Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Altemeyer, B. (2004). Highly Dominating, Highly Authoritarian Personalities. The Journal of Social Psychology, 144(4), 421-448. doi: 10.3200/SOCP.144.4.421-448
- Ashford, S. J. & Tsui, A. S. (1991). Self-regulation form managerial effectiveness: The role of active feedback seeking. Academy of Management Journal, 34(2), 251-280. doi: 10.2307/256442
- Baird, J. A. & Bolton, M. (1999). Coaching for breakthroughs. New York, NY: Benchmark Conference.
- Bandura, A. (2000). Cultivate self-efficacy for personal and organizational effectiveness. In: A. Locke (Ed.), Handbook of principles of organizational behavior (pp. 120-136). Oxford: Blackwell.
- Bohner, G. & Wanke, M. (2004). Postawy i zmiana postaw. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Botwood, L. (2002). Feeling about feedback: Predicting affective reactions from work goal orientation. Ontario: Society for Industrial and Organizational Psychology.
- Bracken, D. W., Timmerck, C. W. & Church, A. H. (2001). The handbook of multisource feedback. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- Conger, J. A. (1992). Learning to lead: The art of transforming managers into leaders. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
- Dembo, M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: WSiP.
- Douglas C. & Morley W. (2000). Executive coaching: An annotated bibliography. Greensboro, NC: Center for Creative Leadership.
- Fedor, D. B., Rensvold, R. B. & Adams, S. M. (1992). An investigation of factors expected to affect feedback seeking: A longitudinal field study. Personnel Psychology, 45(4), 779-802. doi: 10.1111/j.1744-6570.1992.tb00968.x
- Fornalczyk, A. (2011). Sposoby reagowania menedżerów na informacje zwrotne w procesie upward feedback. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej, 24, 47-64.
- Griffin, R. W. (2005). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
- Kahneman, D. (2011). Pułapki myślenia: O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.
- Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
- Korzeniowski, K. (2002). Autorytaryzm i jego psychopolityczne konsekwencje. In: K. Skarżyńska (Ed.), Podstawy psychologii politycznej (pp. 59-81). Poznań: Zysk i S-ka.
- Levy, P. E. (1991). Self-appraisal and attributional judgments. St. Luis, MO: Society for Industrial and Organizational Psychology.
- London, M. (2007). Job feedback: giving, seeking and using feedback for performance improvement. Mahwah, NJ: Tylor & Francis.
- Łaguna, M. (2004). Szkolenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
- Łaguna, M. (2012). Cechy osobowości a podejmowanie działań rozwojowych przez pracowników. Czasopismo Psychologiczne, 18(2), 277-285.
- McCrae, R. & Costa, P. (1999). A five-factor theory of personality. In: L. Pervin & O. John (Eds.), Handbook of personality: Theory and research (pp. 139-153). New York, NY: Guilford Press.
- Nawrat, R. (1989). Manipulacje społeczne. Przegląd Psychologiczny, 1, 83-95.
- Parsloe, E., & Wray, M. (2002). Trener i mentor: udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
- Peltier, B. (2005). Psychologia coachingu kadry menedżerskiej. Poznań: Rebis.
- Peterson, D. (1996). Executive coaching at work: The art of one-on-one change. Consulting Psychology Journal: Practice and research, 48(2), 78-86. doi: 10.1037/1061-4087.48.2.78
- Ranschburg, J. (1980). Lęk, gniew, agresja. Warszawa: WSiP.
- Seligman, M. E. P. (1994). What you can change and what you can’t: The complete guide to successful self-improvement. New York, NY: Knopf.
- Senge, P. M. (2012). Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczącej się. Warszawa: Oficyna Ekonomiczna.
- Skarżyńska, K. (1985). Postrzeganie ludzi. Warszawa: PWN.
- Smithem, J. W., London, M. & Richmond, K. R. (2002). Relationships between leaders’ personality and reactions to, and use of, multisource feedback: A longitudinal study. Ontario: Society for Industrial and Organizational Psychology.
- Snyder, M. (1987). Public appearances, private realities: The psychology of self-monitoring. New York, NY: W.H. Freeman.
- Witkowski, T. (2004). Psychomanipulacje. Wrocław: Moderator.
- Wood, R. E., George-Falvy, J. & Debowski, S. (2001). Motivation and information search on complex task. New York, NY: Hillsdale.
