Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Atłas A. (2010). Life long learning, Narodowa Agencja Programu „Uczenie się przez całe życie”. Wypowiedź z dnia 27.04.2010 r., Wrocław.
- Beck, U. (2004). Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Wyd. Naukowe Scholar.
- Brzezińska, A. I. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
- Buscaglia, L. F. (2009). Radość życia. Gdańsk: Wyd. GWP.
- Dudzikowa, M., Czerepaniak-Walczak, M. (red.). (2007). Wychowanie: pojęcia – procesy – konteksty (t. 1). Gdańsk: GWP.
- Dudzikowa, M. (2006). Aura emocjonalna wokół pojęcia i potrzeby autorytetu. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 5.
- Dudzikowa, M. (1998). Autorytet jako problem pedagogiczny z perspektywy końca wieku. W: A. Siemak-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. Warszawa: Wyd. Akademickie ŻAK.
- Dudzikowa M. (1998). Autorytet nauczyciela – zmiana optyki uczniowskiej. W: M. Dudzikowa (red.), Edukacja w zmianach. Studia Bałtyckie. Pedagogika (tom 1). Koszalin: Wyd. Uczel. Bałtyckiej Wyż. Szk. Humanistycznej.
- Filipiak, E. (2008). Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
- Fleming, T. (2010). Teoria krytyczna i edukacja: Critical Theory and Education. Wykład w ramach seminarium: „Teorie edukacyjne w ogniu krytyki” Educational Theory under Fire. Pedagogical Institute, Centre for Advanced Studies, University of Lower Silesia, Wrocław, Poland.
- Gołębniak, B. D. (2002). Nabywanie kompetencji do refleksyjnego nauczania. W: B. D . Gołębniak (red.), Uczenie metodą projektów. Warszawa: WSiP.
- Gołębniak, D. B. (2001). Ku pedeutologii refleksyjnej – od agresywnej pewności do łagodnej perswazji. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, numer specjalny.
- Gołębniak B. D. (2008). Wyjście poza scjentyczne i personalistyczne myślenie o uczeniu się uczenia. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
- Gołębniak D. B. (1998). Zmiany edukacji nauczycieli: wiedza – biegłość – refleksyjność. Poznań: Edytor.
- Heidegger, M. (2004). Bycie i czas. Warszawa: PWN.
- Klus-Stańska, D. (2008). Między wiedzą a władzą: dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
- Klus-Stańska, D. (1999). W nauczaniu początkowym inaczej. Kraków: Impuls.
- Kwieciński, Z. (2007). Między patosem a dekadencją: studia i szkice pedagogiczne. Wrocław: Wyd. Naukowe DSWE.
- Misterska, E. (2005). Autorytet nauczyciela. Edukacja i Dialog 3, 8.
- Nowak-Dziemianowicz, M. (2001). Oblicza nauczyciela, oblicza szkoły. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
- Ożóg, J. (2004). Autorytet nauczyciela. Życie szkoły, 3.
- Witkowski, L. (2009). Wyzwania autorytetu. Kraków: Impuls.
- Znaniecki, F. (2001). Socjologia wychowania. Warszawa: PWN.
Referencje
Atłas A. (2010). Life long learning, Narodowa Agencja Programu „Uczenie się przez całe życie”. Wypowiedź z dnia 27.04.2010 r., Wrocław.
Beck, U. (2004). Społeczeństwo ryzyka: w drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Wyd. Naukowe Scholar.
Brzezińska, A. I. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Buscaglia, L. F. (2009). Radość życia. Gdańsk: Wyd. GWP.
Dudzikowa, M., Czerepaniak-Walczak, M. (red.). (2007). Wychowanie: pojęcia – procesy – konteksty (t. 1). Gdańsk: GWP.
Dudzikowa, M. (2006). Aura emocjonalna wokół pojęcia i potrzeby autorytetu. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 5.
Dudzikowa, M. (1998). Autorytet jako problem pedagogiczny z perspektywy końca wieku. W: A. Siemak-Tylikowska, H. Kwiatkowska, S. M. Kwiatkowski (red.), Edukacja nauczycielska w perspektywie wymagań zmieniającego się świata. Warszawa: Wyd. Akademickie ŻAK.
Dudzikowa M. (1998). Autorytet nauczyciela – zmiana optyki uczniowskiej. W: M. Dudzikowa (red.), Edukacja w zmianach. Studia Bałtyckie. Pedagogika (tom 1). Koszalin: Wyd. Uczel. Bałtyckiej Wyż. Szk. Humanistycznej.
Filipiak, E. (2008). Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Fleming, T. (2010). Teoria krytyczna i edukacja: Critical Theory and Education. Wykład w ramach seminarium: „Teorie edukacyjne w ogniu krytyki” Educational Theory under Fire. Pedagogical Institute, Centre for Advanced Studies, University of Lower Silesia, Wrocław, Poland.
Gołębniak, B. D. (2002). Nabywanie kompetencji do refleksyjnego nauczania. W: B. D . Gołębniak (red.), Uczenie metodą projektów. Warszawa: WSiP.
Gołębniak, D. B. (2001). Ku pedeutologii refleksyjnej – od agresywnej pewności do łagodnej perswazji. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, numer specjalny.
Gołębniak B. D. (2008). Wyjście poza scjentyczne i personalistyczne myślenie o uczeniu się uczenia. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Gołębniak D. B. (1998). Zmiany edukacji nauczycieli: wiedza – biegłość – refleksyjność. Poznań: Edytor.
Heidegger, M. (2004). Bycie i czas. Warszawa: PWN.
Klus-Stańska, D. (2008). Między wiedzą a władzą: dziecięce uczenie się w dyskursach pedagogicznych. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się. Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Klus-Stańska, D. (1999). W nauczaniu początkowym inaczej. Kraków: Impuls.
Kwieciński, Z. (2007). Między patosem a dekadencją: studia i szkice pedagogiczne. Wrocław: Wyd. Naukowe DSWE.
Misterska, E. (2005). Autorytet nauczyciela. Edukacja i Dialog 3, 8.
Nowak-Dziemianowicz, M. (2001). Oblicza nauczyciela, oblicza szkoły. Toruń: Wyd. Adam Marszałek.
Ożóg, J. (2004). Autorytet nauczyciela. Życie szkoły, 3.
Witkowski, L. (2009). Wyzwania autorytetu. Kraków: Impuls.
Znaniecki, F. (2001). Socjologia wychowania. Warszawa: PWN.