Treść głównego artykułu
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bruner, J. S. (2006). Kultura edukacji (T. Brzostowska-Tereszkiewicz, tłum.). Kraków: Universitas.
- Brzezińska, A., Czub, T., Lutomski, G., Smykowski, B. (red.). (1995). Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Brzezińska, A., Lutomski, G., Smykowski, B. (red.). (1995). Dziecko wśród rówieśników i dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Filipiak, E. (1996). Aktywność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Bydgoszcz: Wydawnictwo AP.
- Filipiak, E. (2002). Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Bydgoszcz: Wydawnictwo AP.
- Gąsiorek, P. (b.d.). Świadomość a działalność. Rozwój odzwierciedlenia psychicznego w kulturowo-historycznym ujęciu A. N. Leontjewa. Pobrane z: http://www.paralala.pl
- Gołębniak, B. D. (red.). (2002). Uczenie metodą projektu. Warszawa: WSiP.
- Gołębniak, B. D. (2007). Poza nabywanie i uczestnictwo: ku społeczno-kulturowej teorii edukacji nauczycieli. W: R. Kwiecińska, S. Kowal, M . Szymański (red.), Nauczyciel – tożsamość – rozwój (s. 216–222). Kraków.
- Gołębniak, B. D., Teusz, G. (red.). (1995). Edukacja poprzez język. Warszawa: Wydawnictwo CODN.
- Hargreaves, A. (1999). The knowledge-creating school. Journal of Educational Studies, 47(2).
- Klus-Stańska, D. (2005). Konstruowanie wiedzy w szkole. Olsztyn: Wydawnictwo UWM.
- Koczanowicz, L. (2003). Foucault i Bachtin o estetyzacji życia. Odra, 7–8(500), 41–48.
- Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się: o paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
- Małczyński, B., Włodarczyk, R. (red.). (2006). Do Bachtina i dalej. Wrocław: UWr.
- Sadoń-Osowiecka, T. (2009). Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych: możliwości i zaniedbania. Kraków: Impuls.
- Scardamalia, M., Bereiter, C. B. (1999). Schools as knowledge-building organizations. Educational Technology Research & Development, 45(2).
- Sławińska, M. (2010). Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu. Kraków: Impuls.
- Szacki, J. (2002). Historia myśli socjologicznej. Warszawa: Wydanie nowe; PWN.
- Valsiner, J. (2011). Semiosis and Actvity: Towards Theoretical Syntesis. WWW. ISCA R2011.ORG
- Witkowski, L. (2000). Uniwersalizm pogranicza: o semiotyce kultury Michała Bachtina w kontekście edukacji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Wygotski, L. S. (1989). Myślenie i mowa (E. Flesznerowa, tłum.). Warszawa: PWN.
- Wygotski, L. S. (2002), Wybrane prace psychologiczne II. Dzieciństwo i dorastanie. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Referencje
Bruner, J. S. (2006). Kultura edukacji (T. Brzostowska-Tereszkiewicz, tłum.). Kraków: Universitas.
Brzezińska, A., Czub, T., Lutomski, G., Smykowski, B. (red.). (1995). Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Brzezińska, A., Lutomski, G., Smykowski, B. (red.). (1995). Dziecko wśród rówieśników i dorosłych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Filipiak, E. (1996). Aktywność językowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Bydgoszcz: Wydawnictwo AP.
Filipiak, E. (2002). Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Bydgoszcz: Wydawnictwo AP.
Gąsiorek, P. (b.d.). Świadomość a działalność. Rozwój odzwierciedlenia psychicznego w kulturowo-historycznym ujęciu A. N. Leontjewa. Pobrane z: http://www.paralala.pl
Gołębniak, B. D. (red.). (2002). Uczenie metodą projektu. Warszawa: WSiP.
Gołębniak, B. D. (2007). Poza nabywanie i uczestnictwo: ku społeczno-kulturowej teorii edukacji nauczycieli. W: R. Kwiecińska, S. Kowal, M . Szymański (red.), Nauczyciel – tożsamość – rozwój (s. 216–222). Kraków.
Gołębniak, B. D., Teusz, G. (red.). (1995). Edukacja poprzez język. Warszawa: Wydawnictwo CODN.
Hargreaves, A. (1999). The knowledge-creating school. Journal of Educational Studies, 47(2).
Klus-Stańska, D. (2005). Konstruowanie wiedzy w szkole. Olsztyn: Wydawnictwo UWM.
Koczanowicz, L. (2003). Foucault i Bachtin o estetyzacji życia. Odra, 7–8(500), 41–48.
Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się: o paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Małczyński, B., Włodarczyk, R. (red.). (2006). Do Bachtina i dalej. Wrocław: UWr.
Sadoń-Osowiecka, T. (2009). Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych: możliwości i zaniedbania. Kraków: Impuls.
Scardamalia, M., Bereiter, C. B. (1999). Schools as knowledge-building organizations. Educational Technology Research & Development, 45(2).
Sławińska, M. (2010). Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu. Kraków: Impuls.
Szacki, J. (2002). Historia myśli socjologicznej. Warszawa: Wydanie nowe; PWN.
Valsiner, J. (2011). Semiosis and Actvity: Towards Theoretical Syntesis. WWW. ISCA R2011.ORG
Witkowski, L. (2000). Uniwersalizm pogranicza: o semiotyce kultury Michała Bachtina w kontekście edukacji. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Wygotski, L. S. (1989). Myślenie i mowa (E. Flesznerowa, tłum.). Warszawa: PWN.
Wygotski, L. S. (2002), Wybrane prace psychologiczne II. Dzieciństwo i dorastanie. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.