Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Bauman, Z. (1992). Nowoczesność i zagłada (F. Jaszuński, tłum.). Warszawa: Fundacja Kulturalna Masada.
- Dean, M. (1999). Governmentality: Power and rule in modern society. London: Sage.
- Deetz, S. A. (1992). Democracy in the age of corporate colonization: Developments in communication and the politics of everyday life. Albany, NY: State University of New York Press.
- Deetz, S. A. (1994). The new policies of the workplace: Ideology and other Unobtrusive Controls. W: H. W. Simons, M. Billig (red.), After postmodernism: Reconstructing ideology critique (s. 172–200). London: Sage.
- Dyer, S., Humphries, M., Fitzgibbons, D., Hurd, F. (2014). Understanding management critically: A student text. London: Sage.
- Foucault, M. (1988). Technologies of the self. W: L. H. Martin, H. Gutman, P. H. Hutton (red.), Technologies of the self: A seminar with Michel Foucault (s. 16–49). Amherst, MA: University of Massachusetts Press.
- Gray, J. (2013, 24 sierpnia). Margaret Thatcher's Unintended Legacies. New Republic. Pobrane z: http://www.newrepublic.com/article/114223/margaret-thatcher-reviewed-john-gray
- Grey, C. (1996). Towards a critique of managerialism: The contribution of Simone Weil. Journal of Management Studies, 33(5), 591–612. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-6486.1996.tb00810.x
- Gordon, C. (1991). Governmental rationality: An introduction. W: G. Burchell, C. Gordon, P. Miller (red.), The Foucault effect: Studies in Governmentality (s. 1–52). Chicago, IL: University of Chicago Press.
- Habermas, J. (2008). Strukturalne przeobrażenia sfery publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Hjorth, D. (2005). Organizational Entrepreneurship: With de Certeau on Creating Heterotopias (or Spaces for Play). Journal of Management Inquiry, 14(4), 386–398. http://dx.doi.org/10.1177/1056492605280225
- Jurgiel, A. (2007). Nauczyciele dorosłych w społeczeństwie obywatelskim. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
- Kędzierska, H. (2012). Kariery zawodowe nauczycieli: konteksty – wzory – pola dyskursu. Toruń: Adam Marszałek.
- Lefort, C. (1986). The Political Forms of Modern Society: Bureaucracy, Democracy, Totalitarianism. Cambridge, MA: MIT Press.
- Marks, K. (1960). Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne z 1844 roku. W: K. Marks, F. Engels, Dzieła (tom 1). Warszawa: Książka i Wiedza.
- Mayo, E. (1933). The human problems of an industrial civilization. New York, NY: Macmillan.
- Męczkowska, A. (2007). Opór jako szansa kształtowania się podmiotowej tożsamości współczesnego nauczyciela. W: R. Kwiecińska, S. Kowal, M. Szymański (red.), Nauczyciel – tożsamość – rozwój (s. 98–109). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
- Męczkowska-Christiansen, A. (2014). „Epistemologia” społeczeństwa wiedzy w kontekście rozważań nad problematyką edukacji. Podstawy Edukacji, 7, 21–38.
- Potulicka, E. (2013). Kto nam urządza edukację? Polonistyka, 9, 4–8.
- Rutkowiak, J. (2010). Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? W: E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji (s. 13–39). Kraków: Impuls.
- Śpiewak, P. (1998). W stronę wspólnego dobra. Warszawa: Aletheia.
- Taylor, F. W. (1911). The Principles of Scientific Management. New York, NY: Harper Brothers.
- Weber, M. (1972). Typy władzy prawomocnej. W: J. Kurnal (red.), Twórcy naukowych podstaw organizacji. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Ekonomiczne.
- Webster, F. (2002). The Information Society Revisited. W: L. A. Lievrouw, S. Livingstone (red.), Handbook of New Media: Social Shaping and Consequences of ICTs (s. 443–458). London: Sage.
- Wolin, S. S. (2008). Democracy Incorporated: Managed democracy and the Specter of Inverted Totalitarianism. Princeton: Princeton University Press.
