Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Cavalcante, F. (2000). Circles of Literacies: a Practice in Cultural Therapy. Revista de Psicologia. Retrieved November 7, 2011, from http://www.cavalcantejunior.com.br/pdf/postscriptum/CirclesofLiteracies.pdf
- Eddy, E. M. (1985). Theory, Research, and Application in Educational Anthropology. Anthropology & Education Quarterly, 16(2), 83-104. doi: 10.1525/aeq.1985.16.2.04x0628d
- Gay, G. (2002). Culturally Responsive Teaching in Special Education for Ethnically Diverse Students: Setting the Stage. International Journal of Qualitative Studies in Education, 15(6), 613-629. doi: 10.1080/0951839022000014349
- Henze, R. & Hauser, M. (1999). Personalizing Culture Through Anthropological and Educational Perspectives. uc Berkeley: Center for Research on Education, Diversity and Excellence. Retrieved October 6, 2011, from http://escholarship.org/uc/item/0173m6xh
- Hoffman, D. (1998). A Therapeutic Moment? Identity, Self, and Culture in the Anthropology of Education. Anthropology & Education Quarterly, 29(3), 324-346. doi:10.1525/aeq.1998.29.3.324
- Mandelbaum, D. (1963). The Teaching of Anthropology. Berkely, CA: University of California Press.
- Nash, R. (1974). The Convergence of Anthropology and Education. In G. Spindler (Ed.), Education and Cultural Process: Toward an Anthropology of Education (pp. 5-25). New York: Holt, Rinehart and Winston.
- Spindler, G. (1974). Education and Cultural Process. Toward an Anthropology of Education. New York: Holt, Rinehart and Winston.
- Spindler, G. & Spindler, L. (1989). Instrumental Competence, Self-Efficacy, Linguistic Minorities, and Cultural Therapy: A Preliminary Attempt at Integration. Anthropology & Education Quarterly, 20(1), 36-45.
- Spindler, G. (1999). Three Categories of Cultural Knowledge Useful in Doing Cultural Therapy. Anthropology & Education Quarterly, 30(4), 466-472. doi: 10.1525/aeq.1999.30.4.466
- Spindler, G. (2008). Using Visual Stimuli in Ethnography. Anthropology & Education Quarterly, 39(2), 127-140.
- Spindler, G. & Spindler, L. (2000). Fifty Years of Anthropology and Education, 1950-2000: A Spindler Anthology. Mahwah, ny: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
Referencje
Cavalcante, F. (2000). Circles of Literacies: a Practice in Cultural Therapy. Revista de Psicologia. Retrieved November 7, 2011, from http://www.cavalcantejunior.com.br/pdf/postscriptum/CirclesofLiteracies.pdf
Eddy, E. M. (1985). Theory, Research, and Application in Educational Anthropology. Anthropology & Education Quarterly, 16(2), 83-104. doi: 10.1525/aeq.1985.16.2.04x0628d
Gay, G. (2002). Culturally Responsive Teaching in Special Education for Ethnically Diverse Students: Setting the Stage. International Journal of Qualitative Studies in Education, 15(6), 613-629. doi: 10.1080/0951839022000014349
Henze, R. & Hauser, M. (1999). Personalizing Culture Through Anthropological and Educational Perspectives. uc Berkeley: Center for Research on Education, Diversity and Excellence. Retrieved October 6, 2011, from http://escholarship.org/uc/item/0173m6xh
Hoffman, D. (1998). A Therapeutic Moment? Identity, Self, and Culture in the Anthropology of Education. Anthropology & Education Quarterly, 29(3), 324-346. doi:10.1525/aeq.1998.29.3.324
Mandelbaum, D. (1963). The Teaching of Anthropology. Berkely, CA: University of California Press.
Nash, R. (1974). The Convergence of Anthropology and Education. In G. Spindler (Ed.), Education and Cultural Process: Toward an Anthropology of Education (pp. 5-25). New York: Holt, Rinehart and Winston.
Spindler, G. (1974). Education and Cultural Process. Toward an Anthropology of Education. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Spindler, G. & Spindler, L. (1989). Instrumental Competence, Self-Efficacy, Linguistic Minorities, and Cultural Therapy: A Preliminary Attempt at Integration. Anthropology & Education Quarterly, 20(1), 36-45.
Spindler, G. (1999). Three Categories of Cultural Knowledge Useful in Doing Cultural Therapy. Anthropology & Education Quarterly, 30(4), 466-472. doi: 10.1525/aeq.1999.30.4.466
Spindler, G. (2008). Using Visual Stimuli in Ethnography. Anthropology & Education Quarterly, 39(2), 127-140.
Spindler, G. & Spindler, L. (2000). Fifty Years of Anthropology and Education, 1950-2000: A Spindler Anthology. Mahwah, ny: Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.