Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Ardizzone, L. (2007). Listening to Youth Voices: Activism and Critical Pedagogy. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 49–61). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Červinkova, H., Gołębniak, B. D. (red.). (2010). Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
- Bier, M. L. (2007). Inclusion for Democracy: Who is in my classroom and how do I teach them? W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 169–180). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Bruner, J. (2006). Kultura edukacji. Kraków: Wydawnictwo Universitas.
- DeGennaro, D. (2007). The Practices and Process of Developing Technology Fluency Cross Boundaries of Race, Gender, Age, and Space. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 149–166). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Domine, V. (2007). Doing technology’ in the College Classroom: Media Literacy as Critical Pedagogy. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 131–148). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Fernandez-Balboa, J.-M. (2007). Dignity i Democracy in the College classroom: The practice of Student Self-Evaluation. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 105–128). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Goldstein, R. A., Beutel, A. R. (2007). Why a Book on „Useful Theory”? What Makes Theory „Useful”? W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 1–11). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Goldstein, R. A. (2007). The Perilous Pitfalls of Praxis: Critical Pedagogy as „Regime of Truth”. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 15–30). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Goldstein, R. A. (2007). It is a Conceptual Thing: Learning to Live Critical Pedagogy. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 211–235). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Guri-Rosenblit, S. (2008). Zróżnicowanie i umasowienie systemów edukacji wyższej. W: B. D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą (s. 135–153). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
- Henry-Beauchamp, L. A. (2007). Disablility Culture, Simulatneous Renewal, and Democratic Education. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 181–192). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Kaiser, D. L., Tutela, J. (2007). What happened to the street? Seeking Democracy Through Action Research. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 85–104). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Lewin, K. (2010). Badania w działaniu a problemy mniejszości. W: H. Červinkova, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 5–18). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
- Mosselson, J. (2007). Refugees and Education in the United States: Developing of Critical Understanding of Bosnian Refugee Experiences in New York City Schools. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 193–208). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Nussbaum, M. (2008). Kształcenie dla zysku, kształcenie dla wolności. W: B. D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą (s. 65–89). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
- Pascarelli, J. (2007). The Manufacture of Intent. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 31–48). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Taylor, M., Otinsky, G. (2007). What does Social Justice Have to Do With Us? Sixth Graders and Pre-Service Teachers Inquire Collaboratively. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 65–84). New York, NY: Peter Lang Publishing.
- Goldstein, R. A. (red.). (2007). Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Referencje
Ardizzone, L. (2007). Listening to Youth Voices: Activism and Critical Pedagogy. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 49–61). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Červinkova, H., Gołębniak, B. D. (red.). (2010). Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Bier, M. L. (2007). Inclusion for Democracy: Who is in my classroom and how do I teach them? W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 169–180). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Bruner, J. (2006). Kultura edukacji. Kraków: Wydawnictwo Universitas.
DeGennaro, D. (2007). The Practices and Process of Developing Technology Fluency Cross Boundaries of Race, Gender, Age, and Space. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 149–166). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Domine, V. (2007). Doing technology’ in the College Classroom: Media Literacy as Critical Pedagogy. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 131–148). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Fernandez-Balboa, J.-M. (2007). Dignity i Democracy in the College classroom: The practice of Student Self-Evaluation. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 105–128). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Goldstein, R. A., Beutel, A. R. (2007). Why a Book on „Useful Theory”? What Makes Theory „Useful”? W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 1–11). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Goldstein, R. A. (2007). The Perilous Pitfalls of Praxis: Critical Pedagogy as „Regime of Truth”. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 15–30). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Goldstein, R. A. (2007). It is a Conceptual Thing: Learning to Live Critical Pedagogy. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 211–235). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Guri-Rosenblit, S. (2008). Zróżnicowanie i umasowienie systemów edukacji wyższej. W: B. D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą (s. 135–153). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Henry-Beauchamp, L. A. (2007). Disablility Culture, Simulatneous Renewal, and Democratic Education. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 181–192). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Kaiser, D. L., Tutela, J. (2007). What happened to the street? Seeking Democracy Through Action Research. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 85–104). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Lewin, K. (2010). Badania w działaniu a problemy mniejszości. W: H. Červinkova, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 5–18). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Mosselson, J. (2007). Refugees and Education in the United States: Developing of Critical Understanding of Bosnian Refugee Experiences in New York City Schools. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 193–208). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Nussbaum, M. (2008). Kształcenie dla zysku, kształcenie dla wolności. W: B. D. Gołębniak (red.), Pytanie o szkołę wyższą (s. 65–89). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Pascarelli, J. (2007). The Manufacture of Intent. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 31–48). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Taylor, M., Otinsky, G. (2007). What does Social Justice Have to Do With Us? Sixth Graders and Pre-Service Teachers Inquire Collaboratively. W: R. A. Goldstein (red.), Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235, s. 65–84). New York, NY: Peter Lang Publishing.
Goldstein, R. A. (red.). (2007). Useful theory: Making Critical Education Practical (Vol. 235). New York, NY: Peter Lang Publishing.