Treść głównego artykułu
Abstrakt
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Adamczykowa, Z. (2004). Baśń z perspektywy szkolnej. W: Literatura dziecięca. Funkcje – kategorie – gatunki. Warszawa.
- Bachelard, G. (1975). Dom oniryczny i dom rodzinny. W: Wyobraźnia poetycka. Warszawa.
- Baluch, A. (1982). Narracja słowna a znaki ikoniczne: przekład obrazu literackiego na wypowiedź plastyczną. Oświata i Wychowanie, 17.
- Baluch, A. (1984). Poezja współczesna w szkole podstawowej. Warszawa.
- Baluch, A. (1994). Dziecko i świat przedstawiony, czyli tajemnice dziecięcej lektury. Wrocław.
- Bettelheim, B. (1985). Cudowne i pożyteczne: o znaczeniach i wartościach baśni (t. 2, D. Danek, tłum.). Warszawa.
- Boniecka, B. (2004). Z dziecięcego punktu widzenia. Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis, 19.
- Bruner, J. S. (1965). Proces kształcenia. Warszawa.
- Chrząstowska, B. (1985). Jak wprowadzić dzieci w świat poezji. W: B. Chrząstowska, E. Polański, Nauczanie języka polskiego w klasie 5. Warszawa.
- Chrząstowska, B. (1987). Lektura i poetyka. Warszawa.
- Cyniak, E. (red.). (1994). Z dydaktyki literatury i kultury w szkole. Łódź.
- Donaldson, M. (1986). Myślenie dzieci. Warszawa.
- Dryden, G., Vos, J. (2000). Rewolucja w uczeniu. Poznań.
- Dyduchowa, A. (1985). Jak systemy znaków pozajęzykowych pomagają w rozwijaniu sprawności mowy. W: B. Chrząstowska, E. Polański (red.), Nauczanie języka polskiego w klasie 5. Warszawa.
- Eliot, L. (2003). Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia. Poznań.
- Gopnik, A., Meltzoff, A. N., Kuhl, P. K. (2004). Naukowiec w kołysce: czego o umyśle uczą nas małe dzieci (E. Haman, P. Jackowski, tłum.). Poznań.
- Klus-Stańska, D. (2006). Wiedza ucznia w nauczaniu zintegrowanym – od formalistyki do konstruowania znaczeń. W: D. Klus-Stańska (red.), Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk.
- Kwieciński, Z. (1999). Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. W: Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Warszawa.
- Kwieciński, Z. (2000). Dynamika funkcjonowania szkoły: studium empiryczne z socjologii edukacji. Poznań.
- Kwieciński, Z. (2000). Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej. W: Z. Kwieciński (red.), Alternatywy myślenia o/dla edukacji. Warszawa.
- Kwieciński, Z. (2000). Tropy – ślady – próby: studia i szkice z pedagogiki pogranicza. Poznań.
- Kwieciński, Z. (2007). Między patosem a dekadencją: studia i szkice socjopedagogiczne. Wrocław.
- Limont, W. (1994). Myślenie metaforyczne i myślenie przez analogię. Ojczyzna–Polszczyzna, 4.
- Patrzałek, T. (1980). Postawy uczniów dziesięcioletnich wobec lektury. Polonistyka, 6.
- Patrzałek, T. (1982). Postawy uczniów jedenastoletnich wobec lektury. Polonistyka, 3.
- Polakowski, J. (1980). Badania odbioru prozy artystycznej w aspekcie dydaktycznym: zarys teorii badań – próby diagnozy. Kraków.
- Polakowski, J. (1982). Metoda przekładu intersemiotycznego w kształceniu sprawności językowej. Oświata i Wychowanie, 17.
- Weaver, T. W., Prince, G. M. (1992). Synektyka i jej znaczenie dla edukacji. W: Z. Kwieciński (red.), Nieobecne dyskursy (cz. 2). Toruń.
- Witkowki, L. (2007). Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Warszawa.
- Wood, D. (2006). Jak dzieci uczą się i myślą (R. Pawlik, A. Kowalcze-Pawlik, tłum.). Kraków.
- Żuchowska, W. (1992). Oswajanie ze sztuką słowa: początki edukacji literackiej. Warszawa.
- Żuchowska, W. (1997). Zachować i rozwijać to, co naturalne: o pracy nad metaforą z młodszymi dziećmi. Nowa Polszczyzna, 2.
- Żuchowska, W. (1998). Szansa w metodzie. Nowa Polszczyzna, 2.
- Żuchowska, W. (2000). Medice, cura te ipsum. Nowa Polszczyzna, 5.
- Żuchowska, W. (2000). Memento w sprawie metod. Nowa Polszczyzna, 3.
