Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Banaś, l. (2006). Jaki model kształcenia? Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/102
- Delick, A. (2005). Racja Izokratesa. Krytyka Polityczna. Pobrane z: http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/Po-co-nam-kanon/menu-id-197.html
- Krąpiec, M. (2000). Spełniać dobro. Lublin: Fundacja Servire Veritati; Instytut Edukacji Narodowej.
- Legutko, R. (2001, 9 grudnia). W stronę umysłowej pospolitości. Rzeczpospolita. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://new-arch.rp.pl/artykul/368269_W_strone_umyslowej_pospolitosci.html
- Majmurek, l. (2009). Po co nam kanon? Krytyka Polityczna. Pobrane 2 marca 2009, z: http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/Po-co-nam-kanon/menu-id-197.html
- Michalski, L. (2005). Szkolna historia: notatki za pola bitwy. W: R. Kostro, T. Merta (red.), Pamięć i odpowiedzialność. Kraków.
- Nowak, A. (2009, 9 lutego). Jak nie zamienić polskiej szkoły w fabrykę: z Andrzejem Nowakiem rozmawia Piotr Zaremba. Dziennik.
- Nowak, A. (2009, 3-4 stycznia). Wróćmy do solidarności: z Andrzejem Nowakiem rozmawia Mariusz Bober. Nasz Dziennik.
- Sierakowki, S. (2005). Produkcja zasobów zamiast kształcenia ludzi. Krytyka Polityczna. Pobrane 2 marca 2009, z: http://www.krytykapolityczna.pl/Teksty-poza-KPlProdukcja-zasobow-zamiast-ksztalcenia-ludzi/menu-id-129
- Sziler, R. (b.d.). Z zamyśleń nad polską szkołą. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.informacje.int.pl/polska_szkola
- Torbicz, M. (b.d.). Liberalny projekt, czyli szkic o współczesnej szkole. Cywilizacja, 7.
- Wielomski, A. (2008). Produkcja wykształciuchów. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.konserwatyzm.pl/publicystyka.php/Artykul/443
- Zalewski, D. (2007). Badania PISA a pedagogika klasyczna. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/638
- Zalewski, D. (2005). Humanistyka czy nauki ścisłe? - spór o prymat w edukacji. Cywilizacja, 14.
- Zalewski, D. (2008). Oświata po rewolucji - i co dalej? Cywilizacja, 23.
- Zalewski, D. (2005). Społeczeństwo pseudo wiedzy. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.dlapolski.pl/Spoleczenstwo-pseudowiedzy-art201.htrnl
- Zalewski, D. (2009). Szkoła na równi pochyłej. Pobrane z: http://ien.pl/index.php/archivesll292
- Zalewski, D. (2008). Szkoły prywatne a edukacja klasyczna. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/865
- Zalewski, D. (2008). Uczeń jako trybik w maszynie państwowej. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/1073
- Zalewski, D. (2005). Wiedza pozorna. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.dlapolski.pllWiedzapozoma-art107.html
- Zalewski, D. (2006). Wychować człowieka szlachetnego. Lublin.
Referencje
Banaś, l. (2006). Jaki model kształcenia? Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/102
Delick, A. (2005). Racja Izokratesa. Krytyka Polityczna. Pobrane z: http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/Po-co-nam-kanon/menu-id-197.html
Krąpiec, M. (2000). Spełniać dobro. Lublin: Fundacja Servire Veritati; Instytut Edukacji Narodowej.
Legutko, R. (2001, 9 grudnia). W stronę umysłowej pospolitości. Rzeczpospolita. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://new-arch.rp.pl/artykul/368269_W_strone_umyslowej_pospolitosci.html
Majmurek, l. (2009). Po co nam kanon? Krytyka Polityczna. Pobrane 2 marca 2009, z: http://www.krytykapolityczna.pl/Opinie/Po-co-nam-kanon/menu-id-197.html
Michalski, L. (2005). Szkolna historia: notatki za pola bitwy. W: R. Kostro, T. Merta (red.), Pamięć i odpowiedzialność. Kraków.
Nowak, A. (2009, 9 lutego). Jak nie zamienić polskiej szkoły w fabrykę: z Andrzejem Nowakiem rozmawia Piotr Zaremba. Dziennik.
Nowak, A. (2009, 3-4 stycznia). Wróćmy do solidarności: z Andrzejem Nowakiem rozmawia Mariusz Bober. Nasz Dziennik.
Sierakowki, S. (2005). Produkcja zasobów zamiast kształcenia ludzi. Krytyka Polityczna. Pobrane 2 marca 2009, z: http://www.krytykapolityczna.pl/Teksty-poza-KPlProdukcja-zasobow-zamiast-ksztalcenia-ludzi/menu-id-129
Sziler, R. (b.d.). Z zamyśleń nad polską szkołą. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.informacje.int.pl/polska_szkola
Torbicz, M. (b.d.). Liberalny projekt, czyli szkic o współczesnej szkole. Cywilizacja, 7.
Wielomski, A. (2008). Produkcja wykształciuchów. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.konserwatyzm.pl/publicystyka.php/Artykul/443
Zalewski, D. (2007). Badania PISA a pedagogika klasyczna. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/638
Zalewski, D. (2005). Humanistyka czy nauki ścisłe? - spór o prymat w edukacji. Cywilizacja, 14.
Zalewski, D. (2008). Oświata po rewolucji - i co dalej? Cywilizacja, 23.
Zalewski, D. (2005). Społeczeństwo pseudo wiedzy. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.dlapolski.pl/Spoleczenstwo-pseudowiedzy-art201.htrnl
Zalewski, D. (2009). Szkoła na równi pochyłej. Pobrane z: http://ien.pl/index.php/archivesll292
Zalewski, D. (2008). Szkoły prywatne a edukacja klasyczna. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/865
Zalewski, D. (2008). Uczeń jako trybik w maszynie państwowej. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://ien.pl/index.php/archives/1073
Zalewski, D. (2005). Wiedza pozorna. Pobrane 4 grudnia 2008, z: http://www.dlapolski.pllWiedzapozoma-art107.html
Zalewski, D. (2006). Wychować człowieka szlachetnego. Lublin.