Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bachtin, M. M. (1970). Problemy poetyki Dostojewskiego (N. Modzelewska, tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
- Bachtin, M . M. (1982). Słowo w powieści. W: Problemy literatury i estetyki (W. Grajewski, tłum.). Warszawa: „Czytelnik”.
- Bachtin, M . M. (1986). Nad nową wersją książki o Dostojewskim. W: Estetyka twórczości słownej (D. Ulicka, tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
- Bakhtin, M . M. (1986). Speech Genres and Other Late Essays. Austin: University of Texas Press.
- Bakhtin, M. (2004). Dialogic Origin and Dialogic Pedagogy of Grammar: Stylistics in Teaching Russian Language in Secondary School. Journal of Russian and East European Psychology, 6(42), 12–49.
- Bakhtin, M . M., Miedviediev, P. N. (1985). The Formal Method in Literary Scholarship: A Critical Introduction to Sociological Poetics (A. J. Wehrle, tłum.). Cambridge, MA: Harvard University Press.
- Ball, A. F., Warshauer Freedman, S. (2004). Bakthinian Perspectives on Language, Literacy and Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
- Baumrind, D. (1971). Current Patterns of Parental Authority. Washington, DC: American Psychological Association.
- Burbules, N. C. (1993). Dialogue in Teaching: Theory and Practice. New York, NY: Teachers College Press.
- Cole, M. (1989). Laboratory of Comparative Human Cognition, Kids and Computers: A Positive Vision of the Future. Harvard Educational Review, 1(59), 73–86.
- Ellsworth, E. (1992). Way Doesn’t This Feel Empowering? Working Through the Repressive Myth of Critical Pedagogy. W: L. Carmen, J. Gore (red.), Feminism and Critical Pedagogy. London: Routledge.
- Felman, S., Laub, D. (1992). Testimony: Crises of Witnessing in Literature, Psychoanalysis and History. New York, NY: Routledge.
- Gee, J. P. (1996). Social Linguistics and Literacies: Ideology in Discourses (wyd. 2). London: Taylor and Francis.
- Hargreaves, A. (1994). Changing Teachers, Changing Times: Teachers’ Work and Culture in the Postmodern Age. London: Cassell.
- Jackson, P. W. (1968). Life in Classrooms. New York, NY: Holt, Rinehart and Winston.
- Latour, B. (1987). Science in Action: How to follow scientists and Engineers Through Society. Cambrige, MA: Harvard University Press.
- Lave, J. (1988). Cognition in Practice: Mind, Mathematics, and Culture in Everyday Life. Cambridge: Cambridge University Press.
- Lewin, K., Lippid, R., White, R. K. (1939). Patterns of Aggresion in Experimentally Created ‘Social Climates’. Journal of Social Psychology, 10, s. 271–299.
- Lortie, D. C. (1975). Schoolteacher: A Sociological Study. Chicago: University of Chicago Press.
- Matusov, E. (2004). Bakhtin’s Debit in Educational Research: Dialogic Pedagog. Journal of Russian and East European Psychology, 6(42), 3–11.
- Matusov, E., Smith, M., Candela, M. A., Lilu, K. (2006). ‘Culture Has No Internal Territory’: Culture as Dialog. W: J. Valsiner, A. Ros (red.), The Cambridge Handbook of Socio-Cultural Psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
- McLaren, P. (1993). Schooling as a Ritual Performance: Toward a political Economy of Educational Symbols and Gestures (wyd. 2). London: Routledge.
- McNeil, L. M. (1986). Contradictions of Control: School structure and School Knowledge. New York, NY: Routledge and Legan Paul.
- Morrison, H. C. (1931). The Practice of Teaching in the Secondary School. Chicago: University of Chicago Press.
- Morson, G. S., Emerson, C. (1990). Mikhail Bakhtin: Creation of a Prosaics. Stanford, CA: Stanford University Press.
- Norton, B., Toohey, K. (2004). Critical Pedagogies and Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
- Paley, V. G. (1992). You Can’t Say You Can’t Play. Cambridge, MA: Harvard University Press.
- Richardson, T., Villenas, S. (2000). Other Encounters: Dances with Whiteness in Multicultural Education. Educational Theory, 2(50), 255–273.
- Rogoff, B. (2003). The Cultural Nature of Human Development. New York, NY: Oxford University Press.
- Shepherd, D. (2005). Bakhtinian Perspectives on Language, Literacy and Learning. Russian Review, 4(64).
- Shor, I., Freire, P. (1987). What is the ‘Dialogical Method’ of Teaching? Journal of Education, 3(169).
- Sidorkin, A. M. (2002). Learning Relations: Impure Education, Deschooled Schools. And Dialogue with Evil. New York: Peter Lang.
- Skidmore, D. (2000). From Pedagogical Dialogue to Dialogical Pedagogy. Language and Education, 4(14), 283–296.
- Todorov, T. (1984). Mikhail Bakhtin: The Dialogical Principle. Minneapolis: University of Minnesota Press.
- Waller, W. W. (1932). The Sociology of Teaching. New York, NY: John Wiley and sons.
- Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge: Cambridge University Press.
Referencje
Bachtin, M. M. (1970). Problemy poetyki Dostojewskiego (N. Modzelewska, tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Bachtin, M . M. (1982). Słowo w powieści. W: Problemy literatury i estetyki (W. Grajewski, tłum.). Warszawa: „Czytelnik”.
Bachtin, M . M. (1986). Nad nową wersją książki o Dostojewskim. W: Estetyka twórczości słownej (D. Ulicka, tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Bakhtin, M . M. (1986). Speech Genres and Other Late Essays. Austin: University of Texas Press.
Bakhtin, M. (2004). Dialogic Origin and Dialogic Pedagogy of Grammar: Stylistics in Teaching Russian Language in Secondary School. Journal of Russian and East European Psychology, 6(42), 12–49.
Bakhtin, M . M., Miedviediev, P. N. (1985). The Formal Method in Literary Scholarship: A Critical Introduction to Sociological Poetics (A. J. Wehrle, tłum.). Cambridge, MA: Harvard University Press.
Ball, A. F., Warshauer Freedman, S. (2004). Bakthinian Perspectives on Language, Literacy and Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Baumrind, D. (1971). Current Patterns of Parental Authority. Washington, DC: American Psychological Association.
Burbules, N. C. (1993). Dialogue in Teaching: Theory and Practice. New York, NY: Teachers College Press.
Cole, M. (1989). Laboratory of Comparative Human Cognition, Kids and Computers: A Positive Vision of the Future. Harvard Educational Review, 1(59), 73–86.
Ellsworth, E. (1992). Way Doesn’t This Feel Empowering? Working Through the Repressive Myth of Critical Pedagogy. W: L. Carmen, J. Gore (red.), Feminism and Critical Pedagogy. London: Routledge.
Felman, S., Laub, D. (1992). Testimony: Crises of Witnessing in Literature, Psychoanalysis and History. New York, NY: Routledge.
Gee, J. P. (1996). Social Linguistics and Literacies: Ideology in Discourses (wyd. 2). London: Taylor and Francis.
Hargreaves, A. (1994). Changing Teachers, Changing Times: Teachers’ Work and Culture in the Postmodern Age. London: Cassell.
Jackson, P. W. (1968). Life in Classrooms. New York, NY: Holt, Rinehart and Winston.
Latour, B. (1987). Science in Action: How to follow scientists and Engineers Through Society. Cambrige, MA: Harvard University Press.
Lave, J. (1988). Cognition in Practice: Mind, Mathematics, and Culture in Everyday Life. Cambridge: Cambridge University Press.
Lewin, K., Lippid, R., White, R. K. (1939). Patterns of Aggresion in Experimentally Created ‘Social Climates’. Journal of Social Psychology, 10, s. 271–299.
Lortie, D. C. (1975). Schoolteacher: A Sociological Study. Chicago: University of Chicago Press.
Matusov, E. (2004). Bakhtin’s Debit in Educational Research: Dialogic Pedagog. Journal of Russian and East European Psychology, 6(42), 3–11.
Matusov, E., Smith, M., Candela, M. A., Lilu, K. (2006). ‘Culture Has No Internal Territory’: Culture as Dialog. W: J. Valsiner, A. Ros (red.), The Cambridge Handbook of Socio-Cultural Psychology. Cambridge: Cambridge University Press.
McLaren, P. (1993). Schooling as a Ritual Performance: Toward a political Economy of Educational Symbols and Gestures (wyd. 2). London: Routledge.
McNeil, L. M. (1986). Contradictions of Control: School structure and School Knowledge. New York, NY: Routledge and Legan Paul.
Morrison, H. C. (1931). The Practice of Teaching in the Secondary School. Chicago: University of Chicago Press.
Morson, G. S., Emerson, C. (1990). Mikhail Bakhtin: Creation of a Prosaics. Stanford, CA: Stanford University Press.
Norton, B., Toohey, K. (2004). Critical Pedagogies and Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Paley, V. G. (1992). You Can’t Say You Can’t Play. Cambridge, MA: Harvard University Press.
Richardson, T., Villenas, S. (2000). Other Encounters: Dances with Whiteness in Multicultural Education. Educational Theory, 2(50), 255–273.
Rogoff, B. (2003). The Cultural Nature of Human Development. New York, NY: Oxford University Press.
Shepherd, D. (2005). Bakhtinian Perspectives on Language, Literacy and Learning. Russian Review, 4(64).
Shor, I., Freire, P. (1987). What is the ‘Dialogical Method’ of Teaching? Journal of Education, 3(169).
Sidorkin, A. M. (2002). Learning Relations: Impure Education, Deschooled Schools. And Dialogue with Evil. New York: Peter Lang.
Skidmore, D. (2000). From Pedagogical Dialogue to Dialogical Pedagogy. Language and Education, 4(14), 283–296.
Todorov, T. (1984). Mikhail Bakhtin: The Dialogical Principle. Minneapolis: University of Minnesota Press.
Waller, W. W. (1932). The Sociology of Teaching. New York, NY: John Wiley and sons.
Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. Cambridge: Cambridge University Press.