Treść głównego artykułu
Abstrakt
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Licencja
Osoba publikująca wyraża zgodę na udostępnianie utworu przez Dolnośląską Szkołę Wyższą na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe, której pełny tekst dostępny jest na stronie internetowej: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode
Osoba zgłaszająca upoważniona przez pozostałych współautorów do ich reprezentowania (autor korespondencyjny) zgłoszonego „utworu” oświadcza, że przysługują mu/jej autorskie prawa do utworu, które nie są ograniczone w zakresie objętym niniejszym oświadczeniem.
Utwór jest dziełem oryginalnym i nie narusza praw autorskich innych osób, ani nie jest ograniczony prawami na rzecz osób trzecich.
Utwór nie był wcześniej publikowany pod tym samym lub innym tytułem, nie stanowi również części innej publikacji. Utwór nie jest obecnie przedmiotem postępowania w innym wydawnictwie.
Osoba zgłaszająca utwór do publikacji w czasopiśmie „Forum Oświatowe” i tym samym potwierdza, że:
- Utwór został przygotowany zgodnie z zasadami edytorskimi obowiązującymi w czasopiśmie.
- Utwór zawiera informacje o źródłach finansowania badań, które stanowiły podstawę jego opracowania.
- Wyraża zgodę na przekazanie utworu do podwójnej recenzji, na podstawie której redakcja podejmie decyzję o przyjęciu lub odrzuceniu utworu do publikacji.
- Wyraża zgodę na dokonanie przez redakcję koniecznych zmian utworu wynikających z opracowania redakcyjnego.
- Zobowiązuje się do niezwłocznego dokonania korekty autorskiej utworu, po jego akceptacji przez redakcję. Niedokonanie korekty autorskiej w terminie 14 dni od daty otrzymania materiałów, traktowane będzie za zgodę na wydanie utworu w postaci przekazanej do korekty.
Osoba zgłaszająca udziela Dolnośląskiej Szkole Wyższej nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo nieodpłatnej licencji niewyłącznej na korzystanie z utworu pod warunkiem jego przyjęcia do opublikowania w czasopiśmie „Forum Oświatowe”, na następujących polach eksploatacji:
- Utrwalanie, zwielokrotnianie i wytwarzanie egzemplarzy utworu techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową i zapisu elektronicznego.
- Obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono: wprowadzanie do obrotu, sprzedaż, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy, publiczne wystawienie, wyświetlenie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, również w sieci Internet.
- Włączenie utworu w skład utworu zbiorowego.
- Tłumaczenia na inne języki i rozpowszechniania tych tłumaczeń.
Publikujemy zgodnie z zaleceniami The Committee on Publication Ethics (COPE), w wolnym dostępie na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.
Referencje
- Adams, E. (2010). Lifelong Learning and the Learning Culture of a College Flexible Learning Centre [rozprawa doktorska], University of Stirling. Pobrane 10 października 2016, z: http://ethos.bl.uk/DownloadOrder.do?orderNumber=THESIS00673104
- Afeltowicz, Ł. (2012). Modele, artefakty, kolektywy: w perspektywie współczesnych studiów nad nauką. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
- Bukalska, I. (2015). Koncepcja obiektu granicznego: idea, zastosowania, perspektywy. Seminare, 36(4).
- Cox, A. (2005). What are communities of practice? A comparative review of four seminal works. Journal of Information Science, 31(6).
- Cox, A. M. (2012). An exploration of the practice approach and its place in information science. Journal of Information Science, 38(2).
- Czubak-Koch, M. (2014). Uczenie się w kulturze miejsca pracy. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
- Davies, B. (2005). Communities of practice. W: K. Fisher i in. (red.), Theories of Information Behavior. Medford, NJ: Information Today.
- Eckert, P. (2000). Linguistic Variation as Social Practice. Oxford: Blackwell.
- Fox, S. (2002). Studying Networked Learning: Some Implications from Socially Situated Learning Theory and Actor Network Theory. W: C. Steeples, C. Jones (red.), Networked Learning: Perspectives and Issues. London: Springer.
- Gullbekk, E. (2016). Apt information literacy? A case of interdisciplinary scholarly communication. Journal of Documentation, 72(4).
- Handley, K., Clark, T., Fincham, R., Sturdy, A. (2007). Researching Situated Learning Participation, Identity and Practices in Client – Consultant Relationships. Management Learning, 38(2).
- Illeris, K. (2006). Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
- Knorr-Cetina, K. (1999). Epistemic Cultures: How the Sciences Make Knowledge. Harvard: Harvard University Press.
- Korthagen, F. A. J. (2010). Situated learning theory and the pedagogy of teacher education: Towards an integrative view of teacher behavior and teacher learning. Teaching and Teacher Education, 26(1).
