Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Aronowitz S., Giroux H., (2003), Education under Siege: The Conservative, Liberal and Radical Debate over Schooling, London: Taylor & Francis.
- Baudrillard, (1996), Procesja symulakrów, przeł. T. Komendant, [w:] R. Nycz (red.), Postmodernizm. Antologia przekładów, Kraków: Universitas.
- Bielik-Robson A., (2000), Inna nowoczesność. Pytania o współczesną formułę duchowości, Kraków: Universitas.
- Brameld Th., (1956), Toward a Reconstructed Philosophy of Education, New York: Holt, Rinehart and Winston.
- Connor S., (1997), Postmodernist Culture: An Introduction to Theories of the Contemporary, Oxford-Cambridge: Mass Blackwell Publishers.
- Czerepaniak-Walczak M., (2006), Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańsk: GWP.
- Derrida J., (1997), Głos i fenomen. Wprowadzenie do problematyki znaku w fenomenologii Husserla, przeł. B. Banasiak, Warszawa: KR.
- Derrida J., (2002), Różnia, przeł. J. Margański, [w:] Derrida J., Marginesy filozofii, przeł. A. Dziadek, J. Margański, P. Pieniążek, Warszawa: KR.
- Ebert T., (1991), Writing in the Political: Resistance (Post)modernism, „Legal Studies Forum”, nr 15 (4).
- Gardner H., (1985), Frames of Mind, New York: Basic Books.
- Giroux H., (1988a), Postmodernism and the Discourse of Educational Criticism, „Journal of Education”, nr 170 (3).
- Giroux H., (1988b), Border Pedagogy in the Age of Postmodernism, „Journal of Education”, nr 170 (3).
- Giroux H., (1988c), Schooling and the Struggle for Public Life: Critical Pedagogy in the Modern Age, Minneapolis: University of Minnesota Press.
- Giroux H., (2004), Cultural Studies and the Politics of Public Pedagogy: Making the Political More Pedagogical, „Paralax”, nr 10 (2).
- Giroux H., (2005), The Terror of Neoliberalism: Rethinking the Significance of Cultural Politics, „College Literature” nr 32 (1).
- Giroux H., McLaren P., (1992), Writing from the Margins: Geographies of Identity, Pedagogy and Power, „Journal of Education”, nr 174 (1).
- Giroux H., McLaren P., (1995), Radical Pedagogy as Cultural Politics, [w:] P. McLaren, Critical Pedagogy and Predatory Culture: Oppositional Politics in a Postmodern Era, London–New York: Routledge.
- Giroux H., Simon R., (1989), Popular Culture, Schooling and Everyday Life, New York: Bergin & Garvey.
- Giroux H., Witkowski L., (1998), Edukacja wobec wyzwania demokracji. Rozmowa z Henry A. Girouxem, [w:] L. Witkowski, Edukacja wobec sporów o ponowoczesność, Warszawa: Kodruk.
- Heller A., (1990), Existentialism, Alienation, Postmodernism: Cultural Movements as Vehicles of Change in the Patterns of Everyday Life, [w:] A. Milner, P. Thomson, C. Worth (red.), Postmodern Conditions, Providence: Berg Publishers Ltd.
- Kwieciński Z., (2007), Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, [w:] M. Nowak, D. Kubinowski, J. Rutkowiak (red.), Edukacja – moralność – sfera publiczna, Lublin: Oficyna Wydawnicza „Verba”.
- Lemke Th., (2007), Foucault, rządomyślność, krytyka, przeł. J. Maciejczyk, „Recykling Idei”, nr 9.
- McLaren P., (1994), Postmodernism and the Death of Politics, [w:] P. McLaren, C. Lankshear (red.), Politics of Liberation: Paths from Freire, New York–London: Routledge.
- McLaren P., (1995), Critical Pedagogy and Predatory Culture: Oppositional Politics in a Postmodern Era, London–New York: Routledge.
- Melosik Z., (1994), Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, Poznań: Wyd. Naukowe UAM.
- Simon R., (1992), Teaching against the Grain: Texts for a Pedagogy of Possibility, New York: Bergin & Garvey.
- Witkowski L., (1998), Radykalne wizje podmiotu w dramacie współczesności, [w:] Witkowski L., Edukacja wobec sporów o ponowoczesność, Warszawa: Kodruk.
