Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Andrukowicz, W. (1999). Od Sokratesa do Gordona. Edukacja i Dialog, 9.
- Arendt, H. (1994). Kryzys edukacji. W: Między czasem minionym a przyszłym. Warszawa.
- Ministerstwo Edukacji Narodowej. (1999). Ministerstwo Edukacji Narodowej o reformie programowej. II etap edukacyjny – kształcenia blokowe, Warszawa.
- Ciciak, A., Książek-Szczepanikowa, A., Wlazło, M. (2003). Polonista w „erze Marconiego”. Szczecin.
- Czerwińska, M. (1985). Kultura i jej badanie, Wrocław.
- DeFleur, M., Dennis, E. (1996). Understanding Mass Communication. Princeton.
- Dylak, S. (1997). Edukacja medialna w szkole: o mediach, przez media, dla mediów. W: W. Strykowski (red.), Media a edukacja. Poznań.
- Gadacz, T. (1993). Wychowanie jako spotkanie osób. W: F. Adamski (red.), Człowiek, wychowanie, kultura. Kraków.
- Gajda, J. (2002). Mass media i hipermedia zagrożeniem i szansą w edukacji. W: B. Siemieniecki (red.), Technologia informacyjna w polskiej edukacji. Toruń.
- Gara, J. (2008). Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu. Kraków.
- Gerbner, G. (1990). Television: The New State Religion? W: L. A. Hickman, Technology as a Human Affair. New York, NY.
- Goban-Klas, T. (1999). Media i komunikowanie masowe. Warszawa.
- McLuhan, M. (2001). Galaktyka Gutenberga. W: F. Zingnore, E. McLuhan (red.), Wybór pism (E. Różalska, J. M. Stokłosa, tłum.). Poznań.
- Miczka, T. (1998). Fenomen nowoczesnej edukacji: modernistyczny dyskurs, postmodernistyczne figury. W: W. Kojs, R. Mrózka (red.), Komunikacja – dialog – edukacja (cz. 1). Cieszyn.
- Morbitzer, J. (2004). W stronę integracji edukacji informacyjnej i medialnej. W: M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych. Olsztyn.
- Myrdzik, B. (1995). O monologu i dialogu edukacyjnym. Polonistyka, 8.
- Myrdzik, B. (1999). Rola nauczyciela w organizowaniu dialogu z tekstem kultury w szkole. W: Z. Budrewicz, M. Jędrychowska (red.), Z uczniem pośrodku: podmiotowa dydaktyka literatury, języka i kultury. Kraków.
- Penkowska, G. (2004). Podmiotowość w kształceniu na odległość. W: M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych. Olsztyn.
- Rotkiewicz, H. (1979). Cywilizacja współczesna a wychowanie: poglądy Marshalla McLuhana a myśl pedagogiczna Johna Deweya. Kwartalnik Pedagogiczny, 4.
- Rotkiewicz, H. (1985). Człowiek i świat w erze Marconiego: wybrane aspekty poglądów Marshalla McLuhana. Przekazy i Opinie, 1–2.
- Różalska, R. A., Mironowska, K. (2000). Wspomagana komunikacja w zespole Retta (RS) (na przykładzie pracy z jedenastoletnią dziewczynką z RS). W: T. Gałkowski, J. Kossewska (red.), Autyzm wyzwaniem naszych czasów. Kraków.
- Rutkowiak, J. (1992). O dialogu edukacyjnym: rusztowanie kategorialne. W: J. Rutkowiak (red.), Pytanie, dialog, wychowanie. Warszawa.
- Siemieniecki, B. (2003). Technologia informacyjna w polskiej szkole: stan i zadania. Toruń.
- Sobolewska, A. (2002). Cela: odpowiedź na zespół Downa. Warszawa.
- Szczeszek, K. (2003). Wybrane formy interpersonalnego komunikowania w e-learning. W: M. Sokołowski (red.), Media i edukacja w globalizującym się świecie: teoria – praktyka – oddziaływanie. Olsztyn.
- Tarnowski, J. (1992). Pedagogika dialogu. W: B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki. Kraków.
- Wlazło, M. (2003). Kształcenie literacko-kulturowe w szkole specjalnej: dialog na lekcjach języka polskiego z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim. Szczecin.
- Wlazło, M. (2004). Wychowankowie mediów – uczeń w z niepełnosprawnością intelektualną w rzeczywistości medialnej. W: M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych. Olsztyn.
- Zingnore, F., McLuhan, E. (2001). Wprowadzenie. W: F. Zingnore, E. McLuhan (red.), Wybór pism (E. Różalska, tłum.). Poznań: J. M. Stokłosa.
- Żółkiewski, S. (1976). Przyczynek do krytyki teorii kultury XX wieku. W: S. Żółkiewski, M. Hopfinger (red.), Kultura – komunikacja – literature: studia nad XX wiekiem. Warszawa.
- Żydek-Bednarczuk, U. (2003). Między globalizacją a lokalizacją w perspektywie edukacji humanistycznej. W: M. Sokołowski (red.), Media i edukacja w globalizującym się świecie: teoria – praktyka – oddziaływanie. Olsztyn.
