Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Badura-Madej, W. (2000). Podstawowe pojęcia teorii kryzysu i interwencji kryzysowej. W: W. Badura-Madej (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej: poradnik dla pracowników socjalnych. Katowice: Śląsk.
- Brzezińska, A., Hornowska, E. (2007). Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne? W: A. Brzezińska, E. Hornowska (red.), Dzieci i młodzież wobec przemocy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Brzezińska, A., Hornowska, E. (red.). (2007). Dzieci i młodzież wobec agresji i przemocy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
- Greenstone, J. L., Leviton, S. C. (2006). Interwencja kryzysowa. Gdańsk: GWP.
- Katra, G. (2010). Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania. W: G. Katra, E. Sokołowska (red.), Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.
- Koszewska, K., Taraszkiewicz, M. (2007). Sytuacje kryzysowe w szkole. Warszawa: CODN.
- MacKenzie, R. J. (2007). Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie. Gdańsk: GWP.
- Piątek, J. (2000). Symptomatologia i analiza kryzysu. W. Badura-Madej (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej: poradnik dla pracowników socjalnych. Katowice: Śląsk.
- Piekarska, A. (2010). Przemoc i krzywdzenie „za szkolną bramą” – programy psychoprofilaktyczne. W: G. Katra, E. Sokołowska (red.), Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.
- Płaczynta-Brudnik, B., Wiroński, P. (2009). Wysokie kompetencje nauczycieli podstawą dobrych relacji w szkole. Kraków: Drukarnia Pijarów.
- Reber, A. S. (2000). Słownik psychologii. Warszawa: SCHOLAR.
Referencje
Badura-Madej, W. (2000). Podstawowe pojęcia teorii kryzysu i interwencji kryzysowej. W: W. Badura-Madej (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej: poradnik dla pracowników socjalnych. Katowice: Śląsk.
Brzezińska, A., Hornowska, E. (2007). Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne? W: A. Brzezińska, E. Hornowska (red.), Dzieci i młodzież wobec przemocy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Brzezińska, A., Hornowska, E. (red.). (2007). Dzieci i młodzież wobec agresji i przemocy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Greenstone, J. L., Leviton, S. C. (2006). Interwencja kryzysowa. Gdańsk: GWP.
Katra, G. (2010). Psycholog szkolny wobec wyzwań dorastania. W: G. Katra, E. Sokołowska (red.), Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.
Koszewska, K., Taraszkiewicz, M. (2007). Sytuacje kryzysowe w szkole. Warszawa: CODN.
MacKenzie, R. J. (2007). Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie. Gdańsk: GWP.
Piątek, J. (2000). Symptomatologia i analiza kryzysu. W. Badura-Madej (red.), Wybrane zagadnienia interwencji kryzysowej: poradnik dla pracowników socjalnych. Katowice: Śląsk.
Piekarska, A. (2010). Przemoc i krzywdzenie „za szkolną bramą” – programy psychoprofilaktyczne. W: G. Katra, E. Sokołowska (red.), Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: ABC a Wolters Kluwer business.
Płaczynta-Brudnik, B., Wiroński, P. (2009). Wysokie kompetencje nauczycieli podstawą dobrych relacji w szkole. Kraków: Drukarnia Pijarów.
Reber, A. S. (2000). Słownik psychologii. Warszawa: SCHOLAR.