Referencje
Adamczykowa, Z. (2004). Baśń z perspektywy szkolnej. W: Literatura dziecięca. Funkcje – kategorie – gatunki. Warszawa.
Bachelard, G. (1975). Dom oniryczny i dom rodzinny. W: Wyobraźnia poetycka. Warszawa.
Baluch, A. (1982). Narracja słowna a znaki ikoniczne: przekład obrazu literackiego na wypowiedź plastyczną. Oświata i Wychowanie, 17.
Baluch, A. (1984). Poezja współczesna w szkole podstawowej. Warszawa.
Baluch, A. (1994). Dziecko i świat przedstawiony, czyli tajemnice dziecięcej lektury. Wrocław.
Bettelheim, B. (1985). Cudowne i pożyteczne: o znaczeniach i wartościach baśni (t. 2, D. Danek, tłum.). Warszawa.
Boniecka, B. (2004). Z dziecięcego punktu widzenia. Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis, 19.
Bruner, J. S. (1965). Proces kształcenia. Warszawa.
Chrząstowska, B. (1985). Jak wprowadzić dzieci w świat poezji. W: B. Chrząstowska, E. Polański, Nauczanie języka polskiego w klasie 5. Warszawa.
Chrząstowska, B. (1987). Lektura i poetyka. Warszawa.
Cyniak, E. (red.). (1994). Z dydaktyki literatury i kultury w szkole. Łódź.
Donaldson, M. (1986). Myślenie dzieci. Warszawa.
Dryden, G., Vos, J. (2000). Rewolucja w uczeniu. Poznań.
Dyduchowa, A. (1985). Jak systemy znaków pozajęzykowych pomagają w rozwijaniu sprawności mowy. W: B. Chrząstowska, E. Polański (red.), Nauczanie języka polskiego w klasie 5. Warszawa.
Eliot, L. (2003). Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia. Poznań.
Gopnik, A., Meltzoff, A. N., Kuhl, P. K. (2004). Naukowiec w kołysce: czego o umyśle uczą nas małe dzieci (E. Haman, P. Jackowski, tłum.). Poznań.
Klus-Stańska, D. (2006). Wiedza ucznia w nauczaniu zintegrowanym – od formalistyki do konstruowania znaczeń. W: D. Klus-Stańska (red.), Wczesna edukacja. Między schematem a poszukiwaniem nowych ujęć teoretyczno-badawczych. Gdańsk.
Kwieciński, Z. (1999). Edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. W: Pedagogika i edukacja wobec nadziei i zagrożeń współczesności. Warszawa.
Kwieciński, Z. (2000). Dynamika funkcjonowania szkoły: studium empiryczne z socjologii edukacji. Poznań.
Kwieciński, Z. (2000). Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej. W: Z. Kwieciński (red.), Alternatywy myślenia o/dla edukacji. Warszawa.
Kwieciński, Z. (2000). Tropy – ślady – próby: studia i szkice z pedagogiki pogranicza. Poznań.
Kwieciński, Z. (2007). Między patosem a dekadencją: studia i szkice socjopedagogiczne. Wrocław.
Limont, W. (1994). Myślenie metaforyczne i myślenie przez analogię. Ojczyzna–Polszczyzna, 4.
Patrzałek, T. (1980). Postawy uczniów dziesięcioletnich wobec lektury. Polonistyka, 6.
Patrzałek, T. (1982). Postawy uczniów jedenastoletnich wobec lektury. Polonistyka, 3.
Polakowski, J. (1980). Badania odbioru prozy artystycznej w aspekcie dydaktycznym: zarys teorii badań – próby diagnozy. Kraków.
Polakowski, J. (1982). Metoda przekładu intersemiotycznego w kształceniu sprawności językowej. Oświata i Wychowanie, 17.
Weaver, T. W., Prince, G. M. (1992). Synektyka i jej znaczenie dla edukacji. W: Z. Kwieciński (red.), Nieobecne dyskursy (cz. 2). Toruń.
Witkowki, L. (2007). Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność. Warszawa.
Wood, D. (2006). Jak dzieci uczą się i myślą (R. Pawlik, A. Kowalcze-Pawlik, tłum.). Kraków.
Żuchowska, W. (1992). Oswajanie ze sztuką słowa: początki edukacji literackiej. Warszawa.
Żuchowska, W. (1997). Zachować i rozwijać to, co naturalne: o pracy nad metaforą z młodszymi dziećmi. Nowa Polszczyzna, 2.
Żuchowska, W. (1998). Szansa w metodzie. Nowa Polszczyzna, 2.
Żuchowska, W. (2000). Medice, cura te ipsum. Nowa Polszczyzna, 5.
Żuchowska, W. (2000). Memento w sprawie metod. Nowa Polszczyzna, 3.