Treść głównego artykułu

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Brudnik, M. (2015). Uczeń podczas lekcji wychowania fizycznego – zachowania utrudniające pracę nauczyciela. Forum Oświatowe, 21(1(40), 105–121. Pobrano z http://forumoswiatowe.pl/index.php/czasopismo/article/view/367

Referencje

  1. Józefiak, B., Oterman-Michnikowska, E. (2002). Agresja w wychowaniu fizycznym. Lider, 11.
  2. Wojciechowski, M. (2007). Bullying wśród uczniów społecznego liceum ogólnokształcącego oraz uwarunkowania i planowane środki zaradcze. Kwartalnik Pedagogiczny, 2.
  3. Tynelski, A. (2005). Przeciwdziałanie niedostosowaniu społecznemu, agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 3.
  4. Pospiszyl, K. (2000). Elementy przemocy w rytuałach inicjacyjnych. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  5. Ostrowska, K., Surzykiewicz, J. (2005). Zachowania agresywne w szkole: badania porównawcze 1997 i 2003. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
  6. Mizerski, S. (2001). Nowa szkoła. Polityka, 3.
  7. Kwiecień-Głaz, M. (2006). Poczucie zagrożenia zjawiskiem przemocy uczniowskiej wśród nauczycieli. Nowa Szkoła, 9.
  8. MacCormack, A. (1997). Classroom Management Problems, Strategies and Influences in Physical Education. European Physical Educational Review, 3.
  9. Hodges Kulinna, P., Conthran, D. J., Regualos, R. (2006). Teachers’ Reports of Student Misbehavior in Physical Education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 1.
  10. Stępień, Z. (2001). Trudności wychowawcze na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
  11. Ochwat, P. (2003). Trudności wychowawcze na lekcjach wf w opinii nauczycieli. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 6-7.
  12. Ochwat, P. (2006). Krakowscy nauczyciele o ryzyku zawodowym. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
  13. Napierała, M. (2005). Rywalizacja czy agresja na lekcjach wychowania fizycznego. Kultura Fizyczna, 11–12.
  14. Bronikowski, M., Biniakiewicz, B., Mroczkowska, M., Grześkowiak, E. (2006). Konfliktowość na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Sport, 4.
  15. Karczmarek, M. (2005). Nie chcę chodzić na lekcję wf. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 6.
  16. Ruszkiewicz, D. (1999). Współczesna szkoła źródłem stresu i lęku. Piotrkowskie Studia Pedagogiczne, 4.
  17. Smoliński, A., Romanowska-Tołłoczko, A. (2005). Występowanie zachowań agresywnych w relacji nauczyciel wychowania ftzycznego-uczeń. W: J. Supiński (red.), Agresja a kultura fizyczna. Wrocław: AWF.
  18. Kmiecik-Baran, B. (2000). Młodzież i przemoc: mechanizmy socjologiczno-psychologiczne. Warszawa.
  19. Nowocień, J. (2007). Współpraca rodziny ze szkolą w zakresie przeciwdziałania agresji młodzieży. Kultura Fizyczna, 9-10.
  20. Karcz, E. (2000). Prawo dziecka a przemoc wśród uczniów w szkole. W: M. Jakowicka, K. Stach (red.), Pedagogiczne aspekty Paktów Praw Człowieka i Konwencji Praw Dziecka: założenia i rzeczywistość. Zielona Góra: WSP.
  21. Gómiewicz, M. (1995). Przemoc w szkole: zarys problemu (cz. 1). Wychowanie na co Dzień, 2.
  22. Abramczyk, J. (2004). Zjawisko agresji w szkole – wychowawcze wyzwanie na progu XXI wieku. W: A. Rejzner (red.), Agresja w szkole spojrzenie wieloaspektowe. Warszawa: WSP TWP.
  23. Pufal-Struzik, I. (1996). Konflikty i agresja w kontaktach interpersonalnych nauczycieli i uczniów. A. Frączek, I. Pufal-Struzik (red.), Agresja wśród dzieci i młodzieży: perspektywa psychoedukacyjna. Kielce: Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.
  24. Wiza, A. (2000). Przemoc nauczycieli wychowania fizycznego wobec uczniów szkół podstawowych. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  25. Pawłucki, A. (2000). Podpowiedzi ucznia na przemoc symboliczną i bezpośrednią bionauczyciela. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  26. Żebrowski, J. (2000). Psychospołeczne skutki przemocy i agresji w szkole. W: J. Papież, A. Płukis (red.), Przemoc dzieci i młodzieży w perspektywie polskiej transformacji ustrojowej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
  27. Tyszkowa, M. (1972). Problemy psychicznej odporności dzieci i młodzieży. Warszawa: Nasza Księgarnia.
  28. Brudnik, M. (2003). Wypalenie zawodowe nauczycieli wychowania fizycznego. W: R. Muszkiet (red.), Nauczyciel i uczeń wyzwaniem dla przyszłości. Poznań: WIGO.
  29. Mizerski, S. (2001). Nowa szkoła. Polityka, 3.
  30. Tatarowicz, J. (1995). Przemoc w szkole. Nowa Szkoła, 2.
  31. Fudali, M. (2004). Funkcjonowanie gimnazjum – założenia a rzeczywistość. Wychowanie na co Dzień, 4–5.
  32. Żukowska, Z., Żukowski, R. (1996). Fair play wartością uniwersalną dla sportu i wychowania. W: Z. Żukowska (red.), Fair play – sport – edukacja. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
  33. Szalewski, J. (2007). Nauczanie odpowiedzialności, jako sposób na dyscyplinowanie uczniów na lekcjach wf. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1.
  34. Żukowski, R. (1996). Młodzież wobec postawy „fair play” w sporcie. W: Z. Żukowska (red.), Fair play – sport – edukacja. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.
  35. Stężewska, K. (2007). Jak radzić sobie z brakiem dyscypliny na lekcjach wychowania fizycznego. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 2.
  36. Hellison, D. (2003). Teaching Responsibility Trough Physical Activity (2nd ed.). Human Kinetics.
  37. Dziubiński, Z. (2001). Sportjako środek zapobiegania patologii dzieci i młodzieży. W: Z. Żukowska (red.), Zdrowie: ruch fair play. Warszawa: Wydawnictwo Estrella.