Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Józefiak, B., Oterman-Michnikowska, E. (2002). Agresja w wychowaniu fizycznym. Lider, 11.
- Wojciechowski, M. (2007). Bullying wśród uczniów społecznego liceum ogólnokształcącego oraz uwarunkowania i planowane środki zaradcze. Kwartalnik Pedagogiczny, 2.
- Tynelski, A. (2005). Przeciwdziałanie niedostosowaniu społecznemu, agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 3.
- Pospiszyl, K. (2000). Elementy przemocy w rytuałach inicjacyjnych. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Ostrowska, K., Surzykiewicz, J. (2005). Zachowania agresywne w szkole: badania porównawcze 1997 i 2003. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Mizerski, S. (2001). Nowa szkoła. Polityka, 3.
- Kwiecień-Głaz, M. (2006). Poczucie zagrożenia zjawiskiem przemocy uczniowskiej wśród nauczycieli. Nowa Szkoła, 9.
- MacCormack, A. (1997). Classroom Management Problems, Strategies and Influences in Physical Education. European Physical Educational Review, 3.
- Hodges Kulinna, P., Conthran, D. J., Regualos, R. (2006). Teachers’ Reports of Student Misbehavior in Physical Education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 1.
- Stępień, Z. (2001). Trudności wychowawcze na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
- Ochwat, P. (2003). Trudności wychowawcze na lekcjach wf w opinii nauczycieli. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 6-7.
- Ochwat, P. (2006). Krakowscy nauczyciele o ryzyku zawodowym. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
- Napierała, M. (2005). Rywalizacja czy agresja na lekcjach wychowania fizycznego. Kultura Fizyczna, 11–12.
- Bronikowski, M., Biniakiewicz, B., Mroczkowska, M., Grześkowiak, E. (2006). Konfliktowość na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Sport, 4.
- Karczmarek, M. (2005). Nie chcę chodzić na lekcję wf. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 6.
- Ruszkiewicz, D. (1999). Współczesna szkoła źródłem stresu i lęku. Piotrkowskie Studia Pedagogiczne, 4.
- Smoliński, A., Romanowska-Tołłoczko, A. (2005). Występowanie zachowań agresywnych w relacji nauczyciel wychowania ftzycznego-uczeń. W: J. Supiński (red.), Agresja a kultura fizyczna. Wrocław: AWF.
- Kmiecik-Baran, B. (2000). Młodzież i przemoc: mechanizmy socjologiczno-psychologiczne. Warszawa.
- Nowocień, J. (2007). Współpraca rodziny ze szkolą w zakresie przeciwdziałania agresji młodzieży. Kultura Fizyczna, 9-10.
- Karcz, E. (2000). Prawo dziecka a przemoc wśród uczniów w szkole. W: M. Jakowicka, K. Stach (red.), Pedagogiczne aspekty Paktów Praw Człowieka i Konwencji Praw Dziecka: założenia i rzeczywistość. Zielona Góra: WSP.
- Gómiewicz, M. (1995). Przemoc w szkole: zarys problemu (cz. 1). Wychowanie na co Dzień, 2.
- Abramczyk, J. (2004). Zjawisko agresji w szkole – wychowawcze wyzwanie na progu XXI wieku. W: A. Rejzner (red.), Agresja w szkole spojrzenie wieloaspektowe. Warszawa: WSP TWP.
- Pufal-Struzik, I. (1996). Konflikty i agresja w kontaktach interpersonalnych nauczycieli i uczniów. A. Frączek, I. Pufal-Struzik (red.), Agresja wśród dzieci i młodzieży: perspektywa psychoedukacyjna. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
- Wiza, A. (2000). Przemoc nauczycieli wychowania fizycznego wobec uczniów szkół podstawowych. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Pawłucki, A. (2000). Podpowiedzi ucznia na przemoc symboliczną i bezpośrednią bionauczyciela. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Żebrowski, J. (2000). Psychospołeczne skutki przemocy i agresji w szkole. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Tyszkowa, M. (1972). Problemy psychicznej odporności dzieci i młodzieży. Warszawa: Nasza Księgarnia.
- Brudnik, M. (2003). Wypalenie zawodowe nauczycieli wychowania fizycznego. W: R. Muszkiet (red.), Nauczyciel i uczeń wyzwaniem dla przyszłości. Poznań: WIGO.
- Mizerski, S. (2001). Nowa szkoła. Polityka, 3.
- Tatarowicz, J. (1995). Przemoc w szkole. Nowa Szkoła, 2.
- Fudali, M. (2004). Funkcjonowanie gimnazjum – założenia a rzeczywistość. Wychowanie na co Dzień, 4–5.
- Żukowska, Z., Żukowski, R. (1996). Fair play wartością uniwersalną dla sportu i wychowania. W: Z. Żukowska (red.), Fair play – sport – edukacja. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
- Szalewski, J. (2007). Nauczanie odpowiedzialności, jako sposób na dyscyplinowanie uczniów na lekcjach wf. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
- Żukowski, R. (1996). Młodzież wobec postawy „fair play” w sporcie. W: Z. Żukowska (red.), Fair play – sport – edukacja. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
- Stężewska, K. (2007). Jak radzić sobie z brakiem dyscypliny na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 2.
- Hellison, D. (2003). Teaching Responsibility Trough Physical Activity (2nd ed.). Human Kinetics.