- Kurantowicz, E. (2007). O uczących się społecznościach: wybrane praktyki edukacyjne ludzi dorosłych. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej TWP we Wrocławiu.
- Lave, J., Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge: Cambridge University Press.
- Lipponen, L. (2010). Information literacy as situated and distributed activity. W: A. Lloyd, S. Talja (red.), Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning Practice and Information Literacy Together. Wagga Wagga: Centre for Information Studies.
- Lloyd, A. (2009). Informing practice: Information experiences of ambulance officers in training and on-road practice. Journal of Documentation, 65(3).
- Lloyd, A. (2010). Lessons from the workplace: Understanding information literacy as practice. W: A. Lloyd, S. Talja (red.), Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning Practice and Information Literacy Together. Wagga Wagga: Centre for Information Studies.
- Lupton, M., Bruce, C. (2010). Windows on information literacy worlds: Genetic, situated and transformative perspectives. W: A. Lloyd, S. Talja (red.), Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning Practice and Information Literacy Together. Wagga Wagga: Centre for Information Studies.
- Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się: o paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
- Moring, C. (2010). Newcomer information practice: Negotiations on information seeking in and across communities of practice. Human IT, 11(2).
- Petersen, J. D. (2015). John Locke, jednostka i pochodzenie komunikacji. W: M. Wendland (red.), Historia idei komunikacji. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
- Prior, P. (2003). Are communities of practice really an alternative to discourse communities? Applied Linguistics, May.
- Rozkosz, E. (w przygotowaniu). Uczenie się badawczych kompetencji informacyjnych: przegląd literatury.
- Savolainen, R., Wilson, T. (2009). The behaviour/practice debate: a discussion prompted by Tom Wilson’s review of Reijo Savolainen’s Everyday information practices: a social phenomenological perspective. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2008. Information Research, 14(2).
- Schatzki, T. R. (1996). Social Practices: A Wittgensteinian Approach to Human Activity and the Social. Cambridge: Cambridge University Press.
- Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Skrzypczak, B. (2015). (Proto)instytucje społecznościowe – przejawy i formy deinstytucjonalizacji aktywności obywatelskiej i społecznej. W: R. Krenz, S. Mocek, B. Skrzypczak (red.), Efekt motyla: scenariusze rozwoju sektora społecznościowego w Polsce. Warszawa: Collegium Civitas i Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL.
- Star, S. L., Griesemer, J. (1989). Institutional ecology, “translations” and boundary objects: Amateurs and professionals in Berkeley’s museum of vertebrate zoology, 1907–1939. Social Studies of Science, 19(3).
- Szacki, J. (2012). Historia myśli socjologicznej (wydanie nowe). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Wenger, E. C. (1991). Toward a Theory of Cultural Transparency: Elements of a Social Discourse of the Visible and the Invisible [rozprawa doktorska], Institute for Research on Learning, Palo Alto, CA.
- Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. New York, NY: Cambridge University Press.
- Wenger, E. (2004). Learning for a Small Planet: A Research Agenda [raport badawczy]. Pobrane 10 października 2016, z: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?
- doi=10.1.1.469.4664&rep=rep1&type=pdf
- Wenger-Trayner, E. (2013). The practice of theory: Confessions of a social learning theorist. W: V. Farnsworth, Y. Solomon (red.), Reframing Educational Research: Resisting the “what Works” Agenda. New York, NY: Routledge.
- Wittgenstein, L. (1958/1972). Dociekania filozoficzne. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
- Yuan, Y., McKelvey, B. (2004). Situated learning theory: Adding rate and complexity effects via Kauffman’s NK model. Nonlinear Dynamics, Psychology, and Life Sciences, 8(1).
Referencje
Adams, E. (2010). Lifelong Learning and the Learning Culture of a College Flexible Learning Centre [rozprawa doktorska], University of Stirling. Pobrane 10 października 2016, z: http://ethos.bl.uk/DownloadOrder.do?orderNumber=THESIS00673104
Afeltowicz, Ł. (2012). Modele, artefakty, kolektywy: w perspektywie współczesnych studiów nad nauką. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Bukalska, I. (2015). Koncepcja obiektu granicznego: idea, zastosowania, perspektywy. Seminare, 36(4).
Cox, A. (2005). What are communities of practice? A comparative review of four seminal works. Journal of Information Science, 31(6).
Cox, A. M. (2012). An exploration of the practice approach and its place in information science. Journal of Information Science, 38(2).
Czubak-Koch, M. (2014). Uczenie się w kulturze miejsca pracy. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Davies, B. (2005). Communities of practice. W: K. Fisher i in. (red.), Theories of Information Behavior. Medford, NJ: Information Today.
Eckert, P. (2000). Linguistic Variation as Social Practice. Oxford: Blackwell.
