Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Badiou A., (2007), Święty Paweł. Ustanowienie uniwersalizmu. Warszawa: Seria Krytyki Politycznej.
- Beck U., (2004), Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Scholar.
- Butler, J., (1997), The Psychic Life of Power. Stanford: Stanford University Press.
- Giddens A., (2002), Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, tłum. Alina Szulżycka, Warszawa: PWN.
- Hessen S., (1997), Szkoła i demokracja na przełomie. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”
- Lacan J., (1996), Funkcja i pole mówienia i mowy w psychoanalizie. Warszawa: KR.
- Laclau E., (1990), The Impossibility of Society, [w:] Laclau E., New Reflections on the Revolution of Our Time, London–New York: Verso.
- Laclau E., (2004), Emancypacje. Wrocław: Wyd. DSWE TWP.
- Laclau E., (2005), On Populist Reason, London: Verso.
- Lyotard J.F., (1997), Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przeł. M. Kowalska i J. Migasiński, Warszawa: Aletheia.
- Milerski B., (2003), Pedagogika kultury, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa: PWN.
- Mouffe Ch., (2006), Paradoks demokracji. Wydawnictwo Naukowe DSWE: Wrocław.
- Nawroczyński B., (1947). Życie duchowe, Kraków–Warszawa: Księgarnia Wydawnicza F. Pieczątkowski i S-ka.
- Rutkowiak J, (1984), „Dialog bez arbitra” – jako koncepcja relacji pomiędzy nauczycielem i uczniem, „Ruch Pedagogiczny”, nr 5–6.
- Heinz S., (2006), Politics, Bildung and Social Justice. Perspectives for a Democratic Society. Rotterdam–Taipei: SENSE Publishers.
- Szkudlarek T., (1980), Zarys modelu hierarchizacji wartości, [w:] J. Lipiec (red.), Człowiek i świat wartości Kraków: KAW.
- Szkudlarek T., (2007), Empty signifiers, education and politics, „Studies in Philosophy and Education”, nr 26.
- Szkudlarek T., (2008), Structure and Content. Laclau, Populism, and Cultural Pedagogy, referat wygłoszony na Międzynarodowym Sympozjum „Facing Democratic Tensions in / through Education. New Perspectives on Conflict and Culture, Eskilstuna, Uniwersytet Malardalen, Szwecja.
- Torfing J., (1999), New Theories of Discourse. Laclau, Mouffe, Žižek, Oxford: Blackwell.
- Ulmer G., (1989), Teletheory. Grammatology in the Age of Video, New York–London: Routledge.
- Witkowski L., (1995), Podmiot jako humanistyczne wyzwanie dla pedagogiki (przeciw skrajnym podmiotowcom), [w:] J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji. Kraków: IMPULS.
Referencje
Badiou A., (2007), Święty Paweł. Ustanowienie uniwersalizmu. Warszawa: Seria Krytyki Politycznej.
Beck U., (2004), Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności. Warszawa: Scholar.
Butler, J., (1997), The Psychic Life of Power. Stanford: Stanford University Press.
Giddens A., (2002), Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, tłum. Alina Szulżycka, Warszawa: PWN.
Hessen S., (1997), Szkoła i demokracja na przełomie. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”
Lacan J., (1996), Funkcja i pole mówienia i mowy w psychoanalizie. Warszawa: KR.
Laclau E., (1990), The Impossibility of Society, [w:] Laclau E., New Reflections on the Revolution of Our Time, London–New York: Verso.
Laclau E., (2004), Emancypacje. Wrocław: Wyd. DSWE TWP.
Laclau E., (2005), On Populist Reason, London: Verso.
Lyotard J.F., (1997), Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, przeł. M. Kowalska i J. Migasiński, Warszawa: Aletheia.
Milerski B., (2003), Pedagogika kultury, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, Warszawa: PWN.
Mouffe Ch., (2006), Paradoks demokracji. Wydawnictwo Naukowe DSWE: Wrocław.
Nawroczyński B., (1947). Życie duchowe, Kraków–Warszawa: Księgarnia Wydawnicza F. Pieczątkowski i S-ka.
Rutkowiak J, (1984), „Dialog bez arbitra” – jako koncepcja relacji pomiędzy nauczycielem i uczniem, „Ruch Pedagogiczny”, nr 5–6.
Heinz S., (2006), Politics, Bildung and Social Justice. Perspectives for a Democratic Society. Rotterdam–Taipei: SENSE Publishers.
Szkudlarek T., (1980), Zarys modelu hierarchizacji wartości, [w:] J. Lipiec (red.), Człowiek i świat wartości Kraków: KAW.
Szkudlarek T., (2007), Empty signifiers, education and politics, „Studies in Philosophy and Education”, nr 26.
Szkudlarek T., (2008), Structure and Content. Laclau, Populism, and Cultural Pedagogy, referat wygłoszony na Międzynarodowym Sympozjum „Facing Democratic Tensions in / through Education. New Perspectives on Conflict and Culture, Eskilstuna, Uniwersytet Malardalen, Szwecja.
Torfing J., (1999), New Theories of Discourse. Laclau, Mouffe, Žižek, Oxford: Blackwell.
Ulmer G., (1989), Teletheory. Grammatology in the Age of Video, New York–London: Routledge.
Witkowski L., (1995), Podmiot jako humanistyczne wyzwanie dla pedagogiki (przeciw skrajnym podmiotowcom), [w:] J. Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji. Kraków: IMPULS.