Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Antonowicz, D. (2006). W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania uniwersytetami w Polsce. W: K. Leja (red.), Problemy zarządzania w uczelni opartej na wiedzy. Gdańsk: Politechnika Gdańska.
- Boadżieva, P. (2002). Contemporary Universities — Between Autonomy, Accountability and Responsibility. Sociological Problems, 34.
- Billing, D. (1999). Meźdunarodna prenosimost na sistemite za osiguravane na kacestvo vyv visse- to obrazowanie: opityt na Bylgaria. W: P. Boadzieva (red.), Universitetska avtonoma i akademićna otgovomost. Sofia.
- Buckov, D. (2007). Systoanie i perspektivi za razvitieto na visseto obrazowanie v Bylgaria. Sofia.
- Federowicz, M. (2004). Różnorodność kapitalizmu: instytucjonalizm i doświadczenie zmiany ustrojowej po komunizmie. Warszawa: Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.
- Georgiewa, P. (2001). Visseto obrazowanie v procesa na obSestvena promdna v Bylgaria. Sofia: NIO.
- Goceva, D. (2002). Universitetyt: nakyde? Sofia: SONM.
- Guri-Rosenblit, S. (2007). Proces boloński w Europie: pomiędzy przeciwstawnymi trendami. Forum Oświatowe, 2(37).
- Klingemann, H.-D. (2008). Ludzie i tak zrobią swoje – wywiad przeprowadzony przez J. Żakowskiego. Polityka, 22(2656).
- Kosev, A. (2002). Universitetyt meźdu faktite i normite. Kritika i Humanizm, 4.
- Maliszewski, T. (2007). Zmiany instytucjonalne w szkolnictwie wyższym w kontekście wyzwań współczesności. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1(29).
- Nacjonalna agencia za oceniavane i akreditacia. (1988). Buletin, 1.
- Nacjonalna agencia za oceniavane i akreditaciaN. (2002). Buletin, 4.
- Oceniavane i akreditacia na vissite ućiliśta. (2007). NAOA, 12.
- Prancov, R. (1999). Vlianie na meźdunarodnite proekti po programa FAR vyrhu visseto obrazovanie v Bylgaria. W: P. Boadzieva (red.), Universitetska avtonomia i akademićna otgovomost. Sofia.
- Pundeff, M. (1968). The University of Sofia at Eighty. Slavic review, 3(27).
- Rykovodstvo po bolonski proces. Izpylnenie na Bolonia vyv vissite ućiliśta. (2006). Sofia: HRDC.
- Selznick, R. (1996). Institutionalism ‘Old’and ‘New’. Administrative Science Quaterly, 41.
- Slantcheva, S. (2007). Restructuring Bulgarian Higher Education: the Bulgarian Strategy Towards Bologna Declaration. W: V. Tomusk (red.), Creating the European Area of Higher Education: Voices from the Periphery. Springer.
- Stensaker, B. (2004). The Transformation of Organizational Identities. Enschede: CHEPS.
- Syzdavane na NAOA. (b.d.). Pobrane 6 lutego 2009, z: http://www.neaa.govemment.bg/bg/aboutus/creation
- Tomusk, V. (2004). Three Bolognas and Pizza Pie: Notes on Institutionalization of the European Higher Education System. International Studies of Sociology of Education, 14(1).
- Totomanova, A.-M. (2003). Vis seto obrazovanie v Bylgaria – efektyt na ćerna kuta. Kultura, 21(2276).
- Visseto obrazowanie (tom 1-2). (2001). Sofia: MON.
- Witte, J. K. (2006). Change of Degrees and Degrees of Change. Comparing Adaptations of European Higher Education System in the Context of the Bologna Process. Enschede: CHEPS.
- Wosik, D. (2003). Rola i miejsce akredytacji i certyfikacji w ocenie oraz doskonaleniu jakości kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1(21).
- Wosik, D. (2006). Strategia jakości w zarządzaniu szkołą wyższą w świetle postulatów procesu bolońskiego oraz kryteriów akredytacji środowiskowej – doświadczenia wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W: K. Leja (red.), Problemy zarządzania w uczelni opartej na wiedzy. Gdańsk: Politechnika Gdańska.
- Wójcicka, M. (red.). (2001). Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym: słownik tematyczny. Warszawa: CBPNiSzW Uniwersytetu Warszawskiego.
- Zakon za visseto obrazovanie 1995, 1999, Visseto obrazowanie (tom 1). (2001). Sofia: MON.
