Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Betenbenner, D. W. (2009). Growth, Standards and Accountability, National Center for the Improvement of Educational Assessment. Pobrane z: http://www.nciea.org/publications/growthandStandard_DB09.pdf
- Daszkiewicz, M. (2004). Pierwsze kroki „klasometrii”. W: B. Niemierko, H. Szaleniec (red.), Standardy wymagań i normy testowe w diagnostyce edukacyjnej. Kraków: PODE.
- Dąbrowski, M. (2008). Pozwólmy dzieciom myśleć. Warszawa: Wyd. Centralna Komisja Egzaminacyjna.
- Dolata, R. (2007). Krytyczna analiza metody edukacyjnej wartości dodanej, Egzamin. Biuletyn Badawczy, 14. Pobrano z: http://www.cke.edu.pl
- Dolata, R. (2006). Edukacyjna wartość dodana, czyli jak wykorzystywać wyniki egzaminów zewnętrznych do oceny efektywności nauczania. Pobrano z: http://www.codn.edu.pl/struktura/prkzso
- Dziennik Ustaw z dn. 01.09.1991 r., art. 9d, s. 20.
- Egzamin. Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. (2007). Ekonomiczne oraz geopolityczne uwarunkowania zróżnicowania wyników egzaminów (nr 11). Pobrane z: http:// www.cke.edu.pl/images/stories/badania/biul_11.pdf
- Egzamin. Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. (2007). Społeczne uwarunkowania zróżnicowania wyników egzaminów (nr 12). Pobrane z: http:// www.cke.edu.pl/images/stories/badania/biul_12.pdf
- Jakubiak, M. (2007). Metody szacowania edukacyjnej wartości dodanej, Egzamin. Biuletyn Badawczy CKE, 14. Pobrane z: http://www.cke.edu.pl/images/stories/biul_14.pdf
- Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.
- Kawula, S. (2003). Diagnostyka pedagogiczna środowiska. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak”.
- Klus-Stańska, D. (2010). Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.
- Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa: WSiP.
- Konarzewski, K. (2007). PIRLS 2006. Jak czytają dzieci w Polsce i na świecie. Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna.
- Kruszewski, K. (2005). Test wiadomości dobrego i złego dziesięć lat później. W: M. Groenwald, G. Szyling, M. Daszkiewicz (red.), Diagnostyka edukacyjna: niemierkowskie spotkania i inspiracje. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
- Kutajczyk, T., Przychodzeń, B. (2010). Uwarunkowania osiągnięć gimnazjalistów w powiatach rypińskim i sępoleńskim: materiały Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku. Gdańsk.
- Kutnick, P., Sebba, J., Blatchford, P., Galton, M., Thorp, J. (2005). The Effects of Pupil Grouping, Literature Review. Department for Education and Skills, Research Report RR688. Pobrano z: http:// www.dfes.go.uk/research
- Kwiatkowska, H. (2010). Pojęcia systemu teoretycznego Pedagogiki Profesora Wincentego Okonia – czy wytrzymują próbę czasu? Forum Oświatowe, 1(42).
- Kwieciński, Z. (2002). Próba analizy krytycznej pierwszych egzaminów zewnętrznych w szkolnictwie powszechnym w roku 2002. W: K. Wenta, W. Seidler (red.), Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna wobec zagrożeń transformacyjnych. Szczecin: Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego.
- Merton, R. K. (2002). Teoria socjologiczna i struktura społeczna (E. Morawska, J. Wertenstein-Żuławski, tłum.). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
- Mieszalski, S. (1997). O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej. Warszawa: WSiP.
- Mikiewicz, P. (2009). Ekspansja edukacji i jej konsekwencje. Ars Educandi, 6.
- Muszyński, H. (2001). Diagnostyka edukacyjna a humanizacja szkoły. W: B. Niemierko, W. Małecki (red.), Dawne i nowe formy egzaminowania. Wrocław: Wyd. Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji.
- Marynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna (t. 1). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
- Niemierko, B. (1990). Pomiar sprawdzający w dydaktyce. Warszawa: PWN.
- Niemierko B. (1994). Międzynarodowe seminarium na temat „Diagnostyka edukacyjna”: informacja ogólna i przegląd dorobku. W: B. Niemierko (red.), Diagnostyka edukacyjna. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
- Niemierko, B. (2002). Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP.