Referencje
Andrukowicz, W. (1999). Od Sokratesa do Gordona. Edukacja i Dialog, 9.
Arendt, H. (1994). Kryzys edukacji. W: Między czasem minionym a przyszłym. Warszawa.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. (1999). Ministerstwo Edukacji Narodowej o reformie programowej. II etap edukacyjny – kształcenia blokowe, Warszawa.
Ciciak, A., Książek-Szczepanikowa, A., Wlazło, M. (2003). Polonista w „erze Marconiego”. Szczecin.
Czerwińska, M. (1985). Kultura i jej badanie, Wrocław.
DeFleur, M., Dennis, E. (1996). Understanding Mass Communication. Princeton.
Dylak, S. (1997). Edukacja medialna w szkole: o mediach, przez media, dla mediów. W: W. Strykowski (red.), Media a edukacja. Poznań.
Gadacz, T. (1993). Wychowanie jako spotkanie osób. W: F. Adamski (red.), Człowiek, wychowanie, kultura. Kraków.
Gajda, J. (2002). Mass media i hipermedia zagrożeniem i szansą w edukacji. W: B. Siemieniecki (red.), Technologia informacyjna w polskiej edukacji. Toruń.
Gara, J. (2008). Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu. Kraków.
Gerbner, G. (1990). Television: The New State Religion? W: L. A. Hickman, Technology as a Human Affair. New York, NY.
Goban-Klas, T. (1999). Media i komunikowanie masowe. Warszawa.
McLuhan, M. (2001). Galaktyka Gutenberga. W: F. Zingnore, E. McLuhan (red.), Wybór pism (E. Różalska, J. M. Stokłosa, tłum.). Poznań.
Miczka, T. (1998). Fenomen nowoczesnej edukacji: modernistyczny dyskurs, postmodernistyczne figury. W: W. Kojs, R. Mrózka (red.), Komunikacja – dialog – edukacja (cz. 1). Cieszyn.
Morbitzer, J. (2004). W stronę integracji edukacji informacyjnej i medialnej. W: M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych. Olsztyn.
Myrdzik, B. (1995). O monologu i dialogu edukacyjnym. Polonistyka, 8.
Myrdzik, B. (1999). Rola nauczyciela w organizowaniu dialogu z tekstem kultury w szkole. W: Z. Budrewicz, M. Jędrychowska (red.), Z uczniem pośrodku: podmiotowa dydaktyka literatury, języka i kultury. Kraków.
Penkowska, G. (2004). Podmiotowość w kształceniu na odległość. W: M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych. Olsztyn.
Rotkiewicz, H. (1979). Cywilizacja współczesna a wychowanie: poglądy Marshalla McLuhana a myśl pedagogiczna Johna Deweya. Kwartalnik Pedagogiczny, 4.
Rotkiewicz, H. (1985). Człowiek i świat w erze Marconiego: wybrane aspekty poglądów Marshalla McLuhana. Przekazy i Opinie, 1–2.
Różalska, R. A., Mironowska, K. (2000). Wspomagana komunikacja w zespole Retta (RS) (na przykładzie pracy z jedenastoletnią dziewczynką z RS). W: T. Gałkowski, J. Kossewska (red.), Autyzm wyzwaniem naszych czasów. Kraków.
Rutkowiak, J. (1992). O dialogu edukacyjnym: rusztowanie kategorialne. W: J. Rutkowiak (red.), Pytanie, dialog, wychowanie. Warszawa.
Siemieniecki, B. (2003). Technologia informacyjna w polskiej szkole: stan i zadania. Toruń.
Sobolewska, A. (2002). Cela: odpowiedź na zespół Downa. Warszawa.
Szczeszek, K. (2003). Wybrane formy interpersonalnego komunikowania w e-learning. W: M. Sokołowski (red.), Media i edukacja w globalizującym się świecie: teoria – praktyka – oddziaływanie. Olsztyn.
Tarnowski, J. (1992). Pedagogika dialogu. W: B. Śliwerski (red.), Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki. Kraków.
Wlazło, M. (2003). Kształcenie literacko-kulturowe w szkole specjalnej: dialog na lekcjach języka polskiego z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim. Szczecin.
Wlazło, M. (2004). Wychowankowie mediów – uczeń w z niepełnosprawnością intelektualną w rzeczywistości medialnej. W: M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych. Olsztyn.
Zingnore, F., McLuhan, E. (2001). Wprowadzenie. W: F. Zingnore, E. McLuhan (red.), Wybór pism (E. Różalska, tłum.). Poznań: J. M. Stokłosa.
Żółkiewski, S. (1976). Przyczynek do krytyki teorii kultury XX wieku. W: S. Żółkiewski, M. Hopfinger (red.), Kultura – komunikacja – literature: studia nad XX wiekiem. Warszawa.
Żydek-Bednarczuk, U. (2003). Między globalizacją a lokalizacją w perspektywie edukacji humanistycznej. W: M. Sokołowski (red.), Media i edukacja w globalizującym się świecie: teoria – praktyka – oddziaływanie. Olsztyn.