Referencje
Bauman, Z. (1992). Nowoczesność i zagłada (F. Jaszuński, tłum.). Warszawa: Fundacja Kulturalna Masada.
Dean, M. (1999). Governmentality: Power and rule in modern society. London: Sage.
Deetz, S. A. (1992). Democracy in the age of corporate colonization: Developments in communication and the politics of everyday life. Albany, NY: State University of New York Press.
Deetz, S. A. (1994). The new policies of the workplace: Ideology and other Unobtrusive Controls. W: H. W. Simons, M. Billig (red.), After postmodernism: Reconstructing ideology critique (s. 172–200). London: Sage.
Dyer, S., Humphries, M., Fitzgibbons, D., Hurd, F. (2014). Understanding management critically: A student text. London: Sage.
Foucault, M. (1988). Technologies of the self. W: L. H. Martin, H. Gutman, P. H. Hutton (red.), Technologies of the self: A seminar with Michel Foucault (s. 16–49). Amherst, MA: University of Massachusetts Press.
Gray, J. (2013, 24 sierpnia). Margaret Thatcher's Unintended Legacies. New Republic. Pobrane z: http://www.newrepublic.com/article/114223/margaret-thatcher-reviewed-john-gray
Grey, C. (1996). Towards a critique of managerialism: The contribution of Simone Weil. Journal of Management Studies, 33(5), 591–612. http://dx.doi.org/10.1111/j.1467-6486.1996.tb00810.x
Gordon, C. (1991). Governmental rationality: An introduction. W: G. Burchell, C. Gordon, P. Miller (red.), The Foucault effect: Studies in Governmentality (s. 1–52). Chicago, IL: University of Chicago Press.
Habermas, J. (2008). Strukturalne przeobrażenia sfery publicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hjorth, D. (2005). Organizational Entrepreneurship: With de Certeau on Creating Heterotopias (or Spaces for Play). Journal of Management Inquiry, 14(4), 386–398. http://dx.doi.org/10.1177/1056492605280225
Jurgiel, A. (2007). Nauczyciele dorosłych w społeczeństwie obywatelskim. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Kędzierska, H. (2012). Kariery zawodowe nauczycieli: konteksty – wzory – pola dyskursu. Toruń: Adam Marszałek.
Lefort, C. (1986). The Political Forms of Modern Society: Bureaucracy, Democracy, Totalitarianism. Cambridge, MA: MIT Press.
Marks, K. (1960). Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne z 1844 roku. W: K. Marks, F. Engels, Dzieła (tom 1). Warszawa: Książka i Wiedza.
Mayo, E. (1933). The human problems of an industrial civilization. New York, NY: Macmillan.
Męczkowska, A. (2007). Opór jako szansa kształtowania się podmiotowej tożsamości współczesnego nauczyciela. W: R. Kwiecińska, S. Kowal, M. Szymański (red.), Nauczyciel – tożsamość – rozwój (s. 98–109). Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Męczkowska-Christiansen, A. (2014). „Epistemologia” społeczeństwa wiedzy w kontekście rozważań nad problematyką edukacji. Podstawy Edukacji, 7, 21–38.
Potulicka, E. (2013). Kto nam urządza edukację? Polonistyka, 9, 4–8.
Rutkowiak, J. (2010). Czy istnieje edukacyjny program ekonomii korporacyjnej? W: E. Potulicka, J. Rutkowiak, Neoliberalne uwikłania edukacji (s. 13–39). Kraków: Impuls.
Śpiewak, P. (1998). W stronę wspólnego dobra. Warszawa: Aletheia.
Taylor, F. W. (1911). The Principles of Scientific Management. New York, NY: Harper Brothers.
Weber, M. (1972). Typy władzy prawomocnej. W: J. Kurnal (red.), Twórcy naukowych podstaw organizacji. Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Ekonomiczne.
Webster, F. (2002). The Information Society Revisited. W: L. A. Lievrouw, S. Livingstone (red.), Handbook of New Media: Social Shaping and Consequences of ICTs (s. 443–458). London: Sage.
Wolin, S. S. (2008). Democracy Incorporated: Managed democracy and the Specter of Inverted Totalitarianism. Princeton: Princeton University Press.