- Niemierko, B. (2010). Między prawdą a skutecznością – perspektywy oceniania szkolnego. W: B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego. Kraków: Wyd. Grupa TOMAMI.
- Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak”.
- PISA – wyniki badania w Polsce. (raporty z 2006 i wcześniejsze). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
- Piwowarski, R., Krawczyk, M. (2009). Nauczanie – wyniki badań 2008 (raport z badań TALIS). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Instytut Badań Edukacyjnych.
- Potulicka, E. (2010). Teoretyczne podstawy neoliberalizmu a jego praktyka. W: E. Potulicka, J. Rutkowiak (red.), Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Wyd. „Impuls”.
- Pytka, L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak”.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U., nr 168, poz. 1324).
- Rutkowiak, J. (2010). Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela: ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego. W: E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Wyd. „Impuls”.
- Rybicka, K. (2010). Uczniowskie planowanie w luce między ocenianiem wewnątrzszkolnym a ocenianiem zewnętrznym. W: B. Niemiecko, M. K. Szmigiel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego. Kraków: Wyd. Grupa TOMAMI.
- Marshall, G. (red.). (2005). Słownik socjologii i nauk społecznych (M. Tabin, tłum.). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
- Centralna Komisja Egzaminacyjna. (b.d.). Sprawozdania ze sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i matury. Pobrane z: http://www.cke.edu.pl
- Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1991 (oraz Dziennik Ustaw z dn. 1.09.1991 r., art. 9d, s. 20).
- Witkowski, L. (2009). Cztery ligi w nauce polskiej. Ars Educandi, 6.
- Wysocka, E. (2008). Diagnoza w resocjalizacji. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
- Zadania i cele Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. (b.d.). Pobrane z: http://www.cke.edu.pl
Referencje
Betenbenner, D. W. (2009). Growth, Standards and Accountability, National Center for the Improvement of Educational Assessment. Pobrane z: http://www.nciea.org/publications/growthandStandard_DB09.pdf
Daszkiewicz, M. (2004). Pierwsze kroki „klasometrii”. W: B. Niemierko, H. Szaleniec (red.), Standardy wymagań i normy testowe w diagnostyce edukacyjnej. Kraków: PODE.
Dąbrowski, M. (2008). Pozwólmy dzieciom myśleć. Warszawa: Wyd. Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Dolata, R. (2007). Krytyczna analiza metody edukacyjnej wartości dodanej, Egzamin. Biuletyn Badawczy, 14. Pobrano z: http://www.cke.edu.pl
Dolata, R. (2006). Edukacyjna wartość dodana, czyli jak wykorzystywać wyniki egzaminów zewnętrznych do oceny efektywności nauczania. Pobrano z: http://www.codn.edu.pl/struktura/prkzso
Dziennik Ustaw z dn. 01.09.1991 r., art. 9d, s. 20.
Egzamin. Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. (2007). Ekonomiczne oraz geopolityczne uwarunkowania zróżnicowania wyników egzaminów (nr 11). Pobrane z: http:// www.cke.edu.pl/images/stories/badania/biul_11.pdf
Egzamin. Biuletyn Badawczy Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. (2007). Społeczne uwarunkowania zróżnicowania wyników egzaminów (nr 12). Pobrane z: http:// www.cke.edu.pl/images/stories/badania/biul_12.pdf
Jakubiak, M. (2007). Metody szacowania edukacyjnej wartości dodanej, Egzamin. Biuletyn Badawczy CKE, 14. Pobrane z: http://www.cke.edu.pl/images/stories/biul_14.pdf
Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.
Kawula, S. (2003). Diagnostyka pedagogiczna środowiska. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak”.
Klus-Stańska, D. (2010). Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.
Konarzewski, K. (2000). Jak uprawiać badania oświatowe. Warszawa: WSiP.
