Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bachtin, M. (1970). Problemy poetyki Dostojewskiego. Warszawa: PIW.
- Bachtin, M. (1986). Estetyka twórczości słownej. Warszawa: PIW.
- Bachtin, M. (1997). W stronę filozofii czynu. Gdańsk: Słowo/obraz terytoria.
- Clandinin, D. J., Connelly, F. M. (1995). Teachers’ professional knowledge landscapes. New York, NY: Teachers’ College Press.
- Clandinin, D. J., Connelly, F. M. (1999). Shaping professional identity. Stories of Educational Practice. New York, NY: Teachers College.
- Clandinin, D. J., Connelly, F. M. (2000). Narrative inquiry: Experience and story in qualitative research. San Francisco: Jossey-Bass.
- Clandinin, J., Murphy, S., Huber, J., Murray Orr, A. (2010). Negotiating Narrative Inquiries: Living in a Tention-Filled Midst. Journal of Educational Research, 81–90.
- Clark, K., Holquist, M. (1984). Mikhail Bakhtin. Harvard: The Belknap Press of Harvard University Press.
- Dróżka, W. (2008). Generacja wielkiej zmiany. Studium autobiografii średniego pokolenia nauczycieli polskich. Kielce: Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego.
- Emerson, C. (2009). Niewspółobecność: czym jest, a czym nie jest , [w:] D. Ulicka (red.) Ja-Inny: wokół Bachtina: antologia (t. 2). Kraków: Universitas.
- Gołębniak, D. (2001). Ku pedeutologii refleksyjnej – od agresywnej pewności do łagodnej perswazji. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, numer specjalny.
- Heidegger, M. (2004). Bycie i czas. Warszawa: PWN.
- Hirschkop, K. (2009). Historia tworzenia historii (warianty historii Bachtina). W: D. Ulicka (red.), Ja-Inny: wokół Bachtina: antologia (t. 2). Kraków: Universitas.
- Holquist, M. (2009). The role of chronotope in Dialog. W: Proceedings from the Second International Interdisciplinary Conference on Perspectives and Limits of Dialogism in Mikhail Bakhtin, karin Junefelt, Pia Nordin.
- Holquist, M. (2010). Dialogism. Bakhtin and his World. London: Routledge.
- Kant, I. (2010). Krytyka czystego rozumu. Warszawa: PWN.
- Kwiatkowska, H. (2005). Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią. Gdańsk: GWP.
- Krzychała, S. (2010). Badacz w szkole – o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności. W: M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie: pojęcia – procesy – konteksty (t. 5). Gdańsk: GWP.
- Krzychała, S., Zamorska, B. (2010). Nauczyciele wobec edukacyjnej obcości – rekonstrukcja kolektywnych wzorów orientacji. W: R. Kwiecińska, M. Szymański (red.), Nauczyciel wobec zróżnicowań społecznych. Kraków: Wyd. Nauk. UP.
- Levinas, E. (2002). Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności. Warszawa: PWN.
- Levinas, E. (2000). Inaczej niż być lub ponad istotą. Warszawa: Altheia.
- Ligus, R. (2009). Biograficzna tożsamość nauczycieli. Historie z pogranicza. Wrocław: Wyd. Naukowe DSW.
- Matusov, E., Smith, M., Candela, M. A., Lilu, K. (2007). Culture has no internal territory: Culture as dialogue. W: J. Valsiner, A. Rosa (red.), The Cambridge Handbook of Socio-Cultural Psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
- Matusov, E. (2009). Journey into dialogic pedagogy. New York, NY: Nova Science Publishers.
- Skarga, B. (1997). Tożsamość i różnica: eseje metafizyczne. Kraków: Wyd. Znak.
- Teodorov, T. (1983). Antropologia filozoficzna. W: E. Czaplejewicz, E. Kasperski (red.), Bachtin. Warszawa: PWN.
- Wertsch, J. V. (1991). Voices of the mind: A sociocultural approach to mediated action. Cambridge, MA: Harvard University Press.
- Wittgenstein, L. (2000). Traktatus logico-philosphicus. Warszawa: PWN.
- Witkowski, L. (2000). Uniwersalizm pogranicza: o semiotyce kultury Michała Bachtina w kontekście edukacji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Zamorska, B. (2008). Nauczyciele: (re)konstrukcje bycia-w-świecie edukacji. Wrocław: Wyd. Naukowe DSW.
Referencje
Bachtin, M. (1970). Problemy poetyki Dostojewskiego. Warszawa: PIW.
Bachtin, M. (1986). Estetyka twórczości słownej. Warszawa: PIW.
Bachtin, M. (1997). W stronę filozofii czynu. Gdańsk: Słowo/obraz terytoria.
Clandinin, D. J., Connelly, F. M. (1995). Teachers’ professional knowledge landscapes. New York, NY: Teachers’ College Press.
Clandinin, D. J., Connelly, F. M. (1999). Shaping professional identity. Stories of Educational Practice. New York, NY: Teachers College.
Clandinin, D. J., Connelly, F. M. (2000). Narrative inquiry: Experience and story in qualitative research. San Francisco: Jossey-Bass.
Clandinin, J., Murphy, S., Huber, J., Murray Orr, A. (2010). Negotiating Narrative Inquiries: Living in a Tention-Filled Midst. Journal of Educational Research, 81–90.
Clark, K., Holquist, M. (1984). Mikhail Bakhtin. Harvard: The Belknap Press of Harvard University Press.
Dróżka, W. (2008). Generacja wielkiej zmiany. Studium autobiografii średniego pokolenia nauczycieli polskich. Kielce: Wyd. Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego.
Emerson, C. (2009). Niewspółobecność: czym jest, a czym nie jest , [w:] D. Ulicka (red.) Ja-Inny: wokół Bachtina: antologia (t. 2). Kraków: Universitas.
Gołębniak, D. (2001). Ku pedeutologii refleksyjnej – od agresywnej pewności do łagodnej perswazji. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, numer specjalny.
Heidegger, M. (2004). Bycie i czas. Warszawa: PWN.
Hirschkop, K. (2009). Historia tworzenia historii (warianty historii Bachtina). W: D. Ulicka (red.), Ja-Inny: wokół Bachtina: antologia (t. 2). Kraków: Universitas.
Holquist, M. (2009). The role of chronotope in Dialog. W: Proceedings from the Second International Interdisciplinary Conference on Perspectives and Limits of Dialogism in Mikhail Bakhtin, karin Junefelt, Pia Nordin.
Holquist, M. (2010). Dialogism. Bakhtin and his World. London: Routledge.
Kant, I. (2010). Krytyka czystego rozumu. Warszawa: PWN.
Kwiatkowska, H. (2005). Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią. Gdańsk: GWP.
Krzychała, S. (2010). Badacz w szkole – o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności. W: M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie: pojęcia – procesy – konteksty (t. 5). Gdańsk: GWP.
Krzychała, S., Zamorska, B. (2010). Nauczyciele wobec edukacyjnej obcości – rekonstrukcja kolektywnych wzorów orientacji. W: R. Kwiecińska, M. Szymański (red.), Nauczyciel wobec zróżnicowań społecznych. Kraków: Wyd. Nauk. UP.
Levinas, E. (2002). Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności. Warszawa: PWN.
Levinas, E. (2000). Inaczej niż być lub ponad istotą. Warszawa: Altheia.
Ligus, R. (2009). Biograficzna tożsamość nauczycieli. Historie z pogranicza. Wrocław: Wyd. Naukowe DSW.
Matusov, E., Smith, M., Candela, M. A., Lilu, K. (2007). Culture has no internal territory: Culture as dialogue. W: J. Valsiner, A. Rosa (red.), The Cambridge Handbook of Socio-Cultural Psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
Matusov, E. (2009). Journey into dialogic pedagogy. New York, NY: Nova Science Publishers.
Skarga, B. (1997). Tożsamość i różnica: eseje metafizyczne. Kraków: Wyd. Znak.
Teodorov, T. (1983). Antropologia filozoficzna. W: E. Czaplejewicz, E. Kasperski (red.), Bachtin. Warszawa: PWN.
Wertsch, J. V. (1991). Voices of the mind: A sociocultural approach to mediated action. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Wittgenstein, L. (2000). Traktatus logico-philosphicus. Warszawa: PWN.
Witkowski, L. (2000). Uniwersalizm pogranicza: o semiotyce kultury Michała Bachtina w kontekście edukacji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Zamorska, B. (2008). Nauczyciele: (re)konstrukcje bycia-w-świecie edukacji. Wrocław: Wyd. Naukowe DSW.