Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bartoszewicz, A. (b.d.). Raport z ewaluacji zewnętrznej projektu „Umiem się uczyć”. Niepublikowane materiały.
- Bedeian, A. G. (1980). Organizations, Theory and Analysis. Chicago, IL: Dryden Press.
- Bedeian, A. G. (red.). (2001). Management Laureates: A Collection of Autobiographical Essays (tom 5). London: JAI Press LTD.
- Bennett, N. (1976). Teaching Styles and Pupil Progress. London: Open Book.
- Bernstein, B. (1990). Odtwarzanie kultury. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
- Bourdieu, P., Passeron, J.-C. (2012). Reprodukcja: elementy teorii systemu nauczania (wyd. 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Duval, E., Koskinen, T. (2014). Learning Analytics and Assessment. E-learning Papers, 36, 2. Pobrane 9 maja 2015, z: http://www.openeducationeuropa.eu/sites/default/files/old/Issue36.pdf
- Gardner, H. (2009). Inteligencje wielorakie: nowe horyzonty w teorii i praktyce. Warszawa: MT Biznes.
- Goldratt, E. M. (2007). Cel II: to nie przypadek. Warszawa: MINT Books.
- Goldratt, E. M., Cox, J. (2007). Cel I: doskonałość w produkcji (wyd. 3). Warszawa: MINT Books.
- Hannaford, C. (1998). Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł: podstawy kinezjologii edukacyjnej. Warszawa: Medyk.
- Hetmańczyk-Bajer, H. (2012). Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym. Chowanna, 2(39), 225–236. Pobrane z: http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2012-t2/Chowanna-r2012-t2-s225-236/Chowanna-r2012-t2-s225-236.pdf
- Instytut Badawczo-Szkoleniowy. (b.d.). Raporty z ewaluacji wewnętrznej projektu „Umiem się uczyć”. Niepublikowane materiały.
- Kwieciński, Z. (1997). Rynek edukacyjny a demokracja: sprzeczne wyzwania. W: Z. Kwieciński (red.), Nieobecne Dyskursy (cz. 5). Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
- Markova, D., Powell, A. (1998). Twoje dziecko jest inteligentne: jak poznać i rozwijać jego umysł (wyd. 2). Warszawa: Książka i Wiedza.
- Miller, J. P. (2007). The Holistic Curriculum (wyd. 2). Toronto: University of Toronto Press.
- Ministry of Education, Singapore. (2007). Preparing Students for a Global Future. Pobrane 3 maja 2015, z: http://www.moe.gov.sg/media/press/2007/pr20070307a.htm
- Mizerek, H. (1999). Dyskursy współczesnej edukacji nauczycielskiej: między tradycjonalizmem a ponowoczesnością. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
- Potulicka, E., Rutkowiak, J. (2010). Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
- Rutkowiak, J. (2008). Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela: (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego). Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 1(41), 7–28.
- Sadura, P. (2010). Gra w klasy: selekcja i reprodukcja w polskiej szkole. W: Uniwersytet zaangażowany: przewodnik Krytyki Politycznej (s. 238–255). Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
- Schön, D. A. (1983). The Reflective Practitioner: How professionals think in action. London: Basic Books.
- Szumotalska, E., Santorski, J. (1993). Pomaganie bez oporu (wg J. Enrighta). W: J. Santorski (red.), ABC psychologicznej pomocy: antologia (s. 31–57). Warszawa: Jacek Santorski & CO Agencja Wydawnicza.
- Taraszkiewicz, M. (2000). Jak uczyć lepiej?: czyli Refleksyjny praktyk w działaniu (wyd. 6). Warszawa: CODN.
Referencje
Bartoszewicz, A. (b.d.). Raport z ewaluacji zewnętrznej projektu „Umiem się uczyć”. Niepublikowane materiały.
Bedeian, A. G. (1980). Organizations, Theory and Analysis. Chicago, IL: Dryden Press.
Bedeian, A. G. (red.). (2001). Management Laureates: A Collection of Autobiographical Essays (tom 5). London: JAI Press LTD.
Bennett, N. (1976). Teaching Styles and Pupil Progress. London: Open Book.
Bernstein, B. (1990). Odtwarzanie kultury. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Bourdieu, P., Passeron, J.-C. (2012). Reprodukcja: elementy teorii systemu nauczania (wyd. 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Duval, E., Koskinen, T. (2014). Learning Analytics and Assessment. E-learning Papers, 36, 2. Pobrane 9 maja 2015, z: http://www.openeducationeuropa.eu/sites/default/files/old/Issue36.pdf
Gardner, H. (2009). Inteligencje wielorakie: nowe horyzonty w teorii i praktyce. Warszawa: MT Biznes.
Goldratt, E. M. (2007). Cel II: to nie przypadek. Warszawa: MINT Books.
Goldratt, E. M., Cox, J. (2007). Cel I: doskonałość w produkcji (wyd. 3). Warszawa: MINT Books.
Hannaford, C. (1998). Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł: podstawy kinezjologii edukacyjnej. Warszawa: Medyk.
Hetmańczyk-Bajer, H. (2012). Wykorzystanie Teorii Ograniczeń w procesie kształtowania kompetencji społecznych uczniów w młodszym wieku szkolnym. Chowanna, 2(39), 225–236. Pobrane z: http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Chowanna/Chowanna-r2012-t2/Chowanna-r2012-t2-s225-236/Chowanna-r2012-t2-s225-236.pdf
Instytut Badawczo-Szkoleniowy. (b.d.). Raporty z ewaluacji wewnętrznej projektu „Umiem się uczyć”. Niepublikowane materiały.
Kwieciński, Z. (1997). Rynek edukacyjny a demokracja: sprzeczne wyzwania. W: Z. Kwieciński (red.), Nieobecne Dyskursy (cz. 5). Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Markova, D., Powell, A. (1998). Twoje dziecko jest inteligentne: jak poznać i rozwijać jego umysł (wyd. 2). Warszawa: Książka i Wiedza.
Miller, J. P. (2007). The Holistic Curriculum (wyd. 2). Toronto: University of Toronto Press.
Ministry of Education, Singapore. (2007). Preparing Students for a Global Future. Pobrane 3 maja 2015, z: http://www.moe.gov.sg/media/press/2007/pr20070307a.htm
Mizerek, H. (1999). Dyskursy współczesnej edukacji nauczycielskiej: między tradycjonalizmem a ponowoczesnością. Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.
Potulicka, E., Rutkowiak, J. (2010). Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Rutkowiak, J. (2008). Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela: (ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego). Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 1(41), 7–28.
Sadura, P. (2010). Gra w klasy: selekcja i reprodukcja w polskiej szkole. W: Uniwersytet zaangażowany: przewodnik Krytyki Politycznej (s. 238–255). Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Schön, D. A. (1983). The Reflective Practitioner: How professionals think in action. London: Basic Books.
Szumotalska, E., Santorski, J. (1993). Pomaganie bez oporu (wg J. Enrighta). W: J. Santorski (red.), ABC psychologicznej pomocy: antologia (s. 31–57). Warszawa: Jacek Santorski & CO Agencja Wydawnicza.
Taraszkiewicz, M. (2000). Jak uczyć lepiej?: czyli Refleksyjny praktyk w działaniu (wyd. 6). Warszawa: CODN.