Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Allmendinger, J. (1989). Education Systems and Labor Market Outcomes. European Sociological Review, 5(3), 231–250.
- Bańka, A. (2007). Psychologiczne doradztwo karier. Wydawnictwo PRINT-B.
- Breen, R., Hannan, D. F., O’Leary, R. (1995). Returns to Education: Taking Account of Employers’ Perceptions and Use of Educational Credentials. European Sociological Review, 11(1), 59–73.
- Dorsett, R. (2006). The New Deal for Young People: Effect on the Labour Market Status of Young Men. Labour Economics, 13, 405–422.
- Drabik-Podgórna, W. (2009). Poradnictwo w perspektywie personalizmu dialogicznego. W: A. Kargulowa (red.), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Hannan, D., Raffe, D., Smyth, E. (1996). Cross-National Research on School to Work Transitions: An Analytical Framework.
- Inquiry into combining school and work: supporting successful youth transitions – Response. Raport Chamber of Commerce and Industry of Western Australia, 2009.
- Kurantowicz, E., Mikiewicz, P., Nizinska, A. (2008). Education and training in Poland: Comparative research in the Education and training of 15–20 years-olds. Formazione & Insegnamento, 1–2, 43–68.
- Martin, J. P., Grubb, D. (2001). What Works and for Whom: a Review of OECD Countries’ Experiences with Active Labour Market Policies. Swedish Economic Policy Review, 8(2), 9–56.
- Minta, J. (2007). Pozornie dorośli – zawieszenie między młodzieńczością a dorosłością. Dyskursy Młodych Andragogów, 8.
- Minta, J. (2009). Poradnictwo światem uczenia się w perspektywie wybranych koncepcji andragogicznych. W: A. Kargulowa (red.), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- OECD. (2008). Jobs for Youth. Canada, Multilingual Summaries.
- OECD. (2008a). Raport Education at a Glance 2008, OECD Indicators.
- How successul are student in moving from education to work? Quintini G., Martin J., Martin P., The Changing Nature of the School-to-Work Transition Process in OECD Countries, IZA Discussion Paper No. 2582, January 2007.
- Rosenbaum, J. E., Kariya, T., Settersten, R., Maier, T. (1990). Market and Network Theories of the Transition from High School to Work. Annual Review of Sociology, 16, 263–299.
- Schochet, P., Brughardt, J., Glazerman, S. (2000). National Job Corps Study: The Short-Term Impacts of Job Corps on Participants’ Employment and Related Outcomes. Washington, DC: US Department of Labour Employment and Training Administration.
- Schupp, J., Buchtemann, C. F., Soloff, D. (1994). School to Work Transition Patterns in (West) Germany and the United States. Paper to ESF Workshop on Transitions in Youth, Seelisberg, Switzerland.
- Sztanderska, U., Wojciechowski, W. (2008). Czego (nie) uczą polskie szkoły: system edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce. Raport przygotowany przez Fundację Rozwoju Obywatelskiego oraz Fundację im. Friedricha Eberta.
Referencje
Allmendinger, J. (1989). Education Systems and Labor Market Outcomes. European Sociological Review, 5(3), 231–250.
Bańka, A. (2007). Psychologiczne doradztwo karier. Wydawnictwo PRINT-B.
Breen, R., Hannan, D. F., O’Leary, R. (1995). Returns to Education: Taking Account of Employers’ Perceptions and Use of Educational Credentials. European Sociological Review, 11(1), 59–73.
Dorsett, R. (2006). The New Deal for Young People: Effect on the Labour Market Status of Young Men. Labour Economics, 13, 405–422.
Drabik-Podgórna, W. (2009). Poradnictwo w perspektywie personalizmu dialogicznego. W: A. Kargulowa (red.), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hannan, D., Raffe, D., Smyth, E. (1996). Cross-National Research on School to Work Transitions: An Analytical Framework.
Inquiry into combining school and work: supporting successful youth transitions – Response. Raport Chamber of Commerce and Industry of Western Australia, 2009.
Kurantowicz, E., Mikiewicz, P., Nizinska, A. (2008). Education and training in Poland: Comparative research in the Education and training of 15–20 years-olds. Formazione & Insegnamento, 1–2, 43–68.
Martin, J. P., Grubb, D. (2001). What Works and for Whom: a Review of OECD Countries’ Experiences with Active Labour Market Policies. Swedish Economic Policy Review, 8(2), 9–56.
Minta, J. (2007). Pozornie dorośli – zawieszenie między młodzieńczością a dorosłością. Dyskursy Młodych Andragogów, 8.
Minta, J. (2009). Poradnictwo światem uczenia się w perspektywie wybranych koncepcji andragogicznych. W: A. Kargulowa (red.), Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
OECD. (2008). Jobs for Youth. Canada, Multilingual Summaries.
OECD. (2008a). Raport Education at a Glance 2008, OECD Indicators.
How successul are student in moving from education to work? Quintini G., Martin J., Martin P., The Changing Nature of the School-to-Work Transition Process in OECD Countries, IZA Discussion Paper No. 2582, January 2007.
Rosenbaum, J. E., Kariya, T., Settersten, R., Maier, T. (1990). Market and Network Theories of the Transition from High School to Work. Annual Review of Sociology, 16, 263–299.
Schochet, P., Brughardt, J., Glazerman, S. (2000). National Job Corps Study: The Short-Term Impacts of Job Corps on Participants’ Employment and Related Outcomes. Washington, DC: US Department of Labour Employment and Training Administration.
Schupp, J., Buchtemann, C. F., Soloff, D. (1994). School to Work Transition Patterns in (West) Germany and the United States. Paper to ESF Workshop on Transitions in Youth, Seelisberg, Switzerland.
Sztanderska, U., Wojciechowski, W. (2008). Czego (nie) uczą polskie szkoły: system edukacji a potrzeby rynku pracy w Polsce. Raport przygotowany przez Fundację Rozwoju Obywatelskiego oraz Fundację im. Friedricha Eberta.