- Yammarino, F. J. & Atwater, L. E. (1997). Do managers see themselves as others see them? Implications of self-other rating agreement for human resource management. Organizational Dynamics, 25(4), 35-44. doi: 10.1016/S0090-2616(97)90035-8
Referencje
Altemeyer, B. (2004). Highly Dominating, Highly Authoritarian Personalities. The Journal of Social Psychology, 144(4), 421-448. doi: 10.3200/SOCP.144.4.421-448
Ashford, S. J. & Tsui, A. S. (1991). Self-regulation form managerial effectiveness: The role of active feedback seeking. Academy of Management Journal, 34(2), 251-280. doi: 10.2307/256442
Baird, J. A. & Bolton, M. (1999). Coaching for breakthroughs. New York, NY: Benchmark Conference.
Bandura, A. (2000). Cultivate self-efficacy for personal and organizational effectiveness. In: A. Locke (Ed.), Handbook of principles of organizational behavior (pp. 120-136). Oxford: Blackwell.
Bohner, G. & Wanke, M. (2004). Postawy i zmiana postaw. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Botwood, L. (2002). Feeling about feedback: Predicting affective reactions from work goal orientation. Ontario: Society for Industrial and Organizational Psychology.
Bracken, D. W., Timmerck, C. W. & Church, A. H. (2001). The handbook of multisource feedback. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Conger, J. A. (1992). Learning to lead: The art of transforming managers into leaders. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Dembo, M. H. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. Warszawa: WSiP.
Douglas C. & Morley W. (2000). Executive coaching: An annotated bibliography. Greensboro, NC: Center for Creative Leadership.
Fedor, D. B., Rensvold, R. B. & Adams, S. M. (1992). An investigation of factors expected to affect feedback seeking: A longitudinal field study. Personnel Psychology, 45(4), 779-802. doi: 10.1111/j.1744-6570.1992.tb00968.x
Fornalczyk, A. (2011). Sposoby reagowania menedżerów na informacje zwrotne w procesie upward feedback. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej, 24, 47-64.
Griffin, R. W. (2005). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
Kahneman, D. (2011). Pułapki myślenia: O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina.
Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Korzeniowski, K. (2002). Autorytaryzm i jego psychopolityczne konsekwencje. In: K. Skarżyńska (Ed.), Podstawy psychologii politycznej (pp. 59-81). Poznań: Zysk i S-ka.
Levy, P. E. (1991). Self-appraisal and attributional judgments. St. Luis, MO: Society for Industrial and Organizational Psychology.
London, M. (2007). Job feedback: giving, seeking and using feedback for performance improvement. Mahwah, NJ: Tylor & Francis.
Łaguna, M. (2004). Szkolenia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Łaguna, M. (2012). Cechy osobowości a podejmowanie działań rozwojowych przez pracowników. Czasopismo Psychologiczne, 18(2), 277-285.
McCrae, R. & Costa, P. (1999). A five-factor theory of personality. In: L. Pervin & O. John (Eds.), Handbook of personality: Theory and research (pp. 139-153). New York, NY: Guilford Press.
Nawrat, R. (1989). Manipulacje społeczne. Przegląd Psychologiczny, 1, 83-95.
Parsloe, E., & Wray, M. (2002). Trener i mentor: udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się. Kraków: Oficyna Ekonomiczna.
Peltier, B. (2005). Psychologia coachingu kadry menedżerskiej. Poznań: Rebis.
Peterson, D. (1996). Executive coaching at work: The art of one-on-one change. Consulting Psychology Journal: Practice and research, 48(2), 78-86. doi: 10.1037/1061-4087.48.2.78
Ranschburg, J. (1980). Lęk, gniew, agresja. Warszawa: WSiP.
Seligman, M. E. P. (1994). What you can change and what you can’t: The complete guide to successful self-improvement. New York, NY: Knopf.
Senge, P. M. (2012). Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczącej się. Warszawa: Oficyna Ekonomiczna.
Skarżyńska, K. (1985). Postrzeganie ludzi. Warszawa: PWN.
Smithem, J. W., London, M. & Richmond, K. R. (2002). Relationships between leaders’ personality and reactions to, and use of, multisource feedback: A longitudinal study. Ontario: Society for Industrial and Organizational Psychology.
Snyder, M. (1987). Public appearances, private realities: The psychology of self-monitoring. New York, NY: W.H. Freeman.
Witkowski, T. (2004). Psychomanipulacje. Wrocław: Moderator.
Wood, R. E., George-Falvy, J. & Debowski, S. (2001). Motivation and information search on complex task. New York, NY: Hillsdale.
Yammarino, F. J. & Atwater, L. E. (1997). Do managers see themselves as others see them? Implications of self-other rating agreement for human resource management. Organizational Dynamics, 25(4), 35-44. doi: 10.1016/S0090-2616(97)90035-8