Referencje
Aronowitz S., Giroux H., (2003), Education under Siege: The Conservative, Liberal and Radical Debate over Schooling, London: Taylor & Francis.
Baudrillard, (1996), Procesja symulakrów, przeł. T. Komendant, [w:] R. Nycz (red.), Postmodernizm. Antologia przekładów, Kraków: Universitas.
Bielik-Robson A., (2000), Inna nowoczesność. Pytania o współczesną formułę duchowości, Kraków: Universitas.
Brameld Th., (1956), Toward a Reconstructed Philosophy of Education, New York: Holt, Rinehart and Winston.
Connor S., (1997), Postmodernist Culture: An Introduction to Theories of the Contemporary, Oxford-Cambridge: Mass Blackwell Publishers.
Czerepaniak-Walczak M., (2006), Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańsk: GWP.
Derrida J., (1997), Głos i fenomen. Wprowadzenie do problematyki znaku w fenomenologii Husserla, przeł. B. Banasiak, Warszawa: KR.
Derrida J., (2002), Różnia, przeł. J. Margański, [w:] Derrida J., Marginesy filozofii, przeł. A. Dziadek, J. Margański, P. Pieniążek, Warszawa: KR.
Ebert T., (1991), Writing in the Political: Resistance (Post)modernism, „Legal Studies Forum”, nr 15 (4).
Gardner H., (1985), Frames of Mind, New York: Basic Books.
Giroux H., (1988a), Postmodernism and the Discourse of Educational Criticism, „Journal of Education”, nr 170 (3).
Giroux H., (1988b), Border Pedagogy in the Age of Postmodernism, „Journal of Education”, nr 170 (3).
Giroux H., (1988c), Schooling and the Struggle for Public Life: Critical Pedagogy in the Modern Age, Minneapolis: University of Minnesota Press.
Giroux H., (2004), Cultural Studies and the Politics of Public Pedagogy: Making the Political More Pedagogical, „Paralax”, nr 10 (2).
Giroux H., (2005), The Terror of Neoliberalism: Rethinking the Significance of Cultural Politics, „College Literature” nr 32 (1).
Giroux H., McLaren P., (1992), Writing from the Margins: Geographies of Identity, Pedagogy and Power, „Journal of Education”, nr 174 (1).
Giroux H., McLaren P., (1995), Radical Pedagogy as Cultural Politics, [w:] P. McLaren, Critical Pedagogy and Predatory Culture: Oppositional Politics in a Postmodern Era, London–New York: Routledge.
Giroux H., Simon R., (1989), Popular Culture, Schooling and Everyday Life, New York: Bergin & Garvey.
Giroux H., Witkowski L., (1998), Edukacja wobec wyzwania demokracji. Rozmowa z Henry A. Girouxem, [w:] L. Witkowski, Edukacja wobec sporów o ponowoczesność, Warszawa: Kodruk.
Heller A., (1990), Existentialism, Alienation, Postmodernism: Cultural Movements as Vehicles of Change in the Patterns of Everyday Life, [w:] A. Milner, P. Thomson, C. Worth (red.), Postmodern Conditions, Providence: Berg Publishers Ltd.
Kwieciński Z., (2007), Potrzeba alfabetyzacji krytycznej, [w:] M. Nowak, D. Kubinowski, J. Rutkowiak (red.), Edukacja – moralność – sfera publiczna, Lublin: Oficyna Wydawnicza „Verba”.
Lemke Th., (2007), Foucault, rządomyślność, krytyka, przeł. J. Maciejczyk, „Recykling Idei”, nr 9.
McLaren P., (1994), Postmodernism and the Death of Politics, [w:] P. McLaren, C. Lankshear (red.), Politics of Liberation: Paths from Freire, New York–London: Routledge.
McLaren P., (1995), Critical Pedagogy and Predatory Culture: Oppositional Politics in a Postmodern Era, London–New York: Routledge.
Melosik Z., (1994), Współczesne amerykańskie spory edukacyjne, Poznań: Wyd. Naukowe UAM.
Simon R., (1992), Teaching against the Grain: Texts for a Pedagogy of Possibility, New York: Bergin & Garvey.
Witkowski L., (1998), Radykalne wizje podmiotu w dramacie współczesności, [w:] Witkowski L., Edukacja wobec sporów o ponowoczesność, Warszawa: Kodruk.