Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Arendt, H. (1992). Lectures on Kant’s political philosophy. Chicago: University of Chicago Press.
- Arendt, H. (1998). The human condition. Chicago: Chicago University Press.
- Arendt, H. (2000). Kondycja Ludzka. Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Aletheia.
- Arendt, H. (2003). Responsibility and judgment. New York, NY: Schocken Books.
- Arendt, H. (2005). The promise of politics. New York, NY: Schocken Books.
- Beach, D. (1999). Alienation and Fetish in Science Education. Scandinavian Journal of Educational Research, 43(2), 157–173.
- Döös, M. (1997). Den kvalificerande erfarenheten. Lärande vid störningar i automatiserad produktion [Kwalifikujące doświadczenie. Uczenie się w warunkach zaburzeń zautomatyzowanej produkcji]. Arbete och Hälsa, Solna: Arbetslivsinstitutet.
- Gibson, J. J. (1977). The theory of affordances. W: R. Shaw, J. Bransford (red.), Perceiving, Acting and Knowing. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
- Gibson, J. J. (1979). The Ecological Approach to Visual Perception. Boston: Houghton Mifflin.
- Husserl, E. (1976). Husserliana gesammelte Werke. Bd 3, Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischer Philosophie. Erstes Buch. Allgemeine Einführung in die Phänomenologie. Haga: Martinus Nijhoff.
- Lindberg-Sand, Å. (1996). Spindeln i klistret. Den kliniska praktikens betydelse för utveckling av yrkeskompetens som sjuksköterska. En etnografisk-fenome-nografisk studie [Niemożliwa sytuacja pielęgniarki jako kluczowej osoby na oddziale. Etnograficzno-fenomenograficzne studium znaczenia praktyki klinicznej w rozwoju kompetencji zawodowej pielęgniarek]. Lund: Department of Education, Lund University.
- Marton, F., Tsui, A. (2004). Classroom discourse and the space of learning. New York, NY: Mahwah, Lawrence Erlbaum.
- Molander, B. (1997). Arbetets kunskapsteori [Teoria poznania w pracy]. Sztokholm: Dialoger.
- Molander, B. (2002). Politics for learning or learning for politics? Studies in Philosophy and Education, 21, 361–376.
- Oakeshott, M. (1989). The voice of liberal learning. New Haven: Yale University Press.
- Ramsden, P. (2003). Learning to teach in higher education (wyd. 2). London: RoutledgeFalmer.
- Sandberg, J. (2000). Understanding human competence at work: An interpretative approach. Academy of Management Journal, 43(1), 9–25.
- Sennett, R. (1998). The corrosion of character: the personal consequences of work in the new capitalism. New York, NY: W. W. Norton.
- Svensson, L. (1997). Skill in learning and organizing knowledge. W: F. Marton, D. Hounsell, N. Entwistle (red.), The Experience of Learning: Implications for teaching and studying in higher education. Edynburg: Scottish Academic Press.
- Szybek, P. (1999). Staging science: some aspects of the production and distribution of science knowledge. Lund: Department of education, Lund University.
- Szybek, P. (2002). Science education – an event staged on two stages simultaneously. Science and Education, 11, 525–555.
- Tukidydes. (1957). Wojna peloponeska (K. Komaniecki, tłum.). Warszawa: Czytelnik.
- Tuwim, J. (2010). Mieszkańcy Pobrane 22 marca 2010, z: http://wiersze.bfcior.pl/julian-tuwim.php?show=mieszkancy
- Wittgenstein, L. (2000). Dociekania filozoficzne. Warszawa: PWN.
Referencje
Arendt, H. (1992). Lectures on Kant’s political philosophy. Chicago: University of Chicago Press.
Arendt, H. (1998). The human condition. Chicago: Chicago University Press.
Arendt, H. (2000). Kondycja Ludzka. Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Aletheia.
Arendt, H. (2003). Responsibility and judgment. New York, NY: Schocken Books.
Arendt, H. (2005). The promise of politics. New York, NY: Schocken Books.
Beach, D. (1999). Alienation and Fetish in Science Education. Scandinavian Journal of Educational Research, 43(2), 157–173.
Döös, M. (1997). Den kvalificerande erfarenheten. Lärande vid störningar i automatiserad produktion [Kwalifikujące doświadczenie. Uczenie się w warunkach zaburzeń zautomatyzowanej produkcji]. Arbete och Hälsa, Solna: Arbetslivsinstitutet.
Gibson, J. J. (1977). The theory of affordances. W: R. Shaw, J. Bransford (red.), Perceiving, Acting and Knowing. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Gibson, J. J. (1979). The Ecological Approach to Visual Perception. Boston: Houghton Mifflin.
Husserl, E. (1976). Husserliana gesammelte Werke. Bd 3, Ideen zu einer reinen Phänomenologie und phänomenologischer Philosophie. Erstes Buch. Allgemeine Einführung in die Phänomenologie. Haga: Martinus Nijhoff.
Lindberg-Sand, Å. (1996). Spindeln i klistret. Den kliniska praktikens betydelse för utveckling av yrkeskompetens som sjuksköterska. En etnografisk-fenome-nografisk studie [Niemożliwa sytuacja pielęgniarki jako kluczowej osoby na oddziale. Etnograficzno-fenomenograficzne studium znaczenia praktyki klinicznej w rozwoju kompetencji zawodowej pielęgniarek]. Lund: Department of Education, Lund University.
Marton, F., Tsui, A. (2004). Classroom discourse and the space of learning. New York, NY: Mahwah, Lawrence Erlbaum.
Molander, B. (1997). Arbetets kunskapsteori [Teoria poznania w pracy]. Sztokholm: Dialoger.
Molander, B. (2002). Politics for learning or learning for politics? Studies in Philosophy and Education, 21, 361–376.
Oakeshott, M. (1989). The voice of liberal learning. New Haven: Yale University Press.
Ramsden, P. (2003). Learning to teach in higher education (wyd. 2). London: RoutledgeFalmer.
Sandberg, J. (2000). Understanding human competence at work: An interpretative approach. Academy of Management Journal, 43(1), 9–25.
Sennett, R. (1998). The corrosion of character: the personal consequences of work in the new capitalism. New York, NY: W. W. Norton.
Svensson, L. (1997). Skill in learning and organizing knowledge. W: F. Marton, D. Hounsell, N. Entwistle (red.), The Experience of Learning: Implications for teaching and studying in higher education. Edynburg: Scottish Academic Press.
Szybek, P. (1999). Staging science: some aspects of the production and distribution of science knowledge. Lund: Department of education, Lund University.
Szybek, P. (2002). Science education – an event staged on two stages simultaneously. Science and Education, 11, 525–555.
Tukidydes. (1957). Wojna peloponeska (K. Komaniecki, tłum.). Warszawa: Czytelnik.
Tuwim, J. (2010). Mieszkańcy Pobrane 22 marca 2010, z: http://wiersze.bfcior.pl/julian-tuwim.php?show=mieszkancy
Wittgenstein, L. (2000). Dociekania filozoficzne. Warszawa: PWN.