Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Aldridge, A. (2006). Konsumpcja (M. Żakowski, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Sic!
- Atkinson, P., Delamont, S. (2009). Perspektywy analityczne (B. Mateja, tłum.). W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (tom 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Babbie, E. (2005). Badania społeczne w praktyce (W. Betkiewicz i in., tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych (W. Betkiewicz, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Barber, B. (2008). Skonsumowani: jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli (H. Jankowska, tłum.). Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
- Baudrillard, J. (2006). Społeczeństwo konsumpcyjne: jego mity i struktury (S. Królak, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Sic!
- Bauman, Z. (2007a). Konsumenci w społeczeństwie konsumentów, cykl wykładów dziekańskich Gospodarka i społeczeństwo. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
- Bauman, Z. (2007b). Płynne życie (M. Żakowski, tłum.). Kraków: Wydawnictwo Literackie.
- Bauman, Z. (2009). Konsumowanie życia (M. Wyrwas-Wiśniewska, tłum.). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Bauman, T. (2001). Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych. W: T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
- Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (2009). Wprowadzenie: dziedzina i praktyka badań jakościowych (K. Podemski, tłum.). W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (tom 1). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Domański, H. (2000). Wpływ kategorii „trudno powiedzieć” na wyniki analiz. Ask. Społeczeństwo. Badania. Metody, 9, 77–93.
- Drozda-Senkowska, E., Kokoszczyński, R., Otto, W., Senkowski, S. (1983). Pytania drażliwe w badaniach ankietowych – podejście statystyczne. Studia Psychologiczne, 22(1).
- Featherstone, M. (2001). Koncepcje kultury konsumenckiej. W: M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn (red.), Zachowanie konsumenta: koncepcje i badania europejskie (M. Zagrodzki, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Frankfort-Nachmias, C., Nachmias, D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Łobocki, M. (2007). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
- Melosik, Z. (red.). (1999). Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji. Poznań: Wydawnictwo Edytor.
- Nowak, S. (2008). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Peräkylä, A. (2009). Analiza rozmów i tekstów (A. Figiel, tłum.). W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (tom 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Sobol, E. (oprac.). (1996). Podręczny słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Silverman, D. (2008a). Interpretacja danych jakościowych (M. Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Silverman, D. (2008b). Prowadzenie badań jakościowych (J. Ostrowska, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Sołoma, L. (2002). Metody i techniki badań socjologicznych: wybrane zagadnienia. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
- Szreder, M. (2010). Metody i techniki sondażowych badań opinii. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Tokarz, M. (2006). Argumentacja, perswazja, manipulacja. Gdańsk: GWP.
- Żegnałek, K. (2010). Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych. Warszawa: WSP.
Referencje
Aldridge, A. (2006). Konsumpcja (M. Żakowski, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Sic!
Atkinson, P., Delamont, S. (2009). Perspektywy analityczne (B. Mateja, tłum.). W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (tom 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Babbie, E. (2005). Badania społeczne w praktyce (W. Betkiewicz i in., tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Babbie, E. (2008). Podstawy badań społecznych (W. Betkiewicz, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Barber, B. (2008). Skonsumowani: jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli (H. Jankowska, tłum.). Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
Baudrillard, J. (2006). Społeczeństwo konsumpcyjne: jego mity i struktury (S. Królak, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Sic!
Bauman, Z. (2007a). Konsumenci w społeczeństwie konsumentów, cykl wykładów dziekańskich Gospodarka i społeczeństwo. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Bauman, Z. (2007b). Płynne życie (M. Żakowski, tłum.). Kraków: Wydawnictwo Literackie.
Bauman, Z. (2009). Konsumowanie życia (M. Wyrwas-Wiśniewska, tłum.). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Bauman, T. (2001). Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych. W: T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Denzin, N. K., Lincoln, Y. S. (2009). Wprowadzenie: dziedzina i praktyka badań jakościowych (K. Podemski, tłum.). W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (tom 1). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Domański, H. (2000). Wpływ kategorii „trudno powiedzieć” na wyniki analiz. Ask. Społeczeństwo. Badania. Metody, 9, 77–93.
Drozda-Senkowska, E., Kokoszczyński, R., Otto, W., Senkowski, S. (1983). Pytania drażliwe w badaniach ankietowych – podejście statystyczne. Studia Psychologiczne, 22(1).
Featherstone, M. (2001). Koncepcje kultury konsumenckiej. W: M. Lambkin, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heilbrunn (red.), Zachowanie konsumenta: koncepcje i badania europejskie (M. Zagrodzki, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Frankfort-Nachmias, C., Nachmias, D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Łobocki, M. (2007). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Melosik, Z. (red.). (1999). Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji. Poznań: Wydawnictwo Edytor.
Nowak, S. (2008). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Peräkylä, A. (2009). Analiza rozmów i tekstów (A. Figiel, tłum.). W: N. K. Denzin, Y. S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych (tom 2). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sobol, E. (oprac.). (1996). Podręczny słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Silverman, D. (2008a). Interpretacja danych jakościowych (M. Głowacka-Grajper, J. Ostrowska, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Silverman, D. (2008b). Prowadzenie badań jakościowych (J. Ostrowska, tłum.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sołoma, L. (2002). Metody i techniki badań socjologicznych: wybrane zagadnienia. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Szreder, M. (2010). Metody i techniki sondażowych badań opinii. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Tokarz, M. (2006). Argumentacja, perswazja, manipulacja. Gdańsk: GWP.
Żegnałek, K. (2010). Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych. Warszawa: WSP.