Fox, S. (2002). Studying Networked Learning: Some Implications from Socially Situated Learning Theory and Actor Network Theory. W: C. Steeples, C. Jones (red.), Networked Learning: Perspectives and Issues. London: Springer.
Gullbekk, E. (2016). Apt information literacy? A case of interdisciplinary scholarly communication. Journal of Documentation, 72(4).
Handley, K., Clark, T., Fincham, R., Sturdy, A. (2007). Researching Situated Learning Participation, Identity and Practices in Client – Consultant Relationships. Management Learning, 38(2).
Illeris, K. (2006). Trzy wymiary uczenia się: poznawcze, emocjonalne i społeczne ramy współczesnej teorii uczenia się. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Knorr-Cetina, K. (1999). Epistemic Cultures: How the Sciences Make Knowledge. Harvard: Harvard University Press.
Korthagen, F. A. J. (2010). Situated learning theory and the pedagogy of teacher education: Towards an integrative view of teacher behavior and teacher learning. Teaching and Teacher Education, 26(1).
Kurantowicz, E. (2007). O uczących się społecznościach: wybrane praktyki edukacyjne ludzi dorosłych. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej TWP we Wrocławiu.
Lave, J., Wenger, E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge: Cambridge University Press.
Lipponen, L. (2010). Information literacy as situated and distributed activity. W: A. Lloyd, S. Talja (red.), Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning Practice and Information Literacy Together. Wagga Wagga: Centre for Information Studies.
Lloyd, A. (2009). Informing practice: Information experiences of ambulance officers in training and on-road practice. Journal of Documentation, 65(3).
Lloyd, A. (2010). Lessons from the workplace: Understanding information literacy as practice. W: A. Lloyd, S. Talja (red.), Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning Practice and Information Literacy Together. Wagga Wagga: Centre for Information Studies.
Lupton, M., Bruce, C. (2010). Windows on information literacy worlds: Genetic, situated and transformative perspectives. W: A. Lloyd, S. Talja (red.), Practising Information Literacy: Bringing Theories of Learning Practice and Information Literacy Together. Wagga Wagga: Centre for Information Studies.
Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się: o paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Moring, C. (2010). Newcomer information practice: Negotiations on information seeking in and across communities of practice. Human IT, 11(2).
Petersen, J. D. (2015). John Locke, jednostka i pochodzenie komunikacji. W: M. Wendland (red.), Historia idei komunikacji. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Prior, P. (2003). Are communities of practice really an alternative to discourse communities? Applied Linguistics, May.
Rozkosz, E. (w przygotowaniu). Uczenie się badawczych kompetencji informacyjnych: przegląd literatury.
Savolainen, R., Wilson, T. (2009). The behaviour/practice debate: a discussion prompted by Tom Wilson’s review of Reijo Savolainen’s Everyday information practices: a social phenomenological perspective. Lanham, MD: Scarecrow Press, 2008. Information Research, 14(2).
Schatzki, T. R. (1996). Social Practices: A Wittgensteinian Approach to Human Activity and the Social. Cambridge: Cambridge University Press.
Silverman, D. (2009). Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Skrzypczak, B. (2015). (Proto)instytucje społecznościowe – przejawy i formy deinstytucjonalizacji aktywności obywatelskiej i społecznej. W: R. Krenz, S. Mocek, B. Skrzypczak (red.), Efekt motyla: scenariusze rozwoju sektora społecznościowego w Polsce. Warszawa: Collegium Civitas i Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL.
Star, S. L., Griesemer, J. (1989). Institutional ecology, “translations” and boundary objects: Amateurs and professionals in Berkeley’s museum of vertebrate zoology, 1907–1939. Social Studies of Science, 19(3).
Szacki, J. (2012). Historia myśli socjologicznej (wydanie nowe). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Wenger, E. C. (1991). Toward a Theory of Cultural Transparency: Elements of a Social Discourse of the Visible and the Invisible [rozprawa doktorska], Institute for Research on Learning, Palo Alto, CA.
Wenger, E. (1998). Communities of Practice: Learning, Meaning, and Identity. New York, NY: Cambridge University Press.
Wenger, E. (2004). Learning for a Small Planet: A Research Agenda [raport badawczy]. Pobrane 10 października 2016, z: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?
doi=10.1.1.469.4664&rep=rep1&type=pdf
Wenger-Trayner, E. (2013). The practice of theory: Confessions of a social learning theorist. W: V. Farnsworth, Y. Solomon (red.), Reframing Educational Research: Resisting the “what Works” Agenda. New York, NY: Routledge.
Wittgenstein, L. (1958/1972). Dociekania filozoficzne. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Yuan, Y., McKelvey, B. (2004). Situated learning theory: Adding rate and complexity effects via Kauffman’s NK model. Nonlinear Dynamics, Psychology, and Life Sciences, 8(1).