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego. Toruń: Wyd. A. Marszałek.
- Borysenko, J. (2003). Księga życia kobiety: ciało-psychika-duchowość (S. Pikiel, tłum.). Gdańsk: GWP.
- Bishop, G. D. (1996). Psychologia zdrowia: zintegrowany umysł i ciało. Wrocław: Wyd. Astrum.
- Chomczyńska-Rubacha, M., Rubacha, K. (2007). Płeć kulturowa nauczycieli: funkcjonowanie w roli zawodowej. Kraków: Of. Wyd. IMPULS.
- Fudali, R., Kowalski, M. (red.). (2006). Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim. Kraków: Of. Wyd. IMPULS.
- Głażewski, M. (2010). Dystopia: pedagogiczne konteksty teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. Zielona Góra: Of. Wyd. UZ.
- Heszen, I., Sęk, H. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: PWN.
- Hyży, E. (2003). Kobieta, ciało, tożsamość: teorie podmiotu w filozofii feministycznej końca XXI w. Kraków: Wyd. Universitas.
- Moscovici, S. (red.). (1998). Psychologia społeczna w relacji ja – inni (M. Cielecki, tłum.). Warszawa: WSiP.
- Pawłucki, A. (2002). Osoba w pedagogice ciała. Olsztyn: Wyd. WSP.
- Pawłucki, A. (1992). Wychowanie jako kulturowa rzeczywistość: na przykładzie wychowania do wartości ciała. Gdańsk: Wyd. AWF.
- Popper, K. R. (1998). Wiedza a zagrożenia ciała i umysłu: w obszarze interakcji (T. Baszniak, tłum.). Warszawa: KiW.
- Sennet, R. (1996). Ciało i kamień (człowiek i miasto w cywilizacji Zachodu) (M. Konikowska, tłum.). Gdańsk: Wyd. Marabut.
- Weber, G. (red.). (2004). Terapia systemowa Berta Hellingera (B. Romero, tłum.). Gdańsk: GWP
- Woolf, V. (2010). O chorowaniu (M. Heydel, tłum.). Wołowiec: Wyd. „Czarne”.
Referencje
Nalaskowski, A. (2009). Jałowa pedagogicznie poprawność. Nowa Szkoła, 8, 4–8.
Wilber, K. (2008). Małżeństwo rozumu z duszą: integracja
nauki i religii (H. Smagacz, tłum.). Warszawa: Jacek Santorski&Co Agencja Wydawnicza.
Wilber, K. (2006). Integralna teoria wszystkiego: wizja dla biznesu, nauki i duchowości (C. Urbański, tłum.). Poznań: Wyd. Zysk i S-ka.
Błajet, P. (2006). Ciało jako kategoria pedagogiczna. Toruń: Wyd. UMK.
Duraj-Nowakowa, K. (1992). Teoria systemów a pedagogika. Kraków: WN WSP.
Duraj-Nowakowa, K. (1997). Modelowanie systemowe w pedagogice. Kraków: WN WSP.
Duraj-Nowakowa, K. (1997). Źródła podejść do pedagogiki: zarys problem. Kielce: Wyd. ŚSW.
Duraj-Nowakowa, K. (2008). Podejścia całościowe do pedagogiki: wybór. Rzeszów: Wyd. UR.
Duraj-Nowakowa, K. (2009). Pedagogika społeczna między integracją a dezintegracją. Rzeszów: Wyd. UR.
Kaliszewska, M. (2007). Tematy systemowe zajęć: propozycje własnych rozwiązań metodycznych w edukacji zdrowotnej uczniów młodszoszkolnych. W: A. Nitecka-Walerych (red.), Kultura fizyczna i zdrowie w kształceniu zintegrowanym. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
Kaliszewska, M., Klasińska, B. (2008). Modernizacja dydaktyki akademickiej: perspektywa systemologiczna. W: A. Karpińska, W. Wróblewska (red.), Dylematy dydaktyki szkoły wyższej w dialogu i perspektywie. Białystok: Trans Humana.
