Treść głównego artykułu

Abstrakt

nie dotyczy

Słowa kluczowe

krytyczna analiza dyskursu teoria polityki Herbart Rousseau Laclau Szkudlarek krytyczna analiza dyskursu teoria polityki Herbart Rousseau Laclau Szkudlarek

Szczegóły artykułu

Biogram autora

Piotr Stańczyk - Uniwersytet Gdański

Adiunkt w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki WNS UG. W 2006 roku broni rozprawę doktorską pt. Przemoc i emancypacja. Ambiwalencja funkcji studiów zaocznych na Uniwersyteci Gdańskim. Później jego zainteresowania wiążą się z relacjami między edukacją a ekonomią. W 2013 roku publikuje książkę pt. Człowiek, wychowanie i praca w kapitalizmie. W stronę krytycznej pedagogiki pracy, która jest próbą aplikacji krytycznej teorii edukacji do pedagogiki pracy. Zainteresowanie teorią krytyczną edukacji wyewoluowało w stronę pedagogiki emancypacyjnej ze szczególnym uwzględnieniem filozofii edukacji Paulo Freire, jak i aktualnych prac badaczy z kręgu luzofońskiego.
Jak cytować
Stańczyk, P. (2017). Recenzja książki Tomasza Szkudlarka: On the Politics of Educational Theory, (New York – London: Routledge 2017), ss. 144. Forum Oświatowe, 29(1(57), 229–233. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/541

Referencje

  1. Cackowska, G., Kopciewicz L., Patalon M., Stańczyk P., Starego K., Szkudlarek T. (2012). Dyskursywna konstrukcja podmiotu. Przyczynek do rekonstrukcji pedagogiki kultury. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  2. Melosik, Z., Szkudlarek, T. (1998). Kultura, tożsamość, edukacja: migotanie znaczeń. Kraków: Impuls.
  3. Szkudlarek, T. (1993). Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu. Kraków: Impuls.
  4. Szkudlarek, T. (1999). Media: szkic z pedagogiki dystansu. Kraków: Impuls.
  5. Szkudlarek, T. (2005). Educational Theory, Displacement, and Hegemony. International Journal of Applied Semiotics, Vol. 4, No. 2, s. 109-130.
  6. Szkudlarek, T. (2008). Dyskursywna konstrukcja podmiotowości. „Puste znaczące” a pedagogika kultury. Forum Oświatowe, Numer specjalny, s. 125-139.
  7. Śliwerski, B., Szkudlarek, T. (1991). Wyzwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki. Kraków: Impuls.