- Dziubiński, Z. (2001). Sportjako środek zapobiegania patologii dzieci i młodzieży. W: Z. Żukowska (red.), Zdrowie: ruch fair play. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
Referencje
Józefiak, B., Oterman-Michnikowska, E. (2002). Agresja w wychowaniu fizycznym. Lider, 11.
Wojciechowski, M. (2007). Bullying wśród uczniów społecznego liceum ogólnokształcącego oraz uwarunkowania i planowane środki zaradcze. Kwartalnik Pedagogiczny, 2.
Tynelski, A. (2005). Przeciwdziałanie niedostosowaniu społecznemu, agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 3.
Pospiszyl, K. (2000). Elementy przemocy w rytuałach inicjacyjnych. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Ostrowska, K., Surzykiewicz, J. (2005). Zachowania agresywne w szkole: badania porównawcze 1997 i 2003. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
Mizerski, S. (2001). Nowa szkoła. Polityka, 3.
Kwiecień-Głaz, M. (2006). Poczucie zagrożenia zjawiskiem przemocy uczniowskiej wśród nauczycieli. Nowa Szkoła, 9.
MacCormack, A. (1997). Classroom Management Problems, Strategies and Influences in Physical Education. European Physical Educational Review, 3.
Hodges Kulinna, P., Conthran, D. J., Regualos, R. (2006). Teachers’ Reports of Student Misbehavior in Physical Education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 1.
Stępień, Z. (2001). Trudności wychowawcze na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
Ochwat, P. (2003). Trudności wychowawcze na lekcjach wf w opinii nauczycieli. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 6-7.
Ochwat, P. (2006). Krakowscy nauczyciele o ryzyku zawodowym. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
Napierała, M. (2005). Rywalizacja czy agresja na lekcjach wychowania fizycznego. Kultura Fizyczna, 11–12.
Bronikowski, M., Biniakiewicz, B., Mroczkowska, M., Grześkowiak, E. (2006). Konfliktowość na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Sport, 4.
Karczmarek, M. (2005). Nie chcę chodzić na lekcję wf. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 6.
Ruszkiewicz, D. (1999). Współczesna szkoła źródłem stresu i lęku. Piotrkowskie Studia Pedagogiczne, 4.
Smoliński, A., Romanowska-Tołłoczko, A. (2005). Występowanie zachowań agresywnych w relacji nauczyciel wychowania ftzycznego-uczeń. W: J. Supiński (red.), Agresja a kultura fizyczna. Wrocław: AWF.
Kmiecik-Baran, B. (2000). Młodzież i przemoc: mechanizmy socjologiczno-psychologiczne. Warszawa.
Nowocień, J. (2007). Współpraca rodziny ze szkolą w zakresie przeciwdziałania agresji młodzieży. Kultura Fizyczna, 9-10.
Karcz, E. (2000). Prawo dziecka a przemoc wśród uczniów w szkole. W: M. Jakowicka, K. Stach (red.), Pedagogiczne aspekty Paktów Praw Człowieka i Konwencji Praw Dziecka: założenia i rzeczywistość. Zielona Góra: WSP.
Gómiewicz, M. (1995). Przemoc w szkole: zarys problemu (cz. 1). Wychowanie na co Dzień, 2.
Abramczyk, J. (2004). Zjawisko agresji w szkole – wychowawcze wyzwanie na progu XXI wieku. W: A. Rejzner (red.), Agresja w szkole spojrzenie wieloaspektowe. Warszawa: WSP TWP.
Pufal-Struzik, I. (1996). Konflikty i agresja w kontaktach interpersonalnych nauczycieli i uczniów. A. Frączek, I. Pufal-Struzik (red.), Agresja wśród dzieci i młodzieży: perspektywa psychoedukacyjna. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
Wiza, A. (2000). Przemoc nauczycieli wychowania fizycznego wobec uczniów szkół podstawowych. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Pawłucki, A. (2000). Podpowiedzi ucznia na przemoc symboliczną i bezpośrednią bionauczyciela. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Żebrowski, J. (2000). Psychospołeczne skutki przemocy i agresji w szkole. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Tyszkowa, M. (1972). Problemy psychicznej odporności dzieci i młodzieży. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Brudnik, M. (2003). Wypalenie zawodowe nauczycieli wychowania fizycznego. W: R. Muszkiet (red.), Nauczyciel i uczeń wyzwaniem dla przyszłości. Poznań: WIGO.
Mizerski, S. (2001). Nowa szkoła. Polityka, 3.
Tatarowicz, J. (1995). Przemoc w szkole. Nowa Szkoła, 2.
Fudali, M. (2004). Funkcjonowanie gimnazjum – założenia a rzeczywistość. Wychowanie na co Dzień, 4–5.
Żukowska, Z., Żukowski, R. (1996). Fair play wartością uniwersalną dla sportu i wychowania. W: Z. Żukowska (red.), Fair play – sport – edukacja. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
Szalewski, J. (2007). Nauczanie odpowiedzialności, jako sposób na dyscyplinowanie uczniów na lekcjach wf. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
Żukowski, R. (1996). Młodzież wobec postawy „fair play” w sporcie. W: Z. Żukowska (red.), Fair play – sport – edukacja. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
Stężewska, K. (2007). Jak radzić sobie z brakiem dyscypliny na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 2.
Hellison, D. (2003). Teaching Responsibility Trough Physical Activity (2nd ed.). Human Kinetics.
Dziubiński, Z. (2001). Sportjako środek zapobiegania patologii dzieci i młodzieży. W: Z. Żukowska (red.), Zdrowie: ruch fair play. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.