Kaliszewska, M., Klasińska, B. (2010). Rozmowa o pedagogice systemowej na podstawie wybranych lektur. W: M. Kaliszewska, B. Klasińska (red.), Szkice systemowych ujęć pedagogiki. Kielce: Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego.
Kaliszewska, M., Klasińska, B. (red.). (2010). Szkice systemowych ujęć pedagogiki. Kielce: Wyd. UHP JK.
Przyborowska, B. (2007). Kultura organizacyjna oświaty w zmiennym otoczeniu. Olsztyn: Wyd. WSTiE TWP.
Przyborowska, B. (2006). Natura, edukacja, kultura: pedagogia źródeł. Toruń: Wyd. Nauk. UMK.
Kwieciński, Z. (1996). Dziesięciościan edukacji. W: T. Jaworska, R. Leppert (red.), Wprowadzenie do pedagogiki: wybór tekstów. Kraków: Of. Wyd. „IMPULS”.
Kwieciński, Z. (2007). Między patosem a dekadencją: studia i szkice socjopedagogiczne. Wrocław: Wyd. Nauk. DWSE TWP.
Kwieciński, Z., Kicowska, A. (red.). (2005). Dzielność i troska: studia zadedykowane prof. Eugenii Malewskiej. Olsztyn: Wyd. UWM.
Kwieciński, Z. (1989). Młodzież na wczesnej ścieżce adaptacji i emancypacji: przyczynek w aspekcie edukacji i środowiska. Warszawa.
Kwieciński, Z., Jaworska-Witkowska, M. (red.). (2008). Ku integralności edukacji i humanistyki: księga jubileuszowa dla Lecha Witkowskiego. Toruń: Wyd. A. Marszałek.
Borysenko, J. (2003). Księga życia kobiety: ciało-psychika-duchowość (S. Pikiel, tłum.). Gdańsk: GWP.
Bishop, G. D. (1996). Psychologia zdrowia: zintegrowany umysł i ciało. Wrocław: Wyd. Astrum.
Chomczyńska-Rubacha, M., Rubacha, K. (2007). Płeć kulturowa nauczycieli: funkcjonowanie w roli zawodowej. Kraków: Of. Wyd. IMPULS.
Fudali, R., Kowalski, M. (red.). (2006). Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim. Kraków: Of. Wyd. IMPULS.
Głażewski, M. (2010). Dystopia: pedagogiczne konteksty teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. Zielona Góra: Of. Wyd. UZ.
Heszen, I., Sęk, H. (2007). Psychologia zdrowia. Warszawa: PWN.
Hyży, E. (2003). Kobieta, ciało, tożsamość: teorie podmiotu w filozofii feministycznej końca XXI w. Kraków: Wyd. Universitas.
Moscovici, S. (red.). (1998). Psychologia społeczna w relacji ja – inni (M. Cielecki, tłum.). Warszawa: WSiP.
Pawłucki, A. (2002). Osoba w pedagogice ciała. Olsztyn: Wyd. WSP.
Pawłucki, A. (1992). Wychowanie jako kulturowa rzeczywistość: na przykładzie wychowania do wartości ciała. Gdańsk: Wyd. AWF.
Popper, K. R. (1998). Wiedza a zagrożenia ciała i umysłu: w obszarze interakcji (T. Baszniak, tłum.). Warszawa: KiW.
Sennet, R. (1996). Ciało i kamień (człowiek i miasto w cywilizacji Zachodu) (M. Konikowska, tłum.). Gdańsk: Wyd. Marabut.
Weber, G. (red.). (2004). Terapia systemowa Berta Hellingera (B. Romero, tłum.). Gdańsk: GWP
Woolf, V. (2010). O chorowaniu (M. Heydel, tłum.). Wołowiec: Wyd. „Czarne”.