Konarzewski, K. (2007). PIRLS 2006. Jak czytają dzieci w Polsce i na świecie. Warszawa: Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Kruszewski, K. (2005). Test wiadomości dobrego i złego dziesięć lat później. W: M. Groenwald, G. Szyling, M. Daszkiewicz (red.), Diagnostyka edukacyjna: niemierkowskie spotkania i inspiracje. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
Kutajczyk, T., Przychodzeń, B. (2010). Uwarunkowania osiągnięć gimnazjalistów w powiatach rypińskim i sępoleńskim: materiały Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Gdańsku. Gdańsk.
Kutnick, P., Sebba, J., Blatchford, P., Galton, M., Thorp, J. (2005). The Effects of Pupil Grouping, Literature Review. Department for Education and Skills, Research Report RR688. Pobrano z: http:// www.dfes.go.uk/research
Kwiatkowska, H. (2010). Pojęcia systemu teoretycznego Pedagogiki Profesora Wincentego Okonia – czy wytrzymują próbę czasu? Forum Oświatowe, 1(42).
Kwieciński, Z. (2002). Próba analizy krytycznej pierwszych egzaminów zewnętrznych w szkolnictwie powszechnym w roku 2002. W: K. Wenta, W. Seidler (red.), Diagnoza pedagogiczno-psychologiczna wobec zagrożeń transformacyjnych. Szczecin: Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego.
Merton, R. K. (2002). Teoria socjologiczna i struktura społeczna (E. Morawska, J. Wertenstein-Żuławski, tłum.). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Mieszalski, S. (1997). O przymusie i dyscyplinie w klasie szkolnej. Warszawa: WSiP.
Mikiewicz, P. (2009). Ekspansja edukacji i jej konsekwencje. Ars Educandi, 6.
Muszyński, H. (2001). Diagnostyka edukacyjna a humanizacja szkoły. W: B. Niemierko, W. Małecki (red.), Dawne i nowe formy egzaminowania. Wrocław: Wyd. Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji.
Marynowicz-Hetka, E. (2006). Pedagogika społeczna (t. 1). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Niemierko, B. (1990). Pomiar sprawdzający w dydaktyce. Warszawa: PWN.
Niemierko B. (1994). Międzynarodowe seminarium na temat „Diagnostyka edukacyjna”: informacja ogólna i przegląd dorobku. W: B. Niemierko (red.), Diagnostyka edukacyjna. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
Niemierko, B. (2002). Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP.
Niemierko, B. (2010). Między prawdą a skutecznością – perspektywy oceniania szkolnego. W: B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego. Kraków: Wyd. Grupa TOMAMI.
Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak”.
PISA – wyniki badania w Polsce. (raporty z 2006 i wcześniejsze). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Piwowarski, R., Krawczyk, M. (2009). Nauczanie – wyniki badań 2008 (raport z badań TALIS). Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Instytut Badań Edukacyjnych.
Potulicka, E. (2010). Teoretyczne podstawy neoliberalizmu a jego praktyka. W: E. Potulicka, J. Rutkowiak (red.), Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Wyd. „Impuls”.
Pytka, L. (2005). Pedagogika resocjalizacyjna. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa: Wyd. Akademickie „Żak”.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U., nr 168, poz. 1324).
Rutkowiak, J. (2010). Neoliberalizm jako kulturowy kontekst kształtowania się tożsamości współczesnego nauczyciela: ku problematyce oporu i odporu edukacyjnego. W: E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Wyd. „Impuls”.
Rybicka, K. (2010). Uczniowskie planowanie w luce między ocenianiem wewnątrzszkolnym a ocenianiem zewnętrznym. W: B. Niemiecko, M. K. Szmigiel (red.), Teraźniejszość i przyszłość oceniania szkolnego. Kraków: Wyd. Grupa TOMAMI.
Marshall, G. (red.). (2005). Słownik socjologii i nauk społecznych (M. Tabin, tłum.). Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Centralna Komisja Egzaminacyjna. (b.d.). Sprawozdania ze sprawdzianów, egzaminów gimnazjalnych i matury. Pobrane z: http://www.cke.edu.pl
Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 7 września 1991 (oraz Dziennik Ustaw z dn. 1.09.1991 r., art. 9d, s. 20).
Witkowski, L. (2009). Cztery ligi w nauce polskiej. Ars Educandi, 6.
Wysocka, E. (2008). Diagnoza w resocjalizacji. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Zadania i cele Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. (b.d.). Pobrane z: http://www.cke.edu.pl