Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bruner, J. (2006). Kultura edukacji. Kraków: UNIVERSITAS.
- Brzezińska, A. (1997). Refleksja w działalności nauczyciela. Studia Edukacyjne, 3, 113–130.
- Brzezińska, A. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się: wybrane konteksty i problem (s. 35–50). Bydgoszcz: Wyd. UKW.
- Chatham Stroud, K., Reynolds, C. R. (2006). School Motivation and Learning Strategies Inventory (SMALSI). WPS.
- Ciżkowicz, B. (2009). Wyuczona bezradność młodzieży. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
- Filipiak, E. (2008). Uczenie się w klasie szkolnej w perspektywie socjokulturowej. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się: wybrane konteksty i problemy. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
- Filipiak, E. (2009). Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Niepublikowany materiał źródłowy Projektu MNiSW Nr N 107 037 31/38/75. Bydgoszcz: Zakład Dydaktyki, Instytut Pedagogiki, UKW w Bydgoszczy.
- Filipiak, E. (2011). Z Wygotskim i Brunerem w tle: rozwijanie zdolności uczenia się. Sopot: GWP (w druku).
- Gołębniak, B. D. (2008). Wyjść poza scjentystyczne i personalistyczne myślenie o „uczeniu uczenia się”. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się: wybrane konteksty i problem (s. 50–59). Bydgoszcz: Wyd. UKW.
- Gołębniak, B. D. (2009). Przekonania nauczycieli odnośnie do uczenia uczenia się (wyniki badań kwestionariuszowych). W: E. Filipiak (2009). Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Niepublikowany materiał źródłowy Projektu MNiSW Nr N 107 037 31/38/75. Bydgoszcz: Zakład Dydaktyki, Instytut Pedagogiki, UKW w Bydgoszczy.
- Guilford, J. P. (1978). Natura inteligencji człowieka. Warszawa: PWN.
- Gutierrez, K. D., Rogoff, B. (2010). Kulturowe sposoby uczenia się: cechy indywidualne czy repertuary praktyki. W: H. Cervinkova, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 183–199). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
- Klus-Stańska, D. (red.). (2008a). Dokąd zmierza polska szkoła? Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
- Klus-Stańska, D. (2008b). Mitologia transmisji wiedzy, czyli o konieczności szukania alternatyw dla szkoły, która amputuje rozum. Problemy Wczesnej Edukacji, 2(8), 35–45.
- Klus-Stańska, D. (2009). Paradygmaty współczesnej dydaktyki – poszukiwanie kwiatu paproci czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną? W: L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki (s. 11–23). Kraków: IMPULS.
- Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Kurantowicz, E., Ligus, R. (2002). Promowanie refleksyjnego i autonomicznego uczenia się w instytucjach kształcenia wyższego: doświadczenia badawcze z europejskiego projektu Sokrates-Grundtvig. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 3(31), 101–111.
- Meeker, M., Meeker, Ed. D., Gale, H., Roid, Ph. D. (1985). Structure of Intellect Learning Abilities Test (SOI – La). WPS.
- Nisbett R. E. (2010). Inteligencja: sposoby oddziaływania na IQ: dlaczego tak ważne są szkoła i kultura. Sopot: Smak Słowa.
- Nizińska, A. (2008). Między nauczaniem a uczeniem się: edukacyjne światy andragogów-praktyków. Wrocław: Wyd. Naukowe DSW.
- Wood, D. (2006). Jak dzieci uczą się i myślą: społeczne konteksty rozwoju poznawczego. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
- Zamorska, B. (2008). Nauczyciele: (re)konstrukcje bycia-w-świecie edukacji. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Referencje
Bruner, J. (2006). Kultura edukacji. Kraków: UNIVERSITAS.
Brzezińska, A. (1997). Refleksja w działalności nauczyciela. Studia Edukacyjne, 3, 113–130.
Brzezińska, A. (2008). Nauczyciel jako organizator społecznego środowiska uczenia się. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się: wybrane konteksty i problem (s. 35–50). Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Chatham Stroud, K., Reynolds, C. R. (2006). School Motivation and Learning Strategies Inventory (SMALSI). WPS.
Ciżkowicz, B. (2009). Wyuczona bezradność młodzieży. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Filipiak, E. (2008). Uczenie się w klasie szkolnej w perspektywie socjokulturowej. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się: wybrane konteksty i problemy. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Filipiak, E. (2009). Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Niepublikowany materiał źródłowy Projektu MNiSW Nr N 107 037 31/38/75. Bydgoszcz: Zakład Dydaktyki, Instytut Pedagogiki, UKW w Bydgoszczy.
Filipiak, E. (2011). Z Wygotskim i Brunerem w tle: rozwijanie zdolności uczenia się. Sopot: GWP (w druku).
Gołębniak, B. D. (2008). Wyjść poza scjentystyczne i personalistyczne myślenie o „uczeniu uczenia się”. W: E. Filipiak (red.), Rozwijanie zdolności uczenia się: wybrane konteksty i problem (s. 50–59). Bydgoszcz: Wyd. UKW.
Gołębniak, B. D. (2009). Przekonania nauczycieli odnośnie do uczenia uczenia się (wyniki badań kwestionariuszowych). W: E. Filipiak (2009). Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Niepublikowany materiał źródłowy Projektu MNiSW Nr N 107 037 31/38/75. Bydgoszcz: Zakład Dydaktyki, Instytut Pedagogiki, UKW w Bydgoszczy.
Guilford, J. P. (1978). Natura inteligencji człowieka. Warszawa: PWN.
Gutierrez, K. D., Rogoff, B. (2010). Kulturowe sposoby uczenia się: cechy indywidualne czy repertuary praktyki. W: H. Cervinkova, B. D. Gołębniak (red.), Badania w działaniu: pedagogika i antropologia zaangażowane (s. 183–199). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Klus-Stańska, D. (red.). (2008a). Dokąd zmierza polska szkoła? Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Klus-Stańska, D. (2008b). Mitologia transmisji wiedzy, czyli o konieczności szukania alternatyw dla szkoły, która amputuje rozum. Problemy Wczesnej Edukacji, 2(8), 35–45.
Klus-Stańska, D. (2009). Paradygmaty współczesnej dydaktyki – poszukiwanie kwiatu paproci czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną? W: L. Hurło, D. Klus-Stańska, M. Łojko (red.), Paradygmaty współczesnej dydaktyki (s. 11–23). Kraków: IMPULS.
Kwiatkowska, H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Kurantowicz, E., Ligus, R. (2002). Promowanie refleksyjnego i autonomicznego uczenia się w instytucjach kształcenia wyższego: doświadczenia badawcze z europejskiego projektu Sokrates-Grundtvig. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 3(31), 101–111.
Meeker, M., Meeker, Ed. D., Gale, H., Roid, Ph. D. (1985). Structure of Intellect Learning Abilities Test (SOI – La). WPS.
Nisbett R. E. (2010). Inteligencja: sposoby oddziaływania na IQ: dlaczego tak ważne są szkoła i kultura. Sopot: Smak Słowa.
Nizińska, A. (2008). Między nauczaniem a uczeniem się: edukacyjne światy andragogów-praktyków. Wrocław: Wyd. Naukowe DSW.
Wood, D. (2006). Jak dzieci uczą się i myślą: społeczne konteksty rozwoju poznawczego. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Zamorska, B. (2008). Nauczyciele: (re)konstrukcje bycia-w-świecie edukacji. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.