Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Barber, B. R. (2008). Skonsumowani: jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli. Warszawa: Muza.
- Booth, T., Nes, K., Strømstad, M. (2003). Developing Inclusive Teacher Education. London: Routledge.
- Bzymek, A. (2008). Wymiary niedojrzałości i życie rodzinne, na podstawie wybranych studiów syndromu Piotrusia Pana. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4.
- Czerepaniak-Walczak, M. (1995). Refleksja zawodowa nauczyciela-wychowawcy, jej przedmiot źródła i rola. Studia Pedagogiczne, 59.
- Furedi, F. (2008). Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści. Warszawa: PIW.
- Klus-Stańska, D. (2006). Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
- Klus-Stańska, D. (2007). Między wiedzą a władzą: dziecięce uczenie się w dyskursach Pedagogicznych. Problemy Wczesnej Edukacji, 1/2.
- Klus-Stańska, D., Nowicka, M. (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP.
- Klus-Stańska, D. (2006). Nauczyciele na drodze awansu zawodowego – między pozorem a profesjonalizacją. Problemy Wczesnej Edukacji, 1.
- Klus-Stańska, D. (2005). Mentalne zniewolenie nauczycieli wczesnej edukacji – epizod czy prawidłowość. Problemy Wczesnej Edukacji, 1.
- Kopciewicz, L. (2006). Koncepcja roli zawodowej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej – ujęcie Feministyczne. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
- Kwaśnica, R. (1995). Wprowadzenie do myślenia o wspomaganiu nauczycieli w rozwoju. Studia Pedagogiczne, 61.
- Kwaśnica, R. (1990). Ku pytaniom o psychospołeczne kształcenie nauczycieli. W: Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Ku pedagogii pogranicza. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
- Kwiatkowska, H. (2005). Tożsamość nauczycieli. Gdańsk: GWP.
- Michalak, J. (2001). Pełnienie roli nauczyciela a poszukiwanie własnej tożsamości. W: T. Bajkowski, K. Sawicki (red.), Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne: wyzwania dla
- edukacji XXI wieku. Białystok: Trans Humana.
- Potulicka, E. (1997). Autonomia zarządzania szkołami w walce dyskursów. W: Z. Kwieciński (red.), Nieobecne dyskursy (część 5). Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
- Rodziewicz, E. (1994). Szkoły myślenia w edukacji. W: J. Brzeziński, L. Witkowski (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej. Poznań: Edytor.
- Rutkowiak, J. (1994). Nauczyciel i Inny: dialog pedagogiczny a zagadnienie różnicy. W: J. Brzeziński, L. Witkowski (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej. Poznań: Edytor.
- Rutkowiak, J. (2000). Nauczyciel w wieloznaczności wolności a jego uczenie się od outsiderów. W: H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Współczesność a kształcenie nauczycieli. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
- Szkudlarek, T. (2001). Ekonomia i etyka: przemieszczenia dyskursu edukacyjnego. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, numer specjalny.
- Szkudlarek, T. (1993). Czy koniec pedagogiki? W: E. Rodziewicz, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Od pedagogiki ku pedagogii. Toruń: Edytor.
- Zalewska, E. (1995). Tożsamość zawodowa nauczyciela w „edukacji otwartej” i „edukacji zamkniętej”. W: E. Rodziewicz (red.), Inspiracje, otwarcia, krytyki w edukacji. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
- Zalewska, E. (2006). Nauczyciel klas I-III wobec wyzwań reformy edukacji: posłuszny realizator czy autonomiczny profesjonalista. Problemy Wczesnej Edukacji, 1.
Referencje
Barber, B. R. (2008). Skonsumowani: jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli. Warszawa: Muza.
Booth, T., Nes, K., Strømstad, M. (2003). Developing Inclusive Teacher Education. London: Routledge.
Bzymek, A. (2008). Wymiary niedojrzałości i życie rodzinne, na podstawie wybranych studiów syndromu Piotrusia Pana. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4.
Czerepaniak-Walczak, M. (1995). Refleksja zawodowa nauczyciela-wychowawcy, jej przedmiot źródła i rola. Studia Pedagogiczne, 59.
Furedi, F. (2008). Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści. Warszawa: PIW.
Klus-Stańska, D. (2006). Behawiorystyczne źródła myślenia o nauczaniu, czyli siedem grzechów głównych wczesnej edukacji. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
Klus-Stańska, D. (2007). Między wiedzą a władzą: dziecięce uczenie się w dyskursach Pedagogicznych. Problemy Wczesnej Edukacji, 1/2.
Klus-Stańska, D., Nowicka, M. (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. Warszawa: WSiP.
Klus-Stańska, D. (2006). Nauczyciele na drodze awansu zawodowego – między pozorem a profesjonalizacją. Problemy Wczesnej Edukacji, 1.
Klus-Stańska, D. (2005). Mentalne zniewolenie nauczycieli wczesnej edukacji – epizod czy prawidłowość. Problemy Wczesnej Edukacji, 1.
Kopciewicz, L. (2006). Koncepcja roli zawodowej nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej – ujęcie Feministyczne. W: D. Klus-Stańska, E. Szatan, D. Bronk (red.), Wczesna edukacja: między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk: Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego.
Kwaśnica, R. (1995). Wprowadzenie do myślenia o wspomaganiu nauczycieli w rozwoju. Studia Pedagogiczne, 61.
Kwaśnica, R. (1990). Ku pytaniom o psychospołeczne kształcenie nauczycieli. W: Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Ku pedagogii pogranicza. Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Kwiatkowska, H. (2005). Tożsamość nauczycieli. Gdańsk: GWP.
Michalak, J. (2001). Pełnienie roli nauczyciela a poszukiwanie własnej tożsamości. W: T. Bajkowski, K. Sawicki (red.), Tożsamość osobowa a tożsamości społeczne: wyzwania dla
edukacji XXI wieku. Białystok: Trans Humana.
Potulicka, E. (1997). Autonomia zarządzania szkołami w walce dyskursów. W: Z. Kwieciński (red.), Nieobecne dyskursy (część 5). Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Rodziewicz, E. (1994). Szkoły myślenia w edukacji. W: J. Brzeziński, L. Witkowski (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej. Poznań: Edytor.
Rutkowiak, J. (1994). Nauczyciel i Inny: dialog pedagogiczny a zagadnienie różnicy. W: J. Brzeziński, L. Witkowski (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej. Poznań: Edytor.
Rutkowiak, J. (2000). Nauczyciel w wieloznaczności wolności a jego uczenie się od outsiderów. W: H. Kwiatkowska, T. Lewowicki, S. Dylak (red.), Współczesność a kształcenie nauczycieli. Warszawa: Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP.
Szkudlarek, T. (2001). Ekonomia i etyka: przemieszczenia dyskursu edukacyjnego. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, numer specjalny.
Szkudlarek, T. (1993). Czy koniec pedagogiki? W: E. Rodziewicz, M. Szczepska-Pustkowska (red.), Od pedagogiki ku pedagogii. Toruń: Edytor.
Zalewska, E. (1995). Tożsamość zawodowa nauczyciela w „edukacji otwartej” i „edukacji zamkniętej”. W: E. Rodziewicz (red.), Inspiracje, otwarcia, krytyki w edukacji. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Zalewska, E. (2006). Nauczyciel klas I-III wobec wyzwań reformy edukacji: posłuszny realizator czy autonomiczny profesjonalista. Problemy Wczesnej Edukacji, 1.