Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Gerrig, R. J., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie. Warszawa: PWN.
- Okoń, W. (1998). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Żak.
- Janowski, A. (2002). Poznawanie uczniów: zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
- Mika, S. (1984). Psychologia społeczna. Warszawa: PWN.
- Nowotniak, J. (2006). Ukryty program szkolnej rzeczywistości. Szczecin: Agencja Wydawnicza KWADRA.
- Czerepaniak-Walczak, M. (1997). Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń: Wydawnictwo EDYTOR.
- Cybal-Michalska, A. (red.). (2006). Jednostka, społeczeństwo i edukacja w globalnym świecie. Poznań: Drukarnia HAF.
- Dudzikowa, M. (2001). Mit o szkole jako miejsce wszechstronnego rozwoju ucznia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
- Kroplewski, Z. (2008). Krytyczne myślenie w procesie wychowania. W: A. Rella, J. Świrko-Pilipczuk, K. Łuszczek (red.), Edukacja całościowa, źródła, doświadczenia, wartości. Szczecin: Wydawca ZAPOL.
- Sztompka, P. (2002). Socjologia: analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
- Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP.
- Kowalczyk-Gnyp, M. (2006). Komunikacja dydaktyczna w edukacji instytucjonalnej. W: W. J. Maliszewski (red.), Komunikowanie społeczne w edukacji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Kroplewski, Z. (2004). Sztuka rozmawiania. Kraków: Wydawnictwo WAM.
- Tarnowski, J. (1999). Pedagogika dialogu. W: A. Rynio (red.), Pedagogika katolicka. Stalowa Wola: Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej.
- Sztejnberg, A. (2006). Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
- Bandura, A. (2007). Teoria społecznego uczenia się. Warszawa: PWN.
- Fromm, E. (1997). O sztuce istnienia. Warszawa: PWN.
- Fromm, E. (1996). O sztuce słuchania, terapeutyczne aspekty psychoanalizy. Warszawa: PWN.
- Gurycka, A. (1979). Struktura i dynamika procesu wychowawczego. Warszawa: PWN.
- Rylke, H., Klimowicz, G. (1983). Szkoła dla ucznia: jak uczyć życia z ludźmi. Warszawa: WSiP.
- Palka, S. (2003). Pedagogika w stanie tworzenia: kontynuacje. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Fromm, E. (1996). Serce człowieka. Warszawa: PWN.
- Dembiński, M. (2005). Rytualne oblicze lekcji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Kwiatkowska, H. (2007). Tożsamość wychowawcy. W: M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie: pojęcia, procesy, konteksty (t. 3). Gdańsk: GWP.
- Śliwerski, B. (red.). (2006). Pedagogika, podstawy o wychowaniu (t. 1). Gdańsk: GWP.
- Mastalski, J. (2008). Aksjologiczny wymiar skutecznego wychowania. Chowanna, 1(30), 132–134.
- Wejman, H. (2007). Biblijne oblicza ufności. Kraków: Wydawnictwo Misericordia.
- Savater, F. (2000). Proste pytania. Kraków: Universitas.
- Marynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna (t. 1). Warszawa: PWN.
- Łobocki, M. (2002). Wychowanie moralne w zarysie. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
- Majchrowski, Z., Mrowcewicz, Z., Sitkarski, K., Szwarcman, D. (2003). Człowiek – twórca kultury. Warszawa: Wydawnictwo STENTOR.
- Czerpaniak-Walczak, M. (2003). Współczesne dyskursy emancypacji poprzez edukację (wielka narracja w małej klasie). W: Colloquia Communia: filozofia pedagogice: pedagogika filozofii. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Potocki, A. (2007). Wychowanie religijne w polskich przemianach. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
- Jędraszewski, M. (2000). Filozof i łaska wiary: rozmowa między Edytą Stein a Romanem Ingardenem. Zeszyty Karmelitańskie, 57–59.
- Popielski, K. (2008). Doświadczanie wartości i poczucia sensu życia w rodzinie i szkole. W: R. Wawrzyniak-
- Beszterda (red.), Życie szkołą. Prace dedykowane Profesor Marii Dudzikowej. Poznań: Garmond Oficyna Wydawnicza.
- Jan Paweł II. (1998). Fides et ratio. Poznań: Pallottinum.
- Fromm, E. (2000). Psychoanaliza a religia. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
- Kumaniecki, K. (red.). (1977). Słownik łacińsko-polski. Warszawa: PWN.
- Kramer, R. M. (2008). Paranoja zbiorowa: nieufność między grupami społecznymi. W: P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: ZNAK.
- Czerepaniak-Walczak, M. (1997). Gdy po nauce mamy wolny czas... Szczecin: Wydawnictwo PoNad.
- Fromm, E. (1996). Zdrowe społeczeństwo. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
- Walczak, P. (2004). Wychowanie jako spotkanie. Józefa Tischnera filozofia człowieka jako źródło inspiracji pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
- Trujillo, A. L. (2004). La Grande Sfida, familia, dignita della persona e umanizzazione. Roma: Citta Nuova Editrice.
Referencje
Gerrig, R. J., Zimbardo, P. G. (2006). Psychologia i życie. Warszawa: PWN.
Okoń, W. (1998). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Żak.
Janowski, A. (2002). Poznawanie uczniów: zdobywanie informacji w pracy wychowawczej. Warszawa: Fraszka Edukacyjna.
Mika, S. (1984). Psychologia społeczna. Warszawa: PWN.
Nowotniak, J. (2006). Ukryty program szkolnej rzeczywistości. Szczecin: Agencja Wydawnicza KWADRA.
Czerepaniak-Walczak, M. (1997). Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń: Wydawnictwo EDYTOR.
Cybal-Michalska, A. (red.). (2006). Jednostka, społeczeństwo i edukacja w globalnym świecie. Poznań: Drukarnia HAF.
Dudzikowa, M. (2001). Mit o szkole jako miejsce wszechstronnego rozwoju ucznia. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Kroplewski, Z. (2008). Krytyczne myślenie w procesie wychowania. W: A. Rella, J. Świrko-Pilipczuk, K. Łuszczek (red.), Edukacja całościowa, źródła, doświadczenia, wartości. Szczecin: Wydawca ZAPOL.
Sztompka, P. (2002). Socjologia: analiza społeczeństwa. Kraków: Znak.
Retter, H. (2005). Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk: GWP.
Kowalczyk-Gnyp, M. (2006). Komunikacja dydaktyczna w edukacji instytucjonalnej. W: W. J. Maliszewski (red.), Komunikowanie społeczne w edukacji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Kroplewski, Z. (2004). Sztuka rozmawiania. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Tarnowski, J. (1999). Pedagogika dialogu. W: A. Rynio (red.), Pedagogika katolicka. Stalowa Wola: Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej.
Sztejnberg, A. (2006). Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Astrum.
Bandura, A. (2007). Teoria społecznego uczenia się. Warszawa: PWN.
Fromm, E. (1997). O sztuce istnienia. Warszawa: PWN.
Fromm, E. (1996). O sztuce słuchania, terapeutyczne aspekty psychoanalizy. Warszawa: PWN.
Gurycka, A. (1979). Struktura i dynamika procesu wychowawczego. Warszawa: PWN.
Rylke, H., Klimowicz, G. (1983). Szkoła dla ucznia: jak uczyć życia z ludźmi. Warszawa: WSiP.
Palka, S. (2003). Pedagogika w stanie tworzenia: kontynuacje. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Fromm, E. (1996). Serce człowieka. Warszawa: PWN.
Dembiński, M. (2005). Rytualne oblicze lekcji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Kwiatkowska, H. (2007). Tożsamość wychowawcy. W: M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie: pojęcia, procesy, konteksty (t. 3). Gdańsk: GWP.
Śliwerski, B. (red.). (2006). Pedagogika, podstawy o wychowaniu (t. 1). Gdańsk: GWP.
Mastalski, J. (2008). Aksjologiczny wymiar skutecznego wychowania. Chowanna, 1(30), 132–134.
Wejman, H. (2007). Biblijne oblicza ufności. Kraków: Wydawnictwo Misericordia.
Savater, F. (2000). Proste pytania. Kraków: Universitas.
Marynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna (t. 1). Warszawa: PWN.
Łobocki, M. (2002). Wychowanie moralne w zarysie. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Majchrowski, Z., Mrowcewicz, Z., Sitkarski, K., Szwarcman, D. (2003). Człowiek – twórca kultury. Warszawa: Wydawnictwo STENTOR.
Czerpaniak-Walczak, M. (2003). Współczesne dyskursy emancypacji poprzez edukację (wielka narracja w małej klasie). W: Colloquia Communia: filozofia pedagogice: pedagogika filozofii. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Potocki, A. (2007). Wychowanie religijne w polskich przemianach. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Jędraszewski, M. (2000). Filozof i łaska wiary: rozmowa między Edytą Stein a Romanem Ingardenem. Zeszyty Karmelitańskie, 57–59.
Popielski, K. (2008). Doświadczanie wartości i poczucia sensu życia w rodzinie i szkole. W: R. Wawrzyniak-
Beszterda (red.), Życie szkołą. Prace dedykowane Profesor Marii Dudzikowej. Poznań: Garmond Oficyna Wydawnicza.
Jan Paweł II. (1998). Fides et ratio. Poznań: Pallottinum.
Fromm, E. (2000). Psychoanaliza a religia. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
Kumaniecki, K. (red.). (1977). Słownik łacińsko-polski. Warszawa: PWN.
Kramer, R. M. (2008). Paranoja zbiorowa: nieufność między grupami społecznymi. W: P. Sztompka, M. Bogunia-Borowska (red.), Socjologia codzienności. Kraków: ZNAK.
Czerepaniak-Walczak, M. (1997). Gdy po nauce mamy wolny czas... Szczecin: Wydawnictwo PoNad.
Fromm, E. (1996). Zdrowe społeczeństwo. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Walczak, P. (2004). Wychowanie jako spotkanie. Józefa Tischnera filozofia człowieka jako źródło inspiracji pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Trujillo, A. L. (2004). La Grande Sfida, familia, dignita della persona e umanizzazione. Roma: Citta Nuova Editrice.