- Zakon za visseto obrazowanie. (b.d.). Pobrane 8 stycznia 2009, z: http://www.neaa.govemment.bg/bg/legal_base/laws
Referencje
Antonowicz, D. (2006). W poszukiwaniu nowego paradygmatu zarządzania uniwersytetami w Polsce. W: K. Leja (red.), Problemy zarządzania w uczelni opartej na wiedzy. Gdańsk: Politechnika Gdańska.
Boadżieva, P. (2002). Contemporary Universities — Between Autonomy, Accountability and Responsibility. Sociological Problems, 34.
Billing, D. (1999). Meźdunarodna prenosimost na sistemite za osiguravane na kacestvo vyv visse- to obrazowanie: opityt na Bylgaria. W: P. Boadzieva (red.), Universitetska avtonoma i akademićna otgovomost. Sofia.
Buckov, D. (2007). Systoanie i perspektivi za razvitieto na visseto obrazowanie v Bylgaria. Sofia.
Federowicz, M. (2004). Różnorodność kapitalizmu: instytucjonalizm i doświadczenie zmiany ustrojowej po komunizmie. Warszawa: Instytutu Filozofii i Socjologii PAN.
Georgiewa, P. (2001). Visseto obrazowanie v procesa na obSestvena promdna v Bylgaria. Sofia: NIO.
Goceva, D. (2002). Universitetyt: nakyde? Sofia: SONM.
Guri-Rosenblit, S. (2007). Proces boloński w Europie: pomiędzy przeciwstawnymi trendami. Forum Oświatowe, 2(37).
Klingemann, H.-D. (2008). Ludzie i tak zrobią swoje – wywiad przeprowadzony przez J. Żakowskiego. Polityka, 22(2656).
Kosev, A. (2002). Universitetyt meźdu faktite i normite. Kritika i Humanizm, 4.
Maliszewski, T. (2007). Zmiany instytucjonalne w szkolnictwie wyższym w kontekście wyzwań współczesności. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1(29).
Nacjonalna agencia za oceniavane i akreditacia. (1988). Buletin, 1.
Nacjonalna agencia za oceniavane i akreditaciaN. (2002). Buletin, 4.
Oceniavane i akreditacia na vissite ućiliśta. (2007). NAOA, 12.
Prancov, R. (1999). Vlianie na meźdunarodnite proekti po programa FAR vyrhu visseto obrazovanie v Bylgaria. W: P. Boadzieva (red.), Universitetska avtonomia i akademićna otgovomost. Sofia.
Pundeff, M. (1968). The University of Sofia at Eighty. Slavic review, 3(27).
Rykovodstvo po bolonski proces. Izpylnenie na Bolonia vyv vissite ućiliśta. (2006). Sofia: HRDC.
Selznick, R. (1996). Institutionalism ‘Old’and ‘New’. Administrative Science Quaterly, 41.
Slantcheva, S. (2007). Restructuring Bulgarian Higher Education: the Bulgarian Strategy Towards Bologna Declaration. W: V. Tomusk (red.), Creating the European Area of Higher Education: Voices from the Periphery. Springer.
Stensaker, B. (2004). The Transformation of Organizational Identities. Enschede: CHEPS.
Syzdavane na NAOA. (b.d.). Pobrane 6 lutego 2009, z: http://www.neaa.govemment.bg/bg/aboutus/creation
Tomusk, V. (2004). Three Bolognas and Pizza Pie: Notes on Institutionalization of the European Higher Education System. International Studies of Sociology of Education, 14(1).
Totomanova, A.-M. (2003). Vis seto obrazovanie v Bylgaria – efektyt na ćerna kuta. Kultura, 21(2276).
Visseto obrazowanie (tom 1-2). (2001). Sofia: MON.
Witte, J. K. (2006). Change of Degrees and Degrees of Change. Comparing Adaptations of European Higher Education System in the Context of the Bologna Process. Enschede: CHEPS.
Wosik, D. (2003). Rola i miejsce akredytacji i certyfikacji w ocenie oraz doskonaleniu jakości kształcenia w polskim szkolnictwie wyższym. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 1(21).
Wosik, D. (2006). Strategia jakości w zarządzaniu szkołą wyższą w świetle postulatów procesu bolońskiego oraz kryteriów akredytacji środowiskowej – doświadczenia wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W: K. Leja (red.), Problemy zarządzania w uczelni opartej na wiedzy. Gdańsk: Politechnika Gdańska.
Wójcicka, M. (red.). (2001). Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym: słownik tematyczny. Warszawa: CBPNiSzW Uniwersytetu Warszawskiego.
Zakon za visseto obrazovanie 1995, 1999, Visseto obrazowanie (tom 1). (2001). Sofia: MON.
Zakon za visseto obrazowanie. (b.d.). Pobrane 8 stycznia 2009, z: http://www.neaa.govemment.bg/